Metody treningu biegowego – metoda interwałowa

Metoda interwałowa polega na naprzemiennym stosowaniu biegu o różnej intensywności. Na zmianę stosuje się zatem bieg z maksymalnym natężeniem (sprint), na zmianę z biegiem wolniejszym. Zwolnienie tempa jest tutaj określane mianem przerwy i daje możliwość odpoczynku przed kolejnym okresem wysiłku maksymalnego.

Metodę interwałową stosuje się głównie w celu poprawy szybkości, a także wytrzymałości. Nawet w treningu amatorskim warto jest co jakiś czas, dla urozmaicenia, zastosować tę metodę. Wysiłek maksymalny powinien trwać ok. 3 minut. Intensywność biegu określamy na podstawie tętna. Po zakończonym odcinku, tętno powinno sięgnąć wartości 160-170 uderzeń na minutę. Podczas przerwy – truchtu – tętno powinno powrócić do wartości ok. 100 uderzeń na minutę, przy czym powrót ten nie powinien trwać dłużej niż 3 minuty. Gdyby jednak tak się działo, należy zmniejszyć intensywność treningu.

Jeden taki cykl – odcinek z maksymalną intensywnością wraz z przerwą – nazywamy interwałem. W trakcie treningu amatorskiego można stosować od 3 do 10 interwałów, w zależności od stopnia wytrenowania.


Podziel się:

Wasze komentarze


Informacje / opinie publikowane w komentarzach stanowią subiektywną ocenę użytkownika i nie mogą być traktowane jako porada dotycząca leczenia / stosowania leków . W przypadku wątpliwości prosimy o konsultacje z Farmaceutą Dbam o Zdrowie.

komentarze wspierane przez Disqus