Na ratunek łakomczuchom

Świeże warzywa i owoce pomagają zapanować nad nieodpartą pokusą częstego sięgania po słodycze. Zawarte w owocach węglowodany dostarczają odpowiednią dawkę gluzkozy, dzięki której jesteśmy w stanie kontrolować chęć podjadania.

Podczas eksperymentu, ochotnicy dostali zastrzyk z glukozy, a następnie prezentowano im fotografie pokarmów wysoko i niskokalorycznych. W trakcie takiej prezentacji naukowcy skanowali mózg badanych.

Obserwacje sugerowały, że przy niskim poziomie glukozy, dwa obszary mózgu odpowiedzialne za regulowanie przyjemności, wysyłały do mózgu sygnał skłaniający do jedzenia.

W celu utrzymania stałego poziomu glukozy, naukowcy zachęcają do częstszego spożywania mniejszych ilości jedzenia, to znacznie zmniejszy chęć ulegania pokusom, a tym samym spożywanie potraw wysokokalorycznych.

Badacze  z Yale University w USA podkreślają, że kluczem do utrzymania odpowiedniego poziomu glukozy we krwi jest zdrowa, zbilansowana dieta.


Podziel się:

Wasze komentarze


Informacje / opinie publikowane w komentarzach stanowią subiektywną ocenę użytkownika i nie mogą być traktowane jako porada dotycząca leczenia / stosowania leków . W przypadku wątpliwości prosimy o konsultacje z Farmaceutą Dbam o Zdrowie.

komentarze wspierane przez Disqus