Zadbaj o równowagę
Justyna Bielecka

Zadbaj o równowagę

Przed nadejściem wiosny warto zadbać o równowagę: wzmocnić mięśnie i usprawnić mechanizmy odpowiedzialne za jej utrzymanie. W tym celu polecane są różnego typu ćwiczenia równoważne.

Wystarczy że do ćwiczeń, które zwykle wykonujesz, dodasz element równowagi. Możesz wykorzystać duże lub małe piłki, czy też BOSU (na zdjęciu). W fizjoterapii stosuje się także poduszki, platformy oraz specjalne dyski wypełnione powietrzem, zwane przez terapeutów „naleśnikami”.

Oto kilka sztuczek, które pozwolą ci wpleść w codzienny trening ćwiczenia równoważne:

  •     Zamiast ćwiczyć „brzuszki” na macie, wykonaj te same ćwiczenia na piłce fitball,
  •     jeżeli ćwiczysz przysiady w wypadzie, stań jedną stopą na małej piłce,
  •     ćwiczenia wzmacniające pośladek zamiast w klęku podpartym, wykonaj stojąc na jednej nodze,
  •     kolejną serię pompek wykonaj podpierając dłonie na BOSU.

A oto bardzo proste ćwiczenie, które świetnie wpłynie na równowagę twojego ciała:

  •     usiądź na dużej piłce, napnij mięśnie brzucha, wyprostuj kręgosłup, wyciągnij wysoko głowę, ramiona wyprostuj na boki.
  •     oprzyj stopy na podłodze na szerokość stawów biodrowych tak, żeby pięty ani łydki nie dotykały piłki,
  •     unieś pięty w górę, podpieraj się tylko na palcach,
  •     następnie oderwij jedną stopę od podłogi, powoli wyprostuj nogę w kolanie,
  •     cały czas utrzymuj równowagę!
  •     odstaw stopę na podłogę, wykonaj ćwiczenie na drugą stronę.
  •     z czasem możesz utrudniać ćwiczenie, wykonując np. krążenia prostą nogą, albo wykonując w trakcie ćwiczenia ruchy ramion.

Jeżeli nie masz dostępu do żadnych przyborów, możesz ćwiczyć równowagę po prostu balansując ciałem. Stojąc na jednej nodze wykonuj ruchy drugą nogą oraz ramionami tak, aby wytrącać swoje ciało z równowagi, jednocześnie napinając mięśnie brzucha i pleców, starając się utrzymać tułów możliwie nieruchomo. 

Twoje sugestie

Dokładamy wszelkich starań, aby podane zdjęcie i opis oferowanych produktów były aktualne, w pełni prawidłowe oraz kompletne. Jeśli widzisz błąd, poinformuj nas o tym.

Zgłoś uwagi

Polecane artykuły

  • Zadbaj o dłonie przy komputerze

    Coraz więcej ludzi pracuje regularnie przy komputerze. Dłonie spędzają na klawiaturze i myszce większość dnia.

  • Nie bój się ćwiczyć z chorobą niedokrwienną

    Ćwiczenia odgrywają ważną rolę zarówno w zapobieganiu jak i rehabilitacji wielu chorób serca. Mogą one mieć pozytywny wpływ na wiele czynników ryzyka chorób serca takich jak nadciśnienie tętnicze, podwyższony poziom cholesterolu, cukrzyca czy nadwaga.

  • Jedz błonnik, zadbaj o jelita

    Błonnik nierozpuszczalny w wodzie (inaczej włókno pokarmowe), jest odporny na działanie enzymów trawiennych i pełni wiele funkcji w naszym organizmie, m.in. reguluje poziom kwasu solnego w żołądku i wpływa na wydzielanie hormonów układu pokarmowego (gastryny). To nie jedyne jego zalety, stanowi bowiem dobre podłoże dla rozwoju właściwej flory bakteryjnej jelit, jest zatem niezbędny do prawidłowego funkcjonowania układu pokarmowego.

  • Obawy przed noszeniem soczewek

    Osoby, które nigdy jeszcze soczewek nie nosiły, często mają pewne, zazwyczaj nieuzasadnione obawy. Pomagamy je rozwiać.

  • Nie daj się ograniczyć okularom. Noś kontakty!

    Ile razy musiałeś rezygnować z uprawiania sportu w obawie o to, że w trakcie ćwiczeń twoje okulary spadną lub ulegną uszkodzeniu? Od momentu wynalezienia soczewek kontaktowych wady wzroku przestały być już problemem dla sportowców. Ty również nie daj się ograniczyć okularom. Załóż soczewki i ciesz się pełną swobodą ruchu.

  • Jak gorączka wpływa na organizm?

    Czujesz, że twoje czoło jest rozpalone, a ciało przechodzą lodowate dreszcze? Dowiedz się co się dzieje z twoim organizmem podczas gorączki.

  • Jak schudnąć przed sylwestrem?

    Jeżeli w święta zdarzyło ci się zjeść troszkę za dużo, masz jeszcze kilka dni, żeby wrócić do formy i zmieścić się w sylwestrowej kreacji. Jak ratować się, jeżeli za bardzo sobie w święta pofolgowaliśmy?

Porozmawiaj z farmaceutą
Infolinia: 800 110 110

Zadzwoń do nas jeśli potrzebujesz porady farmaceuty.
Jesteśmy dla Ciebie czynni całą dobę, 7 dni w tygodniu, bezpłatnie.

Pobierz aplikację mobilną Doz.pl

Zdarza Ci się ominąć dawkę leku?

Zainstaluj aplikację. Stwórz apteczkę. Przypomnimy Ci kiedy wziąć lek.

Dostępna w
Dlaczego DOZ.pl
Niższe koszta leczenia

Darmowa dostawa do Apteki
Bezpłatna Infolinia dla Pacjentów.

Bezpieczeństwo

Weryfikacja interakcji leków.
Encyklopedia leków i ziół

Wsparcie w leczeniu

Porady na czacie z Farmaceutą.
E-wizyta z lekarzem specjalistą.

Newsletter

Bądź na bieżąco z DOZ.pl

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie.

Zamnij