Jak szybko schudnąć przed urlopem?

Nadszedł czas wakacyjnych urlopów. Zbliża się wyjazd, a ty zamiast cieszyć się nadchodzącym wypoczynkiem, stresujesz się na samą myśl o wystąpieniu w bikini? Prezentujemy kilka prostych sposobów na szybkie schudnięcie tuż przed urlopem.

Ogranicz cukry

Pierwszym krokiem będzie pozbycie się z diety produktów, które zwiększają apetyt. Należą do nich: cukier, mąka, produkty o wysokim indeksie glikekmicznym. Jedzenie takie wywołuje najpierw szybki wzrost poziomu cukru we krwi, po czym niemal równie szybki jego spadek, co potęguje uczucie głodu. Zamiast tych produktów, włącz do swojej diety jogurt naturalny. Wypijanie do pół litra dziennie wspomaga mikroflorę jelitową, dzięki czemu zapobiega powstawaniu wzdęć, zwiększających optycznie obwód talii.

Pamiętaj o śniadaniu

Pierwszy posiłek w ciągu dnia powinno się zjadać najpóźniej godzinę po przebudzeniu. Energia dostarczona na śniadanie pozwala na prawidłową pracę całego organizmu, pomaga uruchomić wszystkie czynności życiowe (a pamiętaj, że należy do nich także spalanie tkanki tłuszczowej, do uzyskania energii).

Nie pozwalaj, by pojawił się  głód

Uczucie głodu powoduje wytwarzanie hormonu zwanego kortyzolem. Jest on hormonem stresu i powoduje szybsze odkładanie się kalorii w postaci tkanki tłuszczowej, do tego zwiększa apetyt na produkty słodkie. Aby zapobiec atakom głodu, zjadaj 5 lekkich posiłków w równych odstępach czasu.

Jedz warzywa i owoce

Zjadanie dużej ilości warzyw i owoców sprawia, że zjadamy mniej i szybciej czujemy sytość po posiłku, ponieważ produkty te są dobrym materiałem balastowym, a do tego mają niską wartość kaloryczną i zawierają dużo wody. Warto korzystać z uroków lata i jeść warzywa sezonowe, bogate w witaminy i inne składniki odżywcze. Staraj się używać warzyw do każdego posiłku, a owoce zjadaj jako jeden z mniejszych posiłków w ciągu dnia.

Uwaga na napoje

Wiele osób stosując dietę zapomina o tym, że w różnych napojach także czają się niechciane kalorie. Szczególnie niebezpieczne są te słodzone. Zrezygnuj z cukru w herbacie i kawie. Soki mogą zawierać nawet 10 łyżeczek cukru w jednym litrze, nie mówiąc już o słodkich napojach gazowanych. Bardzo kaloryczny jest także alkohol. W półlitrowym kuflu piwa czai się ponad 300 kcal. Zamiast tych napojów, pij dużo wody – przynajmniej 2 litry w ciągu dnia, w trakcie upałów nawet więcej. Jeżeli nie możesz obyć się bez kawy, zamiast słodkiej latte pij czarną lub espresso.

Mniej kalorii, więcej ruchu

Oprócz ograniczeń w diecie, przyda się również dodatkowa dawka ruchu, która pomoże spalić niechciane kalorie, a także ujędrni sylwetkę. Lato to doskonały czas na stosowanie każdego rodzaju ćwiczeń. Wybierz ćwiczenia, które sprawiają ci najwięcej przyjemności, żeby ich wykonywanie nie miało charakteru kary. Możesz jeździć na rolkach czy na rowerze, wybrać się na basen, czy też poćwiczyć grę w siatkówkę przed wakacyjnym turniejem na plaży.


Podziel się:

Wasze komentarze


Informacje / opinie publikowane w komentarzach stanowią subiektywną ocenę użytkownika i nie mogą być traktowane jako porada dotycząca leczenia / stosowania leków . W przypadku wątpliwości prosimy o konsultacje z Farmaceutą Dbam o Zdrowie.

komentarze wspierane przez Disqus