Zima na sportowo
Marzena Czerwińska

Zima na sportowo

Nie zapominajmy o regularnej aktywności fizycznej również w czasie najchłodniejszej pory roku

Zima to czas, kiedy nasza kondycja pozostawia wiele do życzenia. Ruszamy się mało, ponieważ jest za zimno na rower i rolki, a jogging, Nordic Walking czy zwykły spacer nie sprawiają dużej radości. Przez ten zastój bardzo się rozleniwiamy, nasze mięśnie tracą na sprężystości, kondycja słabnie, przybieramy na wadze, a to dodatkowo osłabia chęć do podjęcia jakichkolwiek ćwiczeń.

Jednak wcale tak być nie musi. O tej porze roku istnieje tak wiele sportów, których uprawianie może sprawić ogromną przyjemność, a także przyczynić się do poprawy naszego zdrowia, samopoczucia oraz kondycji. Narciarstwo jest z pewnością najpopularniejszą dyscypliną zimowego sportu. Również ślizganie się na biegówkach (narciarstwo biegowe) staje się coraz bardziej powszechne. Kiedy poznamy dobrze zasady jazdy na nartach, technikę zjazdu oraz biegu i przekonamy się, że nie będzie to tylko jednoroczna przygoda, warto zastanowić się nad skompletowaniem odpowiedniego sprzętu: nart, kijków, kasku, gogli. Równie ważny jest odpowiedni ubiór, czyli przede wszystkim ciepły, lekki i nieprzemakalny kombinezon, który nie będzie ograniczał naszej swobody ruchu i zapobiegnie przeziębieniu. Produkty te powinny być uszyte z zaawansowanych technologicznie materiałów o wysokich parametrach technicznych, które sprawdzą się nawet w bardzo wymagających warunkach. Potrzebujemy także stabilnych i odpowiednich butów, rękawic, czapki i szalika. Snowboard, czyli jazda na desce występuje w odmianie free style oraz free ride. Wybór deski uzależniony jest od tego, który rodzaj dyscypliny wybierzemy. Łyżwiarstwo najchętniej uprawiane jest w postaci figurowego i szybkiego. Najczęściej jednak stawiamy na jazdę na łyżwach po lodowisku bez elementu współzawodnictwa. Jest to znakomita alternatywa dla popularnych od lat rolek. Również saneczkarstwo jako rekreacyjny zjazd z górki przyjęło się doskonale jako rodzinna i przyjacielska zabawa na śniegu.

Zimowe spacery z szybkim tempie to najłatwiejsze, co możesz wymyślić. Potrzebny jest do tego tylko przewiewny, oddychający strój i wygodne buty. Marsz pomaga w zachowaniu szczupłej sylwetki, ale też dotlenia mózg, poprawia humor i dodaje energii – rześkie powietrze rozbudza jak mocna kawa. Jeśli tradycyjny chód ci się znudził, wypróbuj spacery z kijami. Nordic Walking pomaga w zachowaniu odpowiedniej postawy, odciążą stawy i kręgosłup. Godzinny trening to około 400 kalorii mniej.

Należy jednak pamiętać, że podczas zimowych sportów musimy być bardzo ostrożni, aby sobie nie zaszkodzić. Największą uwagę należy przywiązywać do odpowiedniego ubrania. Najlepiej zaopatrzyć się w specjalistyczną „oddychającą” odzież, która pozwoli nam utrzymać odpowiednią temperaturę ciała w trakcie aktywności, a jednocześnie będzie odprowadzała wodę – pot, który wydzielimy w trakcie ćwiczeń fizycznych. Dobre produkty sportowe to połączenie komfortu, wygody oraz trendów
w modzie. Firma 4F, która od lat wspiera polskich sportowców (w tym roku przygotowała kolekcję Olimpijskiej Soczi 2014) proponuje ubiory, które składają się z trzech linii: defiladowej, sportowej i casualowej. Inspiracją dla projektantki – Ranity Sobańskiej – był zimowy klimat krajobrazu górskiego. Znajdziemy więc odniesienia do połysku zamrożonego śniegu i lodu, a na damskich kurtach zabłyszczą kryształki Swarovskiego. Motywem przewodnim są również wzory stylu etno, uzupełnione nowoczesnymi technologiami, takimi jak laserowo wycinane kieszenie czy srebrzyste zamki wodoodporne. W linii sportowej eksponowane są elementy graficzne z gradacją kolorystyczną w odcieniach szarości, która przechodzi w mocny akcent żywej czerwieni. Odzież typu casual to klasyka z elementami zimowymi, takimi jak: gwiazdki na swetrach i czapkach.

