Zima na sportowo
Marzena Czerwińska

Zima na sportowo

Nie zapominajmy o regularnej aktywności fizycznej również w czasie najchłodniejszej pory roku

Zima to czas, kiedy nasza kondycja pozostawia wiele do życzenia. Ruszamy się mało, ponieważ jest za zimno na rower i rolki, a jogging, Nordic Walking czy zwykły spacer nie sprawiają dużej radości. Przez ten zastój bardzo się rozleniwiamy, nasze mięśnie tracą na sprężystości, kondycja słabnie, przybieramy na wadze, a to dodatkowo osłabia chęć do podjęcia jakichkolwiek ćwiczeń.

Jednak wcale tak być nie musi. O tej porze roku istnieje tak wiele sportów, których uprawianie może sprawić ogromną przyjemność, a także przyczynić się do poprawy naszego zdrowia, samopoczucia oraz kondycji. Narciarstwo jest z pewnością najpopularniejszą dyscypliną zimowego sportu. Również ślizganie się na biegówkach (narciarstwo biegowe) staje się coraz bardziej powszechne. Kiedy poznamy dobrze zasady jazdy na nartach, technikę zjazdu oraz biegu i przekonamy się, że nie będzie to tylko jednoroczna przygoda, warto zastanowić się nad skompletowaniem odpowiedniego sprzętu: nart, kijków, kasku, gogli. Równie ważny jest odpowiedni ubiór, czyli przede wszystkim ciepły, lekki i nieprzemakalny kombinezon, który nie będzie ograniczał naszej swobody ruchu i zapobiegnie przeziębieniu. Produkty te powinny być uszyte z zaawansowanych technologicznie materiałów o wysokich parametrach technicznych, które sprawdzą się nawet w bardzo wymagających warunkach. Potrzebujemy także stabilnych i odpowiednich butów, rękawic, czapki i szalika. Snowboard, czyli jazda na desce występuje w odmianie free style oraz free ride. Wybór deski uzależniony jest od tego, który rodzaj dyscypliny wybierzemy. Łyżwiarstwo najchętniej uprawiane jest w postaci figurowego i szybkiego. Najczęściej jednak stawiamy na jazdę na łyżwach po lodowisku bez elementu współzawodnictwa. Jest to znakomita alternatywa dla popularnych od lat rolek. Również saneczkarstwo jako rekreacyjny zjazd z górki przyjęło się doskonale jako rodzinna i przyjacielska zabawa na śniegu.

Zimowe spacery z szybkim tempie to najłatwiejsze, co możesz wymyślić. Potrzebny jest do tego tylko przewiewny, oddychający strój i wygodne buty. Marsz pomaga w zachowaniu szczupłej sylwetki, ale też dotlenia mózg, poprawia humor i dodaje energii – rześkie powietrze rozbudza jak mocna kawa. Jeśli tradycyjny chód ci się znudził, wypróbuj spacery z kijami. Nordic Walking pomaga w zachowaniu odpowiedniej postawy, odciążą stawy i kręgosłup. Godzinny trening to około 400 kalorii mniej.

Należy jednak pamiętać, że podczas zimowych sportów musimy być bardzo ostrożni, aby sobie nie zaszkodzić. Największą uwagę należy przywiązywać do odpowiedniego ubrania. Najlepiej zaopatrzyć się w specjalistyczną „oddychającą” odzież, która pozwoli nam utrzymać odpowiednią temperaturę ciała w trakcie aktywności, a jednocześnie będzie odprowadzała wodę – pot, który wydzielimy w trakcie ćwiczeń fizycznych. Dobre produkty sportowe to połączenie komfortu, wygody oraz trendów
w modzie. Firma 4F, która od lat wspiera polskich sportowców (w tym roku przygotowała kolekcję Olimpijskiej Soczi 2014) proponuje ubiory, które składają się z trzech linii: defiladowej, sportowej i casualowej. Inspiracją dla projektantki – Ranity Sobańskiej – był zimowy klimat krajobrazu górskiego. Znajdziemy więc odniesienia do połysku zamrożonego śniegu i lodu, a na damskich kurtach zabłyszczą kryształki Swarovskiego. Motywem przewodnim są również wzory stylu etno, uzupełnione nowoczesnymi technologiami, takimi jak laserowo wycinane kieszenie czy srebrzyste zamki wodoodporne. W linii sportowej eksponowane są elementy graficzne z gradacją kolorystyczną w odcieniach szarości, która przechodzi w mocny akcent żywej czerwieni. Odzież typu casual to klasyka z elementami zimowymi, takimi jak: gwiazdki na swetrach i czapkach.

