Dlaczego tak trudno jest schudnąć?
Justyna Bielecka

Dlaczego tak trudno jest schudnąć?

Chcesz schudnąć ale masz słabą wolę? Wyjaśniamy dlaczego utrata kilogramów to żmudny i długotrwały proces. Przedstawiamy wskazówki, które ułatwią odchudzanie.

Decyzja o odchudzaniu powinna być przemyślana, a sam proces dokładnie zaplanowany.

Stworzenie schematu, to podstawowe zadanie, którego warto się trzymać.

Zapisanie wymarzonej wagi i wyznaczenie (realnego!) terminu jej osiągnięcia, zwiększy prawdopodobieństwo sukcesu. Pozwoli również na śledzenie postępów.

Metoda małych kroczków (np. pół kilograma mniej tygodniowo) może nie jest szybka, za to z pewnością skuteczna.

Warto o tym pamiętać, jeśli chce się zmienić swoją sylwetkę na zawsze, a nie na kilka tygodni, czy miesięcy.

Jak ułatwić sobie odchudzanie?

  • Ćwicz... w pojedynkę – większość ludzi poleca namówienie bliskiej osoby na towarzyszenie w ćwiczeniach. Z doświadczenia wiem, że w miarę upływu czasu, wspólne ćwiczenia stają się coraz mniej efektywne.

Osoby mają problem ze zgraniem wspólnych terminów i… chęci do ćwiczeń, zdarzają się też niespodziewane wydarzenia.

W takich sytuacjach często obserwuję, że współtowarzysz solidarnie (i bez wyrzutów sumienia) rezygnuje z ćwiczeń danego dnia.

To błąd! Jeśli nie masz pewności, ze druga osoba jest równie zmotywowana – nie uzależniaj swojej wizyty na siłowni czy basenie, od jej towarzystwa.

Zdecydowanie bardziej motywujące są ćwiczenia przeprowadzane w grupach na terenie klubów fitness. Być może na początku będziesz się czuć nieswojo w obcym gronie, jednak z czasem nawiążesz nowe znajomości i poczujesz się pewniej.

  • Unikaj pokus – odchudzając się często wydaje się nam, że jesteśmy narażeni na większą liczbę pokus żywieniowych, niż było ich dotychczas. Gorąco namawiam do unikania widoku smacznych, ale kalorycznych potraw.

Osoby, które nie mają silnej woli, łatwo mogą się "złamać", zwłaszcza na początku, zanim przyswoją zdrowe nawyki i nowy sposób żywienia stanie się dla nich naturalny.

Odradzam także próbowanie kalorycznych potraw dla tzw. „smaku”. Mówi się, że można jeść wszystko na co ma się ochotę, tylko w niewielkich ilościach, by zachować szczupłą sylwetkę. Owszem, jednak osoby, które się odchudzają do tej pory miały z tym problem i przesadzały z ilością jedzenia, dlatego zdecydowały się przejść na ścisłą dietę.

Do czasu ustabilizowania wagi odradzam celowe odstępstwa od diety. Mały kawałek ciasta nie zniweczy, oczywiście, osiągniętych rezultatów, jednak może obniżyć wolę walki ze zbędnymi kilogramami.

Masz ochotę na przekąskę? Znajdź niekokaloryczny przysmak. Pamiętaj, że nawet zdrowe przekąski tj. owoce suszone czy orzechy mogą być bombą kaloryczną. Stosunkowo mało kaloryczna jest większość warzyw, które można jeść praktycznie bez ograniczeń.

Twoje sugestie

Dokładamy wszelkich starań, aby podane zdjęcie i opis oferowanych produktów były aktualne, w pełni prawidłowe oraz kompletne. Jeśli widzisz błąd, poinformuj nas o tym.

Zgłoś uwagi

Polecane artykuły

  • Zadbaj o dłonie przy komputerze

    Coraz więcej ludzi pracuje regularnie przy komputerze. Dłonie spędzają na klawiaturze i myszce większość dnia.

  • Nie bój się ćwiczyć z chorobą niedokrwienną

    Ćwiczenia odgrywają ważną rolę zarówno w zapobieganiu jak i rehabilitacji wielu chorób serca. Mogą one mieć pozytywny wpływ na wiele czynników ryzyka chorób serca takich jak nadciśnienie tętnicze, podwyższony poziom cholesterolu, cukrzyca czy nadwaga.

  • Jedz błonnik, zadbaj o jelita

    Błonnik nierozpuszczalny w wodzie (inaczej włókno pokarmowe), jest odporny na działanie enzymów trawiennych i pełni wiele funkcji w naszym organizmie, m.in. reguluje poziom kwasu solnego w żołądku i wpływa na wydzielanie hormonów układu pokarmowego (gastryny). To nie jedyne jego zalety, stanowi bowiem dobre podłoże dla rozwoju właściwej flory bakteryjnej jelit, jest zatem niezbędny do prawidłowego funkcjonowania układu pokarmowego.

  • Obawy przed noszeniem soczewek

    Osoby, które nigdy jeszcze soczewek nie nosiły, często mają pewne, zazwyczaj nieuzasadnione obawy. Pomagamy je rozwiać.

  • Nie daj się ograniczyć okularom. Noś kontakty!

    Ile razy musiałeś rezygnować z uprawiania sportu w obawie o to, że w trakcie ćwiczeń twoje okulary spadną lub ulegną uszkodzeniu? Od momentu wynalezienia soczewek kontaktowych wady wzroku przestały być już problemem dla sportowców. Ty również nie daj się ograniczyć okularom. Załóż soczewki i ciesz się pełną swobodą ruchu.

  • Jak gorączka wpływa na organizm?

    Czujesz, że twoje czoło jest rozpalone, a ciało przechodzą lodowate dreszcze? Dowiedz się co się dzieje z twoim organizmem podczas gorączki.

  • Jak schudnąć przed sylwestrem?

    Jeżeli w święta zdarzyło ci się zjeść troszkę za dużo, masz jeszcze kilka dni, żeby wrócić do formy i zmieścić się w sylwestrowej kreacji. Jak ratować się, jeżeli za bardzo sobie w święta pofolgowaliśmy?

Porozmawiaj z farmaceutą
Infolinia: 800 110 110

Zadzwoń do nas jeśli potrzebujesz porady farmaceuty.
Jesteśmy dla Ciebie czynni całą dobę, 7 dni w tygodniu, bezpłatnie.

Pobierz aplikację mobilną Doz.pl

Zdarza Ci się ominąć dawkę leku?

Zainstaluj aplikację. Stwórz apteczkę. Przypomnimy Ci kiedy wziąć lek.

Dostępna w
Dlaczego DOZ.pl
Niższe koszta leczenia

Darmowa dostawa do Apteki
Bezpłatna Infolinia dla Pacjentów.

Bezpieczeństwo

Weryfikacja interakcji leków.
Encyklopedia leków i ziół

Wsparcie w leczeniu

Porady na czacie z Farmaceutą.
E-wizyta z lekarzem specjalistą.

Newsletter

Bądź na bieżąco z DOZ.pl

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie.

Zamnij