Nietuczące ziemniaki

Ziemniaki jedzone bez tłuszczu i tłustych dodatków, nie tylko nie sprawią, że nie przytyjemy ale mogą również stać sie elementem naszej diety.

Ziemniak, to warzywo bardzo popularne w polskiej kuchni. Ze względu na dużą ilość węglowodanów, okryty jest jednak złą sławą.

Wielu ludzi nie docenia zdrowotnych właściwości ziemniaków i nie wie, że kluczem do smukłej sylwetki nie jest wyeliminowanie tego warzywa z jadłospisu, a zredukowanie ilości oraz odpowiednie jego przygotowanie.

Ziemniak składa się z 80% z wody, a w 20% z suchej masy, w skład której wchodzi głównie skrobia. Warzywo to jest bogatym źródłem białka, witaminy C, żelaza, a także witamin z grupy  B. Zawiera również duże ilości kwasu foliowego, a także... błonnika. Jest zatem skutecznym sposobem w walce z zaparciami.

Jeden, średniej wielkości ziemniak (masa około 65 gram), zawiera ok. 55 kcal. Opinia na temat tuczących właściwości ziemniaków, wzięła się najprawdopodobniej z faktu, że bardzo często podawane one są z tłustymi sosami bądź smażone na głębokim tłuszczu.


Podziel się:


Wasze komentarze


Informacje / opinie publikowane w komentarzach stanowią subiektywną ocenę użytkownika i nie mogą być traktowane jako porada dotycząca leczenia / stosowania leków . W przypadku wątpliwości prosimy o konsultacje z Farmaceutą Dbam o Zdrowie.

komentarze wspierane przez Disqus