Dzieci też mogą być fit!

Kluby fitness poszerzają swoją ofertę, wprowadzając coraz nowsze formy ćwiczeń, nowe przybory. Normą są już zajęcia dla kobiet w ciąży, seniorów, przyszła również pora na najmłodszych. Do wielu klubów mogą chodzić już nie tylko dorośli, ale i dzieci.

Badania naukowe wskazują jednoznacznie, iż dzieci, które są aktywne fizycznie, są nie tylko bardziej sprawne, ale również mają lepsze wyniki w nauce. Wyniki tych badań dowodzą, że inwestowanie czasu i pieniędzy w ćwiczenia fizyczne jest wysoce opłacalne.

Ruch jest niezbędny do rozwoju kondycji intelektualnej oraz sprawności pracy mózgu. Już u noworodków rozwój ruchowy jest wskaźnikiem prawidłowego rozwoju. Niestety współcześnie dzieci ruszają się mniej, częściej siedzą przed telewizorem czy grają w gry komputerowe. Bywa, że z różnych przyczyn w szkołach dzieci uprawiają mniej sportów. Niedobór ruchu sprawia, że w szybkim tempie zwiększa się ilość dzieci z nadwagą. Wzrosła również liczba dzieci z wadami postawy, a 30-40% dzieci wykazuje zaburzenia koordynacji ruchowej.

Czy to jest bezpieczne?

Niektórzy rodzice obawiają się, że ćwiczenia fitness dla dzieci są zbyt intensywne, obciążające niewykształcony jeszcze układ ruchu. Takie myślenie świadczy o niewiedzy i złym wyobrażeniu o takich lekcjach. W rzeczywistości zajęcia dla dzieci są specjalnie dobrane tak, by były jednocześnie atrakcyjne i bezpieczne. Zawierają one elementy gimnastyki korekcyjnej, jogi, ćwiczeń pilates, także ćwiczenia z piłkami, hula Hoop i elementy tańca.

Zdrowe nawyki od dziecka

Ćwiczenia fitness uczą od najmłodszych lat zdrowego stylu życia, przygotowują młodego człowieka do świadomego treningu własnego ciała i umysłu, wpajają nawyk aktywności ruchowej. Dziecko uczęszczające na takie zajęcia nabiera pewności siebie, staje się bardziej odważne. Prócz tego ćwiczenia poprawiają koordynację, postawę i wytrzymałość.

Jeszcze jedną korzyścią, ważną przede wszystkim dla rodziców, jest fakt, iż mogą zabrać swoją pociechę do klubu i ćwiczyć bez martwienia się o opiekę nad dzieckiem.

O czym należy pamiętać?

Dzieci pocą się szybciej i obficiej, dlatego bezwzględnie należy zadbać o picie dużej ilości płynów. Przed przystąpieniem do ćwiczeń, instruktora należy poinformować o ewentualnych wadach postawy czy przewlekłych schorzeniach dziecka. Dzięki temu prowadzący będzie wiedział, jakich ćwiczeń unikać, a jakie w szczególności zastosować.nikać, a jakie w szczególności zastosować.


Podziel się:


Wasze komentarze


Informacje / opinie publikowane w komentarzach stanowią subiektywną ocenę użytkownika i nie mogą być traktowane jako porada dotycząca leczenia / stosowania leków . W przypadku wątpliwości prosimy o konsultacje z Farmaceutą Dbam o Zdrowie.

komentarze wspierane przez Disqus