Metody treningu biegowego – metoda ciągła

Metoda ciągła jest najczęściej stosowaną metodą treningu wśród biegaczy. Stosują ją, często nieświadomie, osoby uprawiające bieganie amatorsko.

Mówiąc najprościej, polega ona na ciągłym, nieprzerwanym biegu, w stałym tempie, przez dłuższy czas. Trening taki najlepiej przygotowuje organizm do biegów długodystansowych. Poprawia ona działanie złożonych procesów metabolicznych, wzmacnia układ krążenia, aparat ruchu, a także poprawia wydolność organizmu. Dlatego też jest zalecana w treningu zdrowotnym.

Oto przykładowy trening polecany dla biegaczy – amatorów:

Bieg powinien trwać od 20 minut do godziny, z czasem dystans można wydłużać. W tym czasie można przebiec ok. 3 do 10 kilometrów. Intensywność treningu powinna być umiarkowana. Wyznaczyć można ją na podstawie tętna. Najlepiej jest utrzymywać je w granicach 60-75% maksymalnego. Istotne jest też utrzymywanie równego tempa, które najłatwiej wypracować, kontrolując tętno. Należy jednak pamiętać, że im trudniejszy teren, tym tempo będzie mniejsze, gdyż bieg po nierównym terenie będzie powodował jego wzrost.


Podziel się:

Wasze komentarze


Informacje / opinie publikowane w komentarzach stanowią subiektywną ocenę użytkownika i nie mogą być traktowane jako porada dotycząca leczenia / stosowania leków . W przypadku wątpliwości prosimy o konsultacje z Farmaceutą Dbam o Zdrowie.

komentarze wspierane przez Disqus