Dzieci też mogą być fit!
Justyna Bielecka

Dzieci też mogą być fit!

Kluby fitness poszerzają swoją ofertę, wprowadzając coraz nowsze formy ćwiczeń, nowe przybory. Normą są już zajęcia dla kobiet w ciąży, seniorów, przyszła również pora na najmłodszych. Do wielu klubów mogą chodzić już nie tylko dorośli, ale i dzieci.

Badania naukowe wskazują jednoznacznie, iż dzieci, które są aktywne fizycznie, są nie tylko bardziej sprawne, ale również mają lepsze wyniki w nauce. Wyniki tych badań dowodzą, że inwestowanie czasu i pieniędzy w ćwiczenia fizyczne jest wysoce opłacalne.

Ruch jest niezbędny do rozwoju kondycji intelektualnej oraz sprawności pracy mózgu. Już u noworodków rozwój ruchowy jest wskaźnikiem prawidłowego rozwoju. Niestety współcześnie dzieci ruszają się mniej, częściej siedzą przed telewizorem czy grają w gry komputerowe. Bywa, że z różnych przyczyn w szkołach dzieci uprawiają mniej sportów. Niedobór ruchu sprawia, że w szybkim tempie zwiększa się ilość dzieci z nadwagą. Wzrosła również liczba dzieci z wadami postawy, a 30-40% dzieci wykazuje zaburzenia koordynacji ruchowej.

Czy to jest bezpieczne?

Niektórzy rodzice obawiają się, że ćwiczenia fitness dla dzieci są zbyt intensywne, obciążające niewykształcony jeszcze układ ruchu. Takie myślenie świadczy o niewiedzy i złym wyobrażeniu o takich lekcjach. W rzeczywistości zajęcia dla dzieci są specjalnie dobrane tak, by były jednocześnie atrakcyjne i bezpieczne. Zawierają one elementy gimnastyki korekcyjnej, jogi, ćwiczeń pilates, także ćwiczenia z piłkami, hula Hoop i elementy tańca.

Zdrowe nawyki od dziecka

Ćwiczenia fitness uczą od najmłodszych lat zdrowego stylu życia, przygotowują młodego człowieka do świadomego treningu własnego ciała i umysłu, wpajają nawyk aktywności ruchowej. Dziecko uczęszczające na takie zajęcia nabiera pewności siebie, staje się bardziej odważne. Prócz tego ćwiczenia poprawiają koordynację, postawę i wytrzymałość.

Jeszcze jedną korzyścią, ważną przede wszystkim dla rodziców, jest fakt, iż mogą zabrać swoją pociechę do klubu i ćwiczyć bez martwienia się o opiekę nad dzieckiem.

O czym należy pamiętać?

Dzieci pocą się szybciej i obficiej, dlatego bezwzględnie należy zadbać o picie dużej ilości płynów. Przed przystąpieniem do ćwiczeń, instruktora należy poinformować o ewentualnych wadach postawy czy przewlekłych schorzeniach dziecka. Dzięki temu prowadzący będzie wiedział, jakich ćwiczeń unikać, a jakie w szczególności zastosować.nikać, a jakie w szczególności zastosować.

Twoje sugestie

Dokładamy wszelkich starań, aby podane zdjęcie i opis oferowanych produktów były aktualne, w pełni prawidłowe oraz kompletne. Jeśli widzisz błąd, poinformuj nas o tym.

Zgłoś uwagi

Polecane artykuły

  • Zadbaj o dłonie przy komputerze

    Coraz więcej ludzi pracuje regularnie przy komputerze. Dłonie spędzają na klawiaturze i myszce większość dnia.

  • Nie bój się ćwiczyć z chorobą niedokrwienną

    Ćwiczenia odgrywają ważną rolę zarówno w zapobieganiu jak i rehabilitacji wielu chorób serca. Mogą one mieć pozytywny wpływ na wiele czynników ryzyka chorób serca takich jak nadciśnienie tętnicze, podwyższony poziom cholesterolu, cukrzyca czy nadwaga.

  • Jedz błonnik, zadbaj o jelita

    Błonnik nierozpuszczalny w wodzie (inaczej włókno pokarmowe), jest odporny na działanie enzymów trawiennych i pełni wiele funkcji w naszym organizmie, m.in. reguluje poziom kwasu solnego w żołądku i wpływa na wydzielanie hormonów układu pokarmowego (gastryny). To nie jedyne jego zalety, stanowi bowiem dobre podłoże dla rozwoju właściwej flory bakteryjnej jelit, jest zatem niezbędny do prawidłowego funkcjonowania układu pokarmowego.

  • Obawy przed noszeniem soczewek

    Osoby, które nigdy jeszcze soczewek nie nosiły, często mają pewne, zazwyczaj nieuzasadnione obawy. Pomagamy je rozwiać.

  • Nie daj się ograniczyć okularom. Noś kontakty!

    Ile razy musiałeś rezygnować z uprawiania sportu w obawie o to, że w trakcie ćwiczeń twoje okulary spadną lub ulegną uszkodzeniu? Od momentu wynalezienia soczewek kontaktowych wady wzroku przestały być już problemem dla sportowców. Ty również nie daj się ograniczyć okularom. Załóż soczewki i ciesz się pełną swobodą ruchu.

  • Jak gorączka wpływa na organizm?

    Czujesz, że twoje czoło jest rozpalone, a ciało przechodzą lodowate dreszcze? Dowiedz się co się dzieje z twoim organizmem podczas gorączki.

  • Jak schudnąć przed sylwestrem?

    Jeżeli w święta zdarzyło ci się zjeść troszkę za dużo, masz jeszcze kilka dni, żeby wrócić do formy i zmieścić się w sylwestrowej kreacji. Jak ratować się, jeżeli za bardzo sobie w święta pofolgowaliśmy?

Porozmawiaj z farmaceutą
Infolinia: 800 110 110

Zadzwoń do nas jeśli potrzebujesz porady farmaceuty.
Jesteśmy dla Ciebie czynni całą dobę, 7 dni w tygodniu, bezpłatnie.

Pobierz aplikację mobilną Doz.pl

Zdarza Ci się ominąć dawkę leku?

Zainstaluj aplikację. Stwórz apteczkę. Przypomnimy Ci kiedy wziąć lek.

Dostępna w
Dlaczego DOZ.pl
Niższe koszta leczenia

Darmowa dostawa do Apteki
Bezpłatna Infolinia dla Pacjentów.

Bezpieczeństwo

Weryfikacja interakcji leków.
Encyklopedia leków i ziół

Wsparcie w leczeniu

Porady na czacie z Farmaceutą.
E-wizyta z lekarzem specjalistą.

Newsletter

Bądź na bieżąco z DOZ.pl

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie.

Zamnij