Jak szybko schudnąć przed urlopem?
Justyna Bielecka

Jak szybko schudnąć przed urlopem?

Nadszedł czas wakacyjnych urlopów. Zbliża się wyjazd, a ty zamiast cieszyć się nadchodzącym wypoczynkiem, stresujesz się na samą myśl o wystąpieniu w bikini? Prezentujemy kilka prostych sposobów na szybkie schudnięcie tuż przed urlopem.

Ogranicz cukry

Pierwszym krokiem będzie pozbycie się z diety produktów, które zwiększają apetyt. Należą do nich: cukier, mąka, produkty o wysokim indeksie glikekmicznym. Jedzenie takie wywołuje najpierw szybki wzrost poziomu cukru we krwi, po czym niemal równie szybki jego spadek, co potęguje uczucie głodu. Zamiast tych produktów, włącz do swojej diety jogurt naturalny. Wypijanie do pół litra dziennie wspomaga mikroflorę jelitową, dzięki czemu zapobiega powstawaniu wzdęć, zwiększających optycznie obwód talii.

Pamiętaj o śniadaniu

Pierwszy posiłek w ciągu dnia powinno się zjadać najpóźniej godzinę po przebudzeniu. Energia dostarczona na śniadanie pozwala na prawidłową pracę całego organizmu, pomaga uruchomić wszystkie czynności życiowe (a pamiętaj, że należy do nich także spalanie tkanki tłuszczowej, do uzyskania energii).

Nie pozwalaj, by pojawił się  głód

Uczucie głodu powoduje wytwarzanie hormonu zwanego kortyzolem. Jest on hormonem stresu i powoduje szybsze odkładanie się kalorii w postaci tkanki tłuszczowej, do tego zwiększa apetyt na produkty słodkie. Aby zapobiec atakom głodu, zjadaj 5 lekkich posiłków w równych odstępach czasu.

Jedz warzywa i owoce

Zjadanie dużej ilości warzyw i owoców sprawia, że zjadamy mniej i szybciej czujemy sytość po posiłku, ponieważ produkty te są dobrym materiałem balastowym, a do tego mają niską wartość kaloryczną i zawierają dużo wody. Warto korzystać z uroków lata i jeść warzywa sezonowe, bogate w witaminy i inne składniki odżywcze. Staraj się używać warzyw do każdego posiłku, a owoce zjadaj jako jeden z mniejszych posiłków w ciągu dnia.

Uwaga na napoje

Wiele osób stosując dietę zapomina o tym, że w różnych napojach także czają się niechciane kalorie. Szczególnie niebezpieczne są te słodzone. Zrezygnuj z cukru w herbacie i kawie. Soki mogą zawierać nawet 10 łyżeczek cukru w jednym litrze, nie mówiąc już o słodkich napojach gazowanych. Bardzo kaloryczny jest także alkohol. W półlitrowym kuflu piwa czai się ponad 300 kcal. Zamiast tych napojów, pij dużo wody – przynajmniej 2 litry w ciągu dnia, w trakcie upałów nawet więcej. Jeżeli nie możesz obyć się bez kawy, zamiast słodkiej latte pij czarną lub espresso.

Mniej kalorii, więcej ruchu

Oprócz ograniczeń w diecie, przyda się również dodatkowa dawka ruchu, która pomoże spalić niechciane kalorie, a także ujędrni sylwetkę. Lato to doskonały czas na stosowanie każdego rodzaju ćwiczeń. Wybierz ćwiczenia, które sprawiają ci najwięcej przyjemności, żeby ich wykonywanie nie miało charakteru kary. Możesz jeździć na rolkach czy na rowerze, wybrać się na basen, czy też poćwiczyć grę w siatkówkę przed wakacyjnym turniejem na plaży.

Twoje sugestie

Dokładamy wszelkich starań, aby podane zdjęcie i opis oferowanych produktów były aktualne, w pełni prawidłowe oraz kompletne. Jeśli widzisz błąd, poinformuj nas o tym.

Zgłoś uwagi Ikona

Polecane artykuły

  • Zadbaj o dłonie przy komputerze

    Coraz więcej ludzi pracuje regularnie przy komputerze. Dłonie spędzają na klawiaturze i myszce większość dnia.

  • Nie bój się ćwiczyć z chorobą niedokrwienną

    Ćwiczenia odgrywają ważną rolę zarówno w zapobieganiu jak i rehabilitacji wielu chorób serca. Mogą one mieć pozytywny wpływ na wiele czynników ryzyka chorób serca takich jak nadciśnienie tętnicze, podwyższony poziom cholesterolu, cukrzyca czy nadwaga.

  • Jedz błonnik, zadbaj o jelita

    Błonnik nierozpuszczalny w wodzie (inaczej włókno pokarmowe), jest odporny na działanie enzymów trawiennych i pełni wiele funkcji w naszym organizmie, m.in. reguluje poziom kwasu solnego w żołądku i wpływa na wydzielanie hormonów układu pokarmowego (gastryny). To nie jedyne jego zalety, stanowi bowiem dobre podłoże dla rozwoju właściwej flory bakteryjnej jelit, jest zatem niezbędny do prawidłowego funkcjonowania układu pokarmowego.

  • Obawy przed noszeniem soczewek

    Osoby, które nigdy jeszcze soczewek nie nosiły, często mają pewne, zazwyczaj nieuzasadnione obawy. Pomagamy je rozwiać.

  • Nie daj się ograniczyć okularom. Noś kontakty!

    Ile razy musiałeś rezygnować z uprawiania sportu w obawie o to, że w trakcie ćwiczeń twoje okulary spadną lub ulegną uszkodzeniu? Od momentu wynalezienia soczewek kontaktowych wady wzroku przestały być już problemem dla sportowców. Ty również nie daj się ograniczyć okularom. Załóż soczewki i ciesz się pełną swobodą ruchu.

  • Jak gorączka wpływa na organizm?

    Czujesz, że twoje czoło jest rozpalone, a ciało przechodzą lodowate dreszcze? Dowiedz się co się dzieje z twoim organizmem podczas gorączki.

  • Jak schudnąć przed sylwestrem?

    Jeżeli w święta zdarzyło ci się zjeść troszkę za dużo, masz jeszcze kilka dni, żeby wrócić do formy i zmieścić się w sylwestrowej kreacji. Jak ratować się, jeżeli za bardzo sobie w święta pofolgowaliśmy?

Porozmawiaj z farmaceutą
Infolinia: 800 110 110

Zadzwoń do nas jeśli potrzebujesz porady farmaceuty.
Jesteśmy dla Ciebie czynni całą dobę, 7 dni w tygodniu, bezpłatnie.

Pobierz aplikację mobilną Pobierz aplikację mobilną Doz.pl

Ikona przypomnienie o zażyciu leku.
Zdarza Ci się ominąć dawkę leku?

Zainstaluj aplikację. Stwórz apteczkę. Przypomnimy Ci kiedy wziąć lek.

Dostępna w Aplikacja google play Aplikacja appstore
Dlaczego DOZ.pl
Niższe koszta leczenia

Darmowa dostawa do Apteki
Bezpłatna Infolinia dla Pacjentów.

ikona niższe koszty leczenia
Bezpieczeństwo

Weryfikacja interakcji leków.
Encyklopedia leków i ziół

Ikona encklopedia leków i ziół
Wsparcie w leczeniu

Porady na czacie z Farmaceutą.
E-wizyta z lekarzem specjalistą.

Ikona porady na czacie z farmaceutą
Newsletter

Bądź na bieżąco z DOZ.pl

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie.

Zamnij