Dzieci też mogą być fit! - portal DOZ.pl
Dzieci też mogą być fit!
Justyna Bielecka

Dzieci też mogą być fit!

Kluby fitness poszerzają swoją ofertę, wprowadzając coraz nowsze formy ćwiczeń, nowe przybory. Normą są już zajęcia dla kobiet w ciąży, seniorów, przyszła również pora na najmłodszych. Do wielu klubów mogą chodzić już nie tylko dorośli, ale i dzieci.

Badania naukowe wskazują jednoznacznie, iż dzieci, które są aktywne fizycznie, są nie tylko bardziej sprawne, ale również mają lepsze wyniki w nauce. Wyniki tych badań dowodzą, że inwestowanie czasu i pieniędzy w ćwiczenia fizyczne jest wysoce opłacalne.

Ruch jest niezbędny do rozwoju kondycji intelektualnej oraz sprawności pracy mózgu. Już u noworodków rozwój ruchowy jest wskaźnikiem prawidłowego rozwoju. Niestety współcześnie dzieci ruszają się mniej, częściej siedzą przed telewizorem czy grają w gry komputerowe. Bywa, że z różnych przyczyn w szkołach dzieci uprawiają mniej sportów. Niedobór ruchu sprawia, że w szybkim tempie zwiększa się ilość dzieci z nadwagą. Wzrosła również liczba dzieci z wadami postawy, a 30-40% dzieci wykazuje zaburzenia koordynacji ruchowej.

Czy to jest bezpieczne?

Niektórzy rodzice obawiają się, że ćwiczenia fitness dla dzieci są zbyt intensywne, obciążające niewykształcony jeszcze układ ruchu. Takie myślenie świadczy o niewiedzy i złym wyobrażeniu o takich lekcjach. W rzeczywistości zajęcia dla dzieci są specjalnie dobrane tak, by były jednocześnie atrakcyjne i bezpieczne. Zawierają one elementy gimnastyki korekcyjnej, jogi, ćwiczeń pilates, także ćwiczenia z piłkami, hula Hoop i elementy tańca.

Zdrowe nawyki od dziecka

Ćwiczenia fitness uczą od najmłodszych lat zdrowego stylu życia, przygotowują młodego człowieka do świadomego treningu własnego ciała i umysłu, wpajają nawyk aktywności ruchowej. Dziecko uczęszczające na takie zajęcia nabiera pewności siebie, staje się bardziej odważne. Prócz tego ćwiczenia poprawiają koordynację, postawę i wytrzymałość.

Jeszcze jedną korzyścią, ważną przede wszystkim dla rodziców, jest fakt, iż mogą zabrać swoją pociechę do klubu i ćwiczyć bez martwienia się o opiekę nad dzieckiem.

Polecane dla Ciebie

O czym należy pamiętać?

Dzieci pocą się szybciej i obficiej, dlatego bezwzględnie należy zadbać o picie dużej ilości płynów. Przed przystąpieniem do ćwiczeń, instruktora należy poinformować o ewentualnych wadach postawy czy przewlekłych schorzeniach dziecka. Dzięki temu prowadzący będzie wiedział, jakich ćwiczeń unikać, a jakie w szczególności zastosować.nikać, a jakie w szczególności zastosować.

Twoje sugestie

Dokładamy wszelkich starań, aby podane zdjęcie i opis oferowanych produktów były aktualne, w pełni prawidłowe oraz kompletne. Jeśli widzisz błąd, poinformuj nas o tym.

Zgłoś uwagi Ikona

Polecane artykuły

  • Zadbaj o dłonie przy komputerze

    Coraz więcej ludzi pracuje regularnie przy komputerze. Dłonie spędzają na klawiaturze i myszce większość dnia.

  • Nie bój się ćwiczyć z chorobą niedokrwienną

    Ćwiczenia odgrywają ważną rolę zarówno w zapobieganiu jak i rehabilitacji wielu chorób serca. Mogą one mieć pozytywny wpływ na wiele czynników ryzyka chorób serca takich jak nadciśnienie tętnicze, podwyższony poziom cholesterolu, cukrzyca czy nadwaga.

  • Jedz błonnik, zadbaj o jelita

    Błonnik nierozpuszczalny w wodzie (inaczej włókno pokarmowe), jest odporny na działanie enzymów trawiennych i pełni wiele funkcji w naszym organizmie, m.in. reguluje poziom kwasu solnego w żołądku i wpływa na wydzielanie hormonów układu pokarmowego (gastryny). To nie jedyne jego zalety, stanowi bowiem dobre podłoże dla rozwoju właściwej flory bakteryjnej jelit, jest zatem niezbędny do prawidłowego funkcjonowania układu pokarmowego.

  • Obawy przed noszeniem soczewek

    Osoby, które nigdy jeszcze soczewek nie nosiły, często mają pewne, zazwyczaj nieuzasadnione obawy. Pomagamy je rozwiać.

  • Nie daj się ograniczyć okularom. Noś kontakty!

    Ile razy musiałeś rezygnować z uprawiania sportu w obawie o to, że w trakcie ćwiczeń twoje okulary spadną lub ulegną uszkodzeniu? Od momentu wynalezienia soczewek kontaktowych wady wzroku przestały być już problemem dla sportowców. Ty również nie daj się ograniczyć okularom. Załóż soczewki i ciesz się pełną swobodą ruchu.

  • Jak gorączka wpływa na organizm?

    Czujesz, że twoje czoło jest rozpalone, a ciało przechodzą lodowate dreszcze? Dowiedz się co się dzieje z twoim organizmem podczas gorączki.

  • Jak schudnąć przed sylwestrem?

    Jeżeli w święta zdarzyło ci się zjeść troszkę za dużo, masz jeszcze kilka dni, żeby wrócić do formy i zmieścić się w sylwestrowej kreacji. Jak ratować się, jeżeli za bardzo sobie w święta pofolgowaliśmy?

Porozmawiaj z farmaceutą
Infolinia: 800 110 110

Zadzwoń do nas jeśli potrzebujesz porady farmaceuty.
Jesteśmy dla Ciebie czynni całą dobę, 7 dni w tygodniu, bezpłatnie.

Pobierz aplikację mobilną Pobierz aplikację mobilną Doz.pl

Ikona przypomnienie o zażyciu leku.
Zdarza Ci się ominąć dawkę leku?

Zainstaluj aplikację. Stwórz apteczkę. Przypomnimy Ci kiedy wziąć lek.

Dostępna w Aplikacja google play Aplikacja appstore
Dlaczego DOZ.pl
Niższe koszta leczenia

Darmowa dostawa do Apteki
Bezpłatna Infolinia dla Pacjentów.

ikona niższe koszty leczenia
Bezpieczeństwo

Weryfikacja interakcji leków.
Encyklopedia leków i ziół

Ikona encklopedia leków i ziół
Wsparcie w leczeniu

Porady na czacie z Farmaceutą.
E-wizyta z lekarzem specjalistą.

Ikona porady na czacie z farmaceutą
Newsletter

Bądź na bieżąco z DOZ.pl

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie.

Zamnij