Zadbaj o dłonie przy komputerze

Coraz więcej ludzi pracuje regularnie przy komputerze. Dłonie spędzają na klawiaturze i myszce większość dnia.

Prowadzi to do osłabienia nadgarstków oraz mięśni dłoni i przedramion. Być może też odczuwasz zmniejszone krążenie w dłoniach, uczucie zimna, szczególnie w dłoni obsługującej myszkę. Częste, powtarzane ruchy klikania myszką oraz pisania na klawiaturze mogą prowadzić do zespołu cieśni kanału nadgarstka lub do tzw. zespołu myszy komputerowej. Objawiają się one bólem okolic nadgarstka oraz przedramienia. Aby im w porę zapobiec, warto zafundować sobie przerwę w pracy za biurkiem i wykonać kilka prostych ćwiczeń dłoni. 

Do ćwiczeń nie potrzebne są żadne przybory, jednak warto wykorzystać np. miękką  piłeczkę wykonaną ze specjalnego żelu lub silikonu. W ofercie sklepów rehabilitacyjnych znaleźć można także małe obręcze (ringo) z kolcami lub bez. Popularne są też tzw. ściskacze.

Propozycje ćwiczeń –  możesz je wykonywać np. podczas przerwy w pracy.

  1. Maksymalnie otwórz dłoń (rozczapierz palce) tak, żeby poczuć rozciąganie palców i wewnętrznej części dłoni. Wytrzymaj kilka sekund, następnie rozluźnij.
  2. Na przemian zaciskaj i rozluźniaj dłoń na piłce. Staraj się angażować do tego wszystkie palce.
  3. Unieś dłonie nad głowę. Wykonaj kilka ruchów otwierania i zaciskania dłoni, opuść dłonie w dół i chwilę odpocznij.
  4. Piłką z kolcami masuj wnętrze dłoni.

Ćwiczenia i masaż poprawią krążenie krwi, a przez to odżywienie mięśni i stawów. Ćwiczenia z rękami w górze usprawnią odpływ krwi zalegającej w żyłach. 


Podziel się:


Wasze komentarze


Informacje / opinie publikowane w komentarzach stanowią subiektywną ocenę użytkownika i nie mogą być traktowane jako porada dotycząca leczenia / stosowania leków . W przypadku wątpliwości prosimy o konsultacje z Farmaceutą Dbam o Zdrowie.

komentarze wspierane przez Disqus