Najlepsze ćwiczenie na „sześciopak”?

Większość sportowców marzy o pięknie wyrzeźbionym brzuchu. Tzw. sześciopak jest obiektem pożądania wszystkich mężczyzn ćwiczących na siłowniach. Także u kobiet podkreślone mięśnie brzucha prezentują się bardzo atrakcyjnie. Ale czy istnieje ćwiczenie, które pozwoli szybko i skutecznie wyrzeźbić „kaloryfer” na naszym brzuchu?

Aby odpowiedzieć na to pytanie, najlepiej jest najpierw zastanowić się nad tym, jak zbudowane są mięśnie brzucha. Gdy zajrzymy do atlasu anatomicznego, zobaczymy, że mięsień prosty, będący głównym mięśniem wchodzącym w skład mięśni brzucha, jest przedzielony, zarówno wzdłuż, jak i w poprzek, pasami ścięgien. Każdy z nas je posiada, nawet osoby, które nie ćwiczą w ogóle. Dlatego też kluczem do sukcesu są nie tyle ćwiczenia samych mięśni, co odpowiednio niski poziom tkanki tłuszczowej w organizmie. Jeżeli utrzymamy poziom tłuszczu poniżej 10% całkowitej masy ciała, wówczas nawet bez specjalnych ćwiczeń, zarys rzeźby mięśnia prostego uwidoczni się.

Zatem na pytanie, jakie ćwiczenia są najlepsze na uzyskanie „kaloryfera” na brzuchu, można odpowiedzieć: ćwiczenia spalające tkankę tłuszczową. Oczywiście wszelkie ćwiczenia wzmacniające mięśnie brzucha dodatkowo poprawią ich definicję, jednak przy zbyt wysokiej zawartości tłuszczu w organizmie, nawet bardzo mocne mięśnie brzucha nie będą widoczne.


Podziel się:

Wasze komentarze


Informacje / opinie publikowane w komentarzach stanowią subiektywną ocenę użytkownika i nie mogą być traktowane jako porada dotycząca leczenia / stosowania leków . W przypadku wątpliwości prosimy o konsultacje z Farmaceutą Dbam o Zdrowie.

komentarze wspierane przez Disqus