Ewa Chodakowska, najpopularniejsza trenerka fitness w Polsce, stała się ambasadorką marki Adidas Woman. Jak sama mówi, chce żeby kobiety dzięki aktywności fizycznej znalazły potrzebę samorealizacji, zadowolenia z siebie, szczęście i samoakceptację. „Każdy człowiek może odnieść sukces i osiągnąć swój wymarzony cel, gdy jest w stanie oddać się temu w stu procentach” – przekonuje trenerka. Kobiety rozkwitają w jej rękach, ponieważ przechodzą metamorfozę wizualną i umysłową. Nabierają pewności siebie, odnajdują cel i motywację. Pani Ewa wie, jak ważny jest strój do ćwiczeń. Podstawą są dobre buty, które zapewniają bezpieczeństwo i komfort każdego kroku. Powinny ograniczać ryzyko wystąpienia otarć, posiadać elastyczną podeszwę i dzięki antypoślizgowym elementom zapewniać maksymalną przyczepność. Aktywne kobiety wiedzą także, że dobrze dopasowany biustonosz daje maksymalne wsparcie oraz poprawia komfort treningu – koniecznie zadbaj o to.

Moda na sport to przede wszystkim w tym sezonie kolor, faktura i wzór. Dominować będzie butelkowa zieleń, klasyczna czerń i wszystkie odmiany szarości, beże, biel, czerwień, bordo, kobalt, turkus i granat. Wszędobylskie printy zagoszczą wszędzie: na koszulkach, kurtkach, spodniach, butach. Militarne akcenty, tygrysie cętki, krata – pozwolą stworzyć własny, oryginalny styl. Koszulki za duże przynajmniej o jeden rozmiar, bluzy z wielkimi numerami są wciąż trendy. Ten styl zaczerpnięty został wprost z boisk amerykańskiego footballu. W trendach zadomowiła się na dobre moda proekologiczna. Jednak producenci skorzystają nie tylko z bawełny, ale również z wełny. Dzięki temu ubrania będą nie tylko naturalne, ale również ciepłe. W porównaniu do odzieży wykonanej z poliamidu, staną się również dużo milsze w dotyku.

Żadna sportowa stylizacja nie obejdzie się bez odpowiednich dodatków. Duże miękkie torby i plecaki są idealne na każdy trening, zmieścić w nich możemy wszystko, co potrzebne. Teraz sport to okazja do zaprezentowania ciekawych, praktycznych stylizacji. Dzięki coraz ładniejszym i bardziej pomysłowym, a przy tym funkcjonalnym ubraniom treningowym aktywność fizyczna przestaje kojarzyć się z potem i zmęczeniem, a zaczyna z radością i stylem. Słowem: sportowa zima 2014 roku to dobry styl, wygoda, piękno i oryginalność.

Regularne ćwiczenie jest także doskonałym sposobem na odprężenie oraz zredukowanie nagromadzonego w organizmie stresu.To ponadto doskonały sposób na spędzenie wolnego czasu w gronie znajomych i rodziny oraz budowanie uczuciowych więzi. Spraw, aby sport i dla Ciebie stał się stylem życia i źródłem pozytywnej energii!

Twoje sugestie

Dokładamy wszelkich starań, aby podane zdjęcie i opis oferowanych produktów były aktualne, w pełni prawidłowe oraz kompletne. Jeśli widzisz błąd, poinformuj nas o tym.

Zgłoś uwagi Ikona

Polecane artykuły

  • Orkisz – wartości odżywcze i wpływ na zdrowie. Dlaczego warto go jeść?

    Należy do najstarszych gatunków pszenicy – ludzkości znany jest już od wielu wielu wieków. Obecnie wytwarza się z niego m.in. pieczywo, płatki, kasze, makarony oraz mąki. Kto powinien sięgać po produkty wytworzone z orkiszu? Dlaczego warto go jeść? 

  • RSV — objawy, przebieg, leczenie zakażenia wirusem RS

    Wirus RSV (ang. Respiratory Syncytial Virus) to wirus nabłonka oddechowego, który należy do rodziny paramyksowirusów (łac. Paramyxoviridae). Jest głównym czynnikiem etiologicznym odpowiedzialnym za rozwój ostrego zapalenia oskrzelików u najmłodszych dzieci.

