Półprzysiad idealny

Półprzysiad jest jednym z popularniejszych ćwiczeń wzmacniających mięśnie ud i pośladki. Jednocześnie jest szereg błędów, które można w nim popełnić. Oto kilka szczegółów, na które musisz zwrócić uwagę. Dzięki nim wykonasz idealny squat.

  • Rozstaw stopy na szerokość stawów biodrowych. Pamiętaj, że nie jest to to samo, co szerokość bioder! Nie należy brać pod uwagę tkanki tłuszczowej na nich nagromadzonej.

Szerokość stawów biodrowych sprawdzisz patrząc na kolce biodrowe – dwia wystające wyrostki kostne z przodu miednicy. W takiej odległości od siebie powinny znaleźć się stopy, a także kolana.

  • Ugnij kolana, jednocześnie przenosząc ciężar ciała na tył stopy. W tym celu delikatnie podnieś palce stóp od podłogi. Kolana nie powinny przekraczać linii palców stopy, najlepiej, jeżeli pozostaną nad piętami.
  • Pilnuj, żeby w trakcie uginania, kolana nie zbliżały się do siebie. Żeby tego uniknąć przenieś ciężar ciała na zewnętrze krawędzie stóp
  • Nie zginaj kolan mocniej niż do kąta prostego, bo wówczas nie będzie to już półprzysiad, a pełny przysiad.
  • Podczas wyprostu napnij mocno pośladki, całkowicie prostując stawy biodrowe.
  • W trakcie ćwiczenia pamiętaj o utrzymaniu prostych pleców i napiętych mięśni brzucha.

Podziel się:

Wasze komentarze


Informacje / opinie publikowane w komentarzach stanowią subiektywną ocenę użytkownika i nie mogą być traktowane jako porada dotycząca leczenia / stosowania leków . W przypadku wątpliwości prosimy o konsultacje z Farmaceutą Dbam o Zdrowie.

komentarze wspierane przez Disqus