Co jeść, by mieć piękną opaleniznę?

Wiele mówi się ostatnio o tym, że zdrowe odżywianie ma wpływ na wiele aspektów naszego zdrowia i urody. Czy ładna, równa opalenizna również zależy od tego co jemy? Okazuje się że tak! Dowiedz się, co powinno znaleźć na Twoim talerzu.



Wiemy już o szkodliwym wpływie promieniowania ultrafioletowego na naszą skórę. Oczywiście, następuje to jeżeli wystawiamy się na słońce w nadmiarze i bez właściwej ochrony.

Co chroni nas przed niebezpieczeństwem poparzenia czy bardziej groźnymi, odległymi skutkami nadmiaru promieni UV?

Po pierwsze nasza naturalna ochrona, czyli melanina, pigment skóry powstający właśnie pod wpływem słońca. Po drugie kremy i balsamy zawierające filtry . Trzecią ochroną są karoteny, w tym beta-karoten, prekursor witaminy A. Dieta bogata w ten składnik powoduje odkładanie się go w skórze, co sprawia, że jest ona czasowo bardziej odporna na działanie szkodliwych promieni. Ponadto nadaje on skórze ładniejszy koloryt. Witamina A powstająca z niego jest silnym przeciwutleniaczem (chroni przed szkodliwymi wolnymi rodnikami) oraz jest niezbędna do prawidłowej kondycji skóry, włosów i paznokci. 

Gdzie, w naturalnych pokarmach, możemy znaleźć duże dawki beta–karotenu? Przede wszystkim w żółtych, pomarańczowych i czerwonych warzywach oraz owocach – marchwi, dyni, pomidorach, morelach, brzoskwiniach, mango, melonach, nektarynkach, papryce. Również zielone warzywa – szpinak, sałata, kapusta, brokuły, jarmuż, cykoria, botwina, koperek, pietruszka liście – zawierają stosunkowo dużo beta-karotenu.

Korzystając z kąpieli słonecznych pamiętajmy, że nie wystarczy zapobiegać nawilżaniu skóry balsamami i emulsjami – należy również nawodnić ją od wewnątrz. Picie dużych ilości wody to niezbędny element zdrowego odżywiania latem.


Podziel się:

Wasze komentarze


Informacje / opinie publikowane w komentarzach stanowią subiektywną ocenę użytkownika i nie mogą być traktowane jako porada dotycząca leczenia / stosowania leków . W przypadku wątpliwości prosimy o konsultacje z Farmaceutą Dbam o Zdrowie.

komentarze wspierane przez Disqus