  • Płukanie gardła – jak i czym płukać gardło?

    Płukanie gardła jest jednym z domowych sposobów na łagodzenie nieprzyjemnych objawów infekcji gardła, ale także innych dolegliwości. Płukanki pomagają uśmierzyć ból, zmniejszyć opuchliznę i obrzęk gardła, a także nawilżyć suchą i podrażnioną śluzówkę. Jak i czym płukać gardło? O czym warto pamiętać, stosują płukanki na gardło? 

  • Tomografia komputerowa jamy brzusznej – wskazania i przeciwwskazania, przebieg badania

    Tomografia komputerowa (TK, CT) jamy brzusznej to bezbolesne badanie, w którym wykorzystywane jest promieniowanie rentgenowskie. Nowoczesne urządzenia służące do prześwietlenia jamy brzusznej, posiadają opcję indywidualnego doboru i monitorowania dawki, na jaką narażony jest pacjent. Po przeprowadzeniu TK jamy brzusznej uzyskiwany jest obraz, będący przekrojem narządów wewnętrznych i jamy ciała. Jakie są wskazania i przeciwwskazania do wykonania badania TK brzucha i jak się do niego przygotować? Odpowiedzi na te pytania znajdują się w niniejszym artykule.

  • Chustonoszenie okiem fizjoterapeuty – jak prawidłowo nosić dziecko w chuście?

    Chustowanie to sposób noszenia niemowląt, który polega na zamotaniu dziecka w specjalnie do tego celu przeznaczoną chustę, za pomocą odpowiednich wiązań. Istnieje kilka rodzajów chusty, najczęściej polecane, zwłaszcza dla początkujących, są chusty długie, tkane splotem skośno-krzyżowym, wykonane z bawełny. Pozwalają ona bowiem uzyskać idealną pozycję dziecka (jest to tzw. pozycja żabki), odciążającą jego kręgosłup i zapewniającą właściwe ułożenie stawów biodrowych. Kiedy można rozpocząć chustonoszenie? Jak prawidłowo zamotać chustę? Jakie istnieją rodzaje wiązań chusty do noszenia dziecka?

  • Picie „twardej wody” jest korzystne dla zdrowia. Jakie są jej zalety?

    Utrudnia mycie rąk, pranie ubrań i powoduje wiele szkód w instalacjach wodno-kanalizacyjnych oraz urządzeniach gospodarstwa domowego, ale w kwestii nawadniania organizmu, tzw. twarda woda jest dobrym wyborem, zwłaszcza dla osób cierpiących na niedobory składników mineralnych. Według Światowej Organizacja Zdrowia nie ma ona negatywnego wpływu na zdrowie, wręcz przeciwnie może dostarczyć wielu korzyści.

  • Zapalenie ucha – przyczyny, objawy, leczenie

    Zapalenie ucha może dotyczyć wszystkich części, z których składa się narządu słuchu: ucha zewnętrznego, środkowego oraz wewnętrznego. Schorzenie najczęściej dotyka najmłodszych pacjentów, jednak z zapaleniem ucha mogą się zmagać także dorośli. Objawy, które powinny zaniepokoić to ból ucha, pogorszenie słuchu, wyciek surowiczy lub ropny, zaburzenia równowagi, zawroty głowy, szumy uszne.

Porozmawiaj z farmaceutą
Infolinia: 800 110 110

Zadzwoń do nas jeśli potrzebujesz porady farmaceuty.
Jesteśmy dla Ciebie czynni całą dobę, 7 dni w tygodniu, bezpłatnie.

Pobierz aplikację mobilną Pobierz aplikację mobilną Doz.pl

Ikona przypomnienie o zażyciu leku.
Zdarza Ci się ominąć dawkę leku?

Zainstaluj aplikację. Stwórz apteczkę. Przypomnimy Ci kiedy wziąć lek.

Dostępna w Aplikacja google play Aplikacja appstore
Dlaczego DOZ.pl
Niższe koszta leczenia

Darmowa dostawa do Apteki
Bezpłatna Infolinia dla Pacjentów.

ikona niższe koszty leczenia
Bezpieczeństwo

Weryfikacja interakcji leków.
Encyklopedia leków i ziół

Ikona encklopedia leków i ziół
Wsparcie w leczeniu

Porady na czacie z Farmaceutą.
E-wizyta z lekarzem specjalistą.

Ikona porady na czacie z farmaceutą
Newsletter

Bądź na bieżąco z DOZ.pl

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie.

Zamnij