Schudnąć po porodzie

Urodziłaś dziecko i marzysz o powrocie do dawnej figury? Chciałabyś wzmocnić ciało po ciąży? Podpowiadamy, kiedy można zacząć ćwiczyć i jakie ćwiczenia są bezpieczne dla młodych mam.

Kiedy mogę zacząć ćwiczyć?

Powrót do aktywności fizycznej możesz zacząć już dobę po porodzie. Jednak na klasyczne ćwiczenia fizyczne możesz pozwolić sobie po zakończeniu połogu, czyli po sześciu-ośmiu tygodniach od naturalnego rozwiązania. Jeśli miałaś cesarskie cięcie – czas  ten wydłuża się do około 12 tygodni (do czasu całkowitego wygojenia się rany na brzuchu).

Pilates – bezpieczne i skuteczne ćwiczenia

Po ciąży warto scalić i wzmocnić rozciągnięte mięśnie. By efekty były zauważalne, warto regularnie powtarzać ćwiczenia, najlepiej trzy, cztery razy w tygodniu.

Po upływie sześciu tygodni od rozwiązania i całkowitym wygojeniu się macicy, możesz zacząć uczęszczać na basen.

Po tym czasie możesz  też  uczestniczyć w zajęciach w klubach fitness, pod warunkiem, że będą one przygotowane dla kobiet po porodzie. Do tego typu zajęć należy Pilates -  jest to wyjątkowo bezpieczna forma wysiłku fizycznego, rekomendowana przez wielu lekarzy, rehabilitantów i fizjoterapeutów.

Dlaczego właśnie Pilates?

Ćwiczenia te stanowią serie dynamicznych powtórzeń ruchów ciała, przy jednoczesnym napinaniu poszczególnych grup mięśni, co spala tkankę tłuszczową i modeluje sylwetkę.

Ćwiczenia te doskonale nadają się dla kobiet po porodzie. W trakcie zajęć typu Pilates wzmacniają się mięśnie brzucha, dna miednicy, a także kręgosłupa. Poprawia się ogólna koordynacja i kondycja ciała.

Koncentracja na pogłębieniu oddechu i łagodnych, miękkich ruchach pozwala się wyciszyć i zrelaksować, a regularnie powtarzane ćwiczenia sprawiają, że ciało nabiera gibkości.

Powrót do pełnej sprawności

Powrót do ćwiczeń bardziej obciążających organizm, takich jak biegi, wspinaczka czy jazda konna, możliwy jest zwykle po czterech, sześciu miesiącach po porodzie.

Czas ten niezbędny jest dla powrotu wcześniejszej sprawności oraz wzmocnienia połączeń spojenia łonowego i kości krzyżowej, a także mięśni pośladkowych, brzucha oraz dna miednicy.
 


Podziel się:


Wasze komentarze


Informacje / opinie publikowane w komentarzach stanowią subiektywną ocenę użytkownika i nie mogą być traktowane jako porada dotycząca leczenia / stosowania leków . W przypadku wątpliwości prosimy o konsultacje z Farmaceutą Dbam o Zdrowie.

komentarze wspierane przez Disqus