Indoor cycling – prawidłowa pozycja do jazdy

Jeżdżąc na rowerze stacjonarnym należy pamiętać o prawidłowej pozycji oraz odpowiednim ułożeniu elementów roweru.

Przede wszystkim należy ustalić wysokość siodełka. W tym celu najlepiej jest stanąć obok roweru, biodrem dotykając siodełka. Powinno się ono znaleźć na wysokości talerza biodrowego. Jest to kość wyczuwalna na boku tułowia, poniżej żeber (najwyżej położony punkt miednicy).

Po ustawieniu wysokości siodełka, wsiądź na rower. Oprzyj piętę na pedale. Powinieneś mieć możliwość całkowitego wyprostowania nogi w kolanie. Część rowerów ma również możliwość regulacji położenia siodełka w poziomie, tj. przesuwania go do tyłu lub do przodu. Aby sprawdzić czy położenie jest odpowiednie, włóż stopy w noski pedałów, następnie ustaw pedały w poziomie na jednej wysokości. W tym ułożeniu kolano nogi położonej z przodu powinno znajdować się nad śródstopiem.

Kolejnym ważnym elementem jest kierownica. Zasada jest jedna: powinna ona być ustawiona na takiej wysokości, żeby było ci jak najwygodniej. Nigdy nie ustawiaj kierownicy niżej od siodełka. Kobiety w ciąży oraz osoby starsze powinny ustawić kierownicę możliwie jak najwyżej.

Upewnij się,  że stopy są stabilnie umocowane w noskach pedałów. Połóż ręce na kierownicy. Postaraj się rozluźnić barki i ramiona. W trakcie jazdy staraj się oddychać przeponą.


Podziel się:

Wasze komentarze


Informacje / opinie publikowane w komentarzach stanowią subiektywną ocenę użytkownika i nie mogą być traktowane jako porada dotycząca leczenia / stosowania leków . W przypadku wątpliwości prosimy o konsultacje z Farmaceutą Dbam o Zdrowie.

komentarze wspierane przez Disqus