Zmiana nawyków żywieniowych

Czy można schudnąć bez wysiłku? Podpowiadamy jak ułatwić sobie proces odchudzania.

Zmiana nawyków żywieniowych dla wielu osób jest procesem bardzo trudnym. Często popełnianym błędem jest stosowanie wszystkich zaleceń na raz. Pamiętajmy, że nie od razu Rzym zbudowano.

Na nieprawidłowe nawyki często pracuje się latami, zatem ich zmiana na lepsze również musi potrwać. Najlepiej jest zmiany wprowadzać stopniowo, krok po kroku.

Na początek proponuję zmianę ilości spożywanych posiłków. Najlepiej jest jeść 5 posiłków w ciągu dnia. Aby wprowadzić ten nawyk w życie, ustal sobie stałe godziny, w których będziesz mieć możliwość zjedzenia posiłku. W tym celu możesz np. ustawić sobie przypomnienie w telefonie. Przez tydzień zjadaj pięc posiłków w stałych porach. Nie skupiaj się na tym, co jesz, lecz kiedy jesz. W tym czasie możesz jeść te same produkty co do tej pory. Kiedy nauczysz już swój organizm stałych pór posiłków, możesz wziąć się za kolejny krok. W następnej kolejności możesz np. zrezygnować ze spożywania słodyczy. Kiedy opanujesz już swój głód i organizm nie będzie się domagał słodkich potraw, czas na kolejny krok…

Tym sposobem, realizując pojedynczo kolejne założenia, łatwiej jest zmienić sposób odżywiania. Zastosowanie wszystkich zaleceń jednocześnie najpewniej doprowadzi do niepowodzenia i zniechęcenia.  


Podziel się:

Wasze komentarze


Informacje / opinie publikowane w komentarzach stanowią subiektywną ocenę użytkownika i nie mogą być traktowane jako porada dotycząca leczenia / stosowania leków . W przypadku wątpliwości prosimy o konsultacje z Farmaceutą Dbam o Zdrowie.

komentarze wspierane przez Disqus