Ewa Chodakowska, najpopularniejsza trenerka fitness w Polsce, stała się ambasadorką marki Adidas Woman. Jak sama mówi, chce żeby kobiety dzięki aktywności fizycznej znalazły potrzebę samorealizacji, zadowolenia z siebie, szczęście i samoakceptację. „Każdy człowiek może odnieść sukces i osiągnąć swój wymarzony cel, gdy jest w stanie oddać się temu w stu procentach” – przekonuje trenerka. Kobiety rozkwitają w jej rękach, ponieważ przechodzą metamorfozę wizualną i umysłową. Nabierają pewności siebie, odnajdują cel i motywację. Pani Ewa wie, jak ważny jest strój do ćwiczeń. Podstawą są dobre buty, które zapewniają bezpieczeństwo i komfort każdego kroku. Powinny ograniczać ryzyko wystąpienia otarć, posiadać elastyczną podeszwę i dzięki antypoślizgowym elementom zapewniać maksymalną przyczepność. Aktywne kobiety wiedzą także, że dobrze dopasowany biustonosz daje maksymalne wsparcie oraz poprawia komfort treningu – koniecznie zadbaj o to.

Moda na sport to przede wszystkim w tym sezonie kolor, faktura i wzór. Dominować będzie butelkowa zieleń, klasyczna czerń i wszystkie odmiany szarości, beże, biel, czerwień, bordo, kobalt, turkus i granat. Wszędobylskie printy zagoszczą wszędzie: na koszulkach, kurtkach, spodniach, butach. Militarne akcenty, tygrysie cętki, krata – pozwolą stworzyć własny, oryginalny styl. Koszulki za duże przynajmniej o jeden rozmiar, bluzy z wielkimi numerami są wciąż trendy. Ten styl zaczerpnięty został wprost z boisk amerykańskiego footballu. W trendach zadomowiła się na dobre moda proekologiczna. Jednak producenci skorzystają nie tylko z bawełny, ale również z wełny. Dzięki temu ubrania będą nie tylko naturalne, ale również ciepłe. W porównaniu do odzieży wykonanej z poliamidu, staną się również dużo milsze w dotyku.

Żadna sportowa stylizacja nie obejdzie się bez odpowiednich dodatków. Duże miękkie torby i plecaki są idealne na każdy trening, zmieścić w nich możemy wszystko, co potrzebne. Teraz sport to okazja do zaprezentowania ciekawych, praktycznych stylizacji. Dzięki coraz ładniejszym i bardziej pomysłowym, a przy tym funkcjonalnym ubraniom treningowym aktywność fizyczna przestaje kojarzyć się z potem i zmęczeniem, a zaczyna z radością i stylem. Słowem: sportowa zima 2014 roku to dobry styl, wygoda, piękno i oryginalność.

Regularne ćwiczenie jest także doskonałym sposobem na odprężenie oraz zredukowanie nagromadzonego w organizmie stresu.To ponadto doskonały sposób na spędzenie wolnego czasu w gronie znajomych i rodziny oraz budowanie uczuciowych więzi. Spraw, aby sport i dla Ciebie stał się stylem życia i źródłem pozytywnej energii!

Twoje sugestie

Dokładamy wszelkich starań, aby podane zdjęcie i opis oferowanych produktów były aktualne, w pełni prawidłowe oraz kompletne. Jeśli widzisz błąd, poinformuj nas o tym.

