Aminokwasy

49 produktów

Profesjonalni sportowcy i osoby amatorsko uprawiające sport często stosują specjalne odżywki białkowe, suplementy poprawiające wydolność, ułatwiające przyrost masy mięśniowej lub regenerację po treningu. Aminokwasy tworzą białka, a te są elementami budulcowymi mięśni i ścięgien. Wyróżnia się dwa typy amoniakwasów białkowych. Pierwsze – niezbędne, czyli tak zwane egzogenne (IAA, ang. Indispensable Amino Acids), których organizm nie potrafi sam syntezować, dlatego są dostarczane wraz z pożywieniem. Drugie – endogenne (DAA, ang. Dispensable Amino Acids), czyli te, które produkujemy sami.

Preparaty uzupełniające dietę w aminokwasy – poznaj ich właściwości

Zależnie od rodzaju wysiłku, planowanego celu treningowego i indywidualnego zapotrzebowania organizmu sportowcy wybierają różne suplementy w formie aminokwasów białkowych. Preparaty te wspomagają proces redukcji tkanki tłuszczowej, równocześnie chroniąc tkankę mięśniową przed katabolizmem, czyli rozpadem. Dodatkowo aminokwasy przez wzgląd na swoje właściwości wspomagają proces regeneracji, przez co po wyczerpującym treningu organizm szybciej wraca do normy. W asortymencie DOZ.pl znajdują się preparaty zawierające zmniejszające zmęczenie aminokwasy rozgałęzione, czyli BCAA (leucyna, izoleucyna i walina). W ofercie są także suplementy zawierające aminokwasy, takie jak:

  • l-teanina – pomagają zredukować stres, któremu poddany jest organizm podczas każdego treningu,
  • l-arginina – reguluje procesy metaboliczne mięśni, korzystnie wpływa na układ krwionośny i spowalnia procesy starzenia,
  • l-glutamina – przyspiesza regenerację mięśni, oczyszczają organizm ze szkodliwych metabolitów, usprawnia pracę jelit i bierze udział w tworzeniu włókien mięśniowych, a ponadto należy do tak zwanych aminokwasów kontaktowych (najbardziej reaktywnych),
  • l-lizyna – regeneruje uszkodzone tkanki, chroni przed miażdżycą, usprawnia działanie układu odpornościowego i podobnie jak l-glutamina jest aminokwasem kontaktowym.

Aminokwasy dla sportowców na DOZ.pl

Najlepsze preparaty aminokwasowe są dostępne w wielu postaciach, podobnie jak inne suplementy dla sportowców, np. witaminy i minerały. Aminokwasy występują w tabletkach, proszku do rozpuszczania lub kapsułkach. Proszek można zawiesić w wodzie lub innych elektrolitach, aby jednocześnie zapewnić organizmowi odpowiedni stopień nawodnienia. Aminokwasy dla sportowców są  dostępne w różnych owocowych smakach – cytrynowym, pomarańczowym lub truskawkowym.

Rano, przed a może po treningu, czyli kiedy brać i jak dawkować aminokwasy?

Dawkowanie aminokwasów jest bardzo indywidualną kwestią, która zależy zarówno od rodzaju stosowanej diety i intensywności treningowej. W tzw. dni beztreningowe zaleca się spożywać około 3 g BCAA dziennie, najlepiej na czczo. W dni treningowe wartość ta wzrasta. Zaleca się rozpoczęcie suplementacji od 5 g aminokwasów na dobę, z czasem dochodząc do dawki 20 g. Najlepiej jest podzielić dawkę na porcję przed treningiem i porcję po treningu. Do ogólnej dawki dziennej spożywanych aminokwasów wlicza się także te, które dostarczyliśmy do organizmu wraz z pożywieniem. Różnicę między zapotrzebowaniem a podażą należy uzupełnić, wybierając najwyższej jakości suplementy diety.

Podsumowanie
49 produktów

Najczęściej wybierane marki w kategorii: Aminokwasy

Porozmawiaj z farmaceutą
Infolinia: 800 110 110

Zadzwoń do nas jeśli potrzebujesz porady farmaceuty.
Jesteśmy dla Ciebie czynni całą dobę, 7 dni w tygodniu, bezpłatnie.

Umów E-Wizytę
Przeziębienie?
Umów e-wizytę!
Umów e-wizytę
Dlaczego DOZ.pl
Niższe koszta leczenia

Darmowa dostawa do Apteki
Bezpłatna Infolinia dla Pacjentów.

ikona niższe koszty leczenia
Bezpieczeństwo

Weryfikacja interakcji leków.
Encyklopedia leków i ziół

Ikona encklopedia leków i ziół
Wsparcie w leczeniu

Porady na czacie z Farmaceutą.
E-wizyta z lekarzem specjalistą.

Ikona porady na czacie z farmaceutą
Newsletter

Bądź na bieżąco z DOZ.pl

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie.

Zamnij