Zrób sobie przerwę!

Pracujesz za biurkiem? Codziennie spędzasz 8 godzin w jednej pozycji? Czujesz się sennie? Siedząca praca i brak ruchu mogą prowadzić do nadwagi, spadku witalności czy też do dolegliwości bólowych kręgosłupa. Ale nie martw się! Aby temu zapobiec, wystarczy że choć na kilka minut wstaniesz od biurka i trochę się rozruszasz.

Oto kilka pomysłów na zwiększenie aktywności w pracy:

  • siedząc przy biurku wykonaj co jakiś czas kilka prostych ćwiczeń na dłonie i nadgarstki: na przemian zaciskaj i rozluźniaj pięści, wykonaj krążenia dłoni
  • wstań i przejdź się po biurze, podejdź do okna, sprawdź, co dzieje się na zewnątrz. Jeżeli to możliwe, otwórz okno i pooddychaj świeżym powietrzem,
  • jeżeli pracujesz w budynku z windą, postaraj się z niej zrezygnować i zastąpić ją schodami,
  • chcąc przekazać wiadomość koleżance w biurze obok, nie wysyłaj maila - przejdź się do niej osobiście,
  • zanim wrócisz na swoje miejsce, przeciągnij się porządnie, jak kot po przebudzeniu.


Dzięki tym prostym zabiegom będziesz mieć więcej energii, może nawet uda Ci się zrezygnować z kolejnej kawy. Ćwiczenia pobudzą krążenie, mózg dostanie dawkę świeżego tlenu. Dzięki temu powrócisz do pracy pełen nowych sił!


Podziel się:


Wasze komentarze


Informacje / opinie publikowane w komentarzach stanowią subiektywną ocenę użytkownika i nie mogą być traktowane jako porada dotycząca leczenia / stosowania leków . W przypadku wątpliwości prosimy o konsultacje z Farmaceutą Dbam o Zdrowie.

komentarze wspierane przez Disqus