Zgłoś uwagi

Polecane artykuły

  • Nadciśnienie – rodzaje, przyczyny, objawy i leczenie. Jak zapobiegać podwyższonemu ciśnieniu krwi?

    Nadciśnienie tętnicze jest chorobą bardzo rozpowszechnioną. Szacuje się, że w Polsce 30–45% dorosłych cierpi na tę chorobę. Czym dokładnie jest nadciśnienie i jak się objawia? Co może powodować wysokie ciśnienie krwi? Jak zapobiegać nadciśnieniu? Podpowiadamy.

  • Zbliża się przesilenie wiosenne

    Porą roku, która zazwyczaj najbardziej się dłuży jest zima, a najtrudniejsze do przetrwania są jej ostatnie tygodnie. Jesteśmy wtedy zmęczeni mało ruchliwym trybem życia, niedoborem światła słonecznego i zimnem. Jest to tzw. przesilenie wiosenne.

  • Jak nie przytyć w Święta?

    Święta dla wielu z nas są okazją do spotkań z rodziną i przyjaciółmi. Będąc zaproszonym na spotkanie świąteczne, zazwyczaj jesteśmy częstowani wyśmienitymi smakołykami. Trudno odmówić gdy mamy do wyboru świąteczne przysmaki. Jeżeli już dziś myślisz o tym, jak nie przytyć w Święta, przedstawiamy kilka sposobów, by temu zapobiec.

  • Guma ksantanowa (E415) – właściwości i zastosowanie. Czy szkodzi zdrowiu?

    Guma ksantanowa jest ważną substancją dodatkową z grupy emulgatorów i środków zagęszczających, stosowaną w wielu gałęziach przemysłu. Czy powszechność jej użycia powinna nas niepokoić? Czym jest guma ksantanowa, jakie ma właściwości i czy jest dla nas szkodliwa? 

  • Pektyna (E440) – właściwości i zastosowanie. Jak zrobić ją w domu?

    Pektyna to częsty gość w naszych kuchniach – zwłaszcza wtedy, gdy trwa sezon na przygotowywanie przetworów owocowych. Jest niezbędna do szybkiego nadania odpowiedniej konsystencji domowym konfiturom i dżemom. Czym jest pektyna, jakie ma właściwości i zastosowanie (również niekulinarne) i czy jest dla nas zdrowa? 

  • Pistolet do masażu – jak działa i kto powinien z niego korzystać?

    Pistolet do masażu to niewielkich rozmiarów urządzenie generujące kilkadziesiąt uderzeń na sekundę, wyposażone w kilka wymiennych końcówek. Używanie masażera pistoletowego wpływa na poprawę funkcjonalności tkanek miękkich, znajduje zastosowanie w łagodzeniu dolegliwości bólowych w różnego rodzaju urazach i kontuzjach, przyspiesza regenerację mięśniową u osób uprawiających sporty czy likwiduje nadmierne napięcie mięśni u osób pracujących wiele godzin w wymuszonej pozycji siedzącej. Jak używać masażer pneumatyczny? Jaka jest jego cena?

Porozmawiaj z farmaceutą
Infolinia: 800 110 110

Zadzwoń do nas jeśli potrzebujesz porady farmaceuty.
Jesteśmy dla Ciebie czynni całą dobę, 7 dni w tygodniu, bezpłatnie.

Pobierz aplikację mobilną Doz.pl

Zdarza Ci się ominąć dawkę leku?

Zainstaluj aplikację. Stwórz apteczkę. Przypomnimy Ci kiedy wziąć lek.

Dostępna w
Dlaczego DOZ.pl
Niższe koszta leczenia

Darmowa dostawa do Apteki
Bezpłatna Infolinia dla Pacjentów.

Bezpieczeństwo

Weryfikacja interakcji leków.
Encyklopedia leków i ziół

Wsparcie w leczeniu

Porady na czacie z Farmaceutą.
E-wizyta z lekarzem specjalistą.

Newsletter

Bądź na bieżąco z DOZ.pl

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie.

Zamnij