Schudnąć po porodzie
Justyna Bielecka

Schudnąć po porodzie

Urodziłaś dziecko i marzysz o powrocie do dawnej figury? Chciałabyś wzmocnić ciało po ciąży? Podpowiadamy, kiedy można zacząć ćwiczyć i jakie ćwiczenia są bezpieczne dla młodych mam.

Kiedy mogę zacząć ćwiczyć?

Powrót do aktywności fizycznej możesz zacząć już dobę po porodzie. Jednak na klasyczne ćwiczenia fizyczne możesz pozwolić sobie po zakończeniu połogu, czyli po sześciu-ośmiu tygodniach od naturalnego rozwiązania. Jeśli miałaś cesarskie cięcie – czas  ten wydłuża się do około 12 tygodni (do czasu całkowitego wygojenia się rany na brzuchu).

Pilates – bezpieczne i skuteczne ćwiczenia

Po ciąży warto scalić i wzmocnić rozciągnięte mięśnie. By efekty były zauważalne, warto regularnie powtarzać ćwiczenia, najlepiej trzy, cztery razy w tygodniu.

Po upływie sześciu tygodni od rozwiązania i całkowitym wygojeniu się macicy, możesz zacząć uczęszczać na basen.

Po tym czasie możesz  też  uczestniczyć w zajęciach w klubach fitness, pod warunkiem, że będą one przygotowane dla kobiet po porodzie. Do tego typu zajęć należy Pilates -  jest to wyjątkowo bezpieczna forma wysiłku fizycznego, rekomendowana przez wielu lekarzy, rehabilitantów i fizjoterapeutów.

Dlaczego właśnie Pilates?

Ćwiczenia te stanowią serie dynamicznych powtórzeń ruchów ciała, przy jednoczesnym napinaniu poszczególnych grup mięśni, co spala tkankę tłuszczową i modeluje sylwetkę.

Ćwiczenia te doskonale nadają się dla kobiet po porodzie. W trakcie zajęć typu Pilates wzmacniają się mięśnie brzucha, dna miednicy, a także kręgosłupa. Poprawia się ogólna koordynacja i kondycja ciała.

Koncentracja na pogłębieniu oddechu i łagodnych, miękkich ruchach pozwala się wyciszyć i zrelaksować, a regularnie powtarzane ćwiczenia sprawiają, że ciało nabiera gibkości.

Powrót do pełnej sprawności

Powrót do ćwiczeń bardziej obciążających organizm, takich jak biegi, wspinaczka czy jazda konna, możliwy jest zwykle po czterech, sześciu miesiącach po porodzie.

Czas ten niezbędny jest dla powrotu wcześniejszej sprawności oraz wzmocnienia połączeń spojenia łonowego i kości krzyżowej, a także mięśni pośladkowych, brzucha oraz dna miednicy.

Twoje sugestie

Dokładamy wszelkich starań, aby podane zdjęcie i opis oferowanych produktów były aktualne, w pełni prawidłowe oraz kompletne. Jeśli widzisz błąd, poinformuj nas o tym.

Zgłoś uwagi

Polecane artykuły

  • Zadbaj o dłonie przy komputerze

    Coraz więcej ludzi pracuje regularnie przy komputerze. Dłonie spędzają na klawiaturze i myszce większość dnia.

  • Nie bój się ćwiczyć z chorobą niedokrwienną

    Ćwiczenia odgrywają ważną rolę zarówno w zapobieganiu jak i rehabilitacji wielu chorób serca. Mogą one mieć pozytywny wpływ na wiele czynników ryzyka chorób serca takich jak nadciśnienie tętnicze, podwyższony poziom cholesterolu, cukrzyca czy nadwaga.

  • Jedz błonnik, zadbaj o jelita

    Błonnik nierozpuszczalny w wodzie (inaczej włókno pokarmowe), jest odporny na działanie enzymów trawiennych i pełni wiele funkcji w naszym organizmie, m.in. reguluje poziom kwasu solnego w żołądku i wpływa na wydzielanie hormonów układu pokarmowego (gastryny). To nie jedyne jego zalety, stanowi bowiem dobre podłoże dla rozwoju właściwej flory bakteryjnej jelit, jest zatem niezbędny do prawidłowego funkcjonowania układu pokarmowego.

  • Obawy przed noszeniem soczewek

    Osoby, które nigdy jeszcze soczewek nie nosiły, często mają pewne, zazwyczaj nieuzasadnione obawy. Pomagamy je rozwiać.

  • Nie daj się ograniczyć okularom. Noś kontakty!

    Ile razy musiałeś rezygnować z uprawiania sportu w obawie o to, że w trakcie ćwiczeń twoje okulary spadną lub ulegną uszkodzeniu? Od momentu wynalezienia soczewek kontaktowych wady wzroku przestały być już problemem dla sportowców. Ty również nie daj się ograniczyć okularom. Załóż soczewki i ciesz się pełną swobodą ruchu.

  • Jak gorączka wpływa na organizm?

    Czujesz, że twoje czoło jest rozpalone, a ciało przechodzą lodowate dreszcze? Dowiedz się co się dzieje z twoim organizmem podczas gorączki.

  • Jak schudnąć przed sylwestrem?

    Jeżeli w święta zdarzyło ci się zjeść troszkę za dużo, masz jeszcze kilka dni, żeby wrócić do formy i zmieścić się w sylwestrowej kreacji. Jak ratować się, jeżeli za bardzo sobie w święta pofolgowaliśmy?

Porozmawiaj z farmaceutą
Infolinia: 800 110 110

Zadzwoń do nas jeśli potrzebujesz porady farmaceuty.
Jesteśmy dla Ciebie czynni całą dobę, 7 dni w tygodniu, bezpłatnie.

Pobierz aplikację mobilną Doz.pl

Zdarza Ci się ominąć dawkę leku?

Zainstaluj aplikację. Stwórz apteczkę. Przypomnimy Ci kiedy wziąć lek.

Dostępna w
Dlaczego DOZ.pl
Niższe koszta leczenia

Darmowa dostawa do Apteki
Bezpłatna Infolinia dla Pacjentów.

Bezpieczeństwo

Weryfikacja interakcji leków.
Encyklopedia leków i ziół

Wsparcie w leczeniu

Porady na czacie z Farmaceutą.
E-wizyta z lekarzem specjalistą.

Newsletter

Bądź na bieżąco z DOZ.pl

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie.

Zamnij