Ćwiczenia na smukłą talię
Justyna Bielecka

Ćwiczenia na smukłą talię

Istnieje kilka sposobów na wyszczuplenie talii. Przedstawiamy przykładowe ćwiczenia fizyczne, a także sposoby na optyczne wyszczuplenie tej partii ciała.

Ćwiczenia mające na celu wysmuklenie talii obejmują okrężne ruchy klatki piersiowej, bądź kręcenie biodrami, a także skłony boczne. Aby osiągnąć wymarzony rezultat należy przeprowadzać je regularnie, kilka razy w tygodniu przez kilka miesięcy.

Ćwicz całe ciało

Trening ogólnorozwojowy jest konieczny, ponieważ nie istnieje możliwość chudnięcia w izolowanym miejscu, np. wyłącznie w rejonie brzucha. W przypadku nadwagi, aby wyszczuplić talię konieczny jest regularny trening aerobowy, którego celem jest spalenie tkanki tłuszczowej.

Propozycje ćwiczeń na szczupłą talię 

Poniżej prezentuję jedynie kilka podstawowych propozycji dotyczących izolowanych ćwiczeń na talię. Należy jednak pamiętać, by wplatać je w trening ogólnorozwojowy ciała, tylko wówczas będzie można osiągnąć zadowalające rezultaty.

  • brzuszki skośne – leżąc na plecach zginamy kolana, dłonie splatamy na karku. Wykonujemy skręty tułowia raz na jedną, raz na drugą stronę.
  • nożyce – leżąc na plecach (ręce spoczywają wzdłuż tułowia) unosimy nogi kilka centymetrów nad podłoże i krzyżujemy je naprzemiennie nie dotykając podłogi.
  • skłony – stajemy w lekkim rozkroku, prostujemy kolana, lewą dłoń trzymamy na biodrze, prawą rękę unosimy nad głowę. Wychylamy się maksymalnie w lewo (pogłębiamy skłon ręką). Wracamy do pozycji wyjściowej i zmieniamy ułożenie rąk. Wykonujemy skłon w przeciwną stronę. Wykonujemy 10 powtórzeń

Jak wysmuklać talię poza siłownią? 

Jeśli nie przepadasz za aktywnością na siłowni, polecam ćwiczenia z hula-hop oraz taniec (np. taniec brzucha) bądź ćwiczenia równoważne (więcej na temat ćwiczeń równoważnych przeczytasz w artykule Zadbaj o równowagę).

Sposoby na płaski brzuch

Same ćwiczenia to za mało, by uzyskać smukłą talię. Konieczna jest również modyfikacja diety.  Chcąc uzyskać płaski brzuch i smukłą talię należy unikać produktów wzdymających (warzyw kapustnych i roślin strączkowych), jednocześnie pamiętając o wzbogaceniu codziennych posiłków o błonnik.
Warto również sięgnąć po zioła, np. koper włoski, kminek czy mięta. Zioła te stosowane w celu pobudzenia trawienia, w zaburzeniach trawiennych, którym towarzyszą wzdęcia czy bóle brzucha.

Optyczne wyszczuplenie talii zapewni bielizna korygująca (gorsety, bielizna ściągająca), a także... prawidłowa postawa ciała, obejmująca wyprostowaną sylwetkę, napięte mięśnie brzucha i pośladków.

Twoje sugestie

Dokładamy wszelkich starań, aby podane zdjęcie i opis oferowanych produktów były aktualne, w pełni prawidłowe oraz kompletne. Jeśli widzisz błąd, poinformuj nas o tym.

Zgłoś uwagi Ikona

Polecane artykuły

  • Zadbaj o dłonie przy komputerze

    Coraz więcej ludzi pracuje regularnie przy komputerze. Dłonie spędzają na klawiaturze i myszce większość dnia.

  • Nie bój się ćwiczyć z chorobą niedokrwienną

    Ćwiczenia odgrywają ważną rolę zarówno w zapobieganiu jak i rehabilitacji wielu chorób serca. Mogą one mieć pozytywny wpływ na wiele czynników ryzyka chorób serca takich jak nadciśnienie tętnicze, podwyższony poziom cholesterolu, cukrzyca czy nadwaga.

  • Jedz błonnik, zadbaj o jelita

    Błonnik nierozpuszczalny w wodzie (inaczej włókno pokarmowe), jest odporny na działanie enzymów trawiennych i pełni wiele funkcji w naszym organizmie, m.in. reguluje poziom kwasu solnego w żołądku i wpływa na wydzielanie hormonów układu pokarmowego (gastryny). To nie jedyne jego zalety, stanowi bowiem dobre podłoże dla rozwoju właściwej flory bakteryjnej jelit, jest zatem niezbędny do prawidłowego funkcjonowania układu pokarmowego.

  • Obawy przed noszeniem soczewek

    Osoby, które nigdy jeszcze soczewek nie nosiły, często mają pewne, zazwyczaj nieuzasadnione obawy. Pomagamy je rozwiać.

  • Nie daj się ograniczyć okularom. Noś kontakty!

    Ile razy musiałeś rezygnować z uprawiania sportu w obawie o to, że w trakcie ćwiczeń twoje okulary spadną lub ulegną uszkodzeniu? Od momentu wynalezienia soczewek kontaktowych wady wzroku przestały być już problemem dla sportowców. Ty również nie daj się ograniczyć okularom. Załóż soczewki i ciesz się pełną swobodą ruchu.

  • Jak gorączka wpływa na organizm?

    Czujesz, że twoje czoło jest rozpalone, a ciało przechodzą lodowate dreszcze? Dowiedz się co się dzieje z twoim organizmem podczas gorączki.

  • Jak schudnąć przed sylwestrem?

    Jeżeli w święta zdarzyło ci się zjeść troszkę za dużo, masz jeszcze kilka dni, żeby wrócić do formy i zmieścić się w sylwestrowej kreacji. Jak ratować się, jeżeli za bardzo sobie w święta pofolgowaliśmy?

Porozmawiaj z farmaceutą
Infolinia: 800 110 110

Zadzwoń do nas jeśli potrzebujesz porady farmaceuty.
Jesteśmy dla Ciebie czynni całą dobę, 7 dni w tygodniu, bezpłatnie.

Pobierz aplikację mobilną Pobierz aplikację mobilną Doz.pl

Ikona przypomnienie o zażyciu leku.
Zdarza Ci się ominąć dawkę leku?

Zainstaluj aplikację. Stwórz apteczkę. Przypomnimy Ci kiedy wziąć lek.

Dostępna w Aplikacja google play Aplikacja appstore
Dlaczego DOZ.pl
Niższe koszta leczenia

Darmowa dostawa do Apteki
Bezpłatna Infolinia dla Pacjentów.

ikona niższe koszty leczenia
Bezpieczeństwo

Weryfikacja interakcji leków.
Encyklopedia leków i ziół

Ikona encklopedia leków i ziół
Wsparcie w leczeniu

Porady na czacie z Farmaceutą.
E-wizyta z lekarzem specjalistą.

Ikona porady na czacie z farmaceutą
Newsletter

Bądź na bieżąco z DOZ.pl

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie.

Zamnij