Ćwiczenia na smukłą talię

Istnieje kilka sposobów na wyszczuplenie talii. Przedstawiamy przykładowe ćwiczenia fizyczne, a także sposoby na optyczne wyszczuplenie tej partii ciała.

Ćwiczenia mające na celu wysmuklenie talii obejmują okrężne ruchy klatki piersiowej, bądź kręcenie biodrami, a także skłony boczne. Aby osiągnąć wymarzony rezultat należy przeprowadzać je regularnie, kilka razy w tygodniu przez kilka miesięcy.

 

Ćwicz całe ciało

Trening ogólnorozwojowy jest konieczny, ponieważ nie istnieje możliwość chudnięcia w izolowanym miejscu, np. wyłącznie w rejonie brzucha. W przypadku nadwagi, aby wyszczuplić talię konieczny jest regularny trening aerobowy, którego celem jest spalenie tkanki tłuszczowej.

 

Propozycje ćwiczeń na szczupłą talię 

Poniżej prezentuję jedynie kilka podstawowych propozycji dotyczących izolowanych ćwiczeń na talię. Należy jednak pamiętać, by wplatać je w trening ogólnorozwojowy ciała, tylko wówczas będzie można osiągnąć zadowalające rezultaty.

  • brzuszki skośne – leżąc na plecach zginamy kolana, dłonie splatamy na karku. Wykonujemy skręty tułowia raz na jedną, raz na drugą stronę.
  • nożyce – leżąc na plecach (ręce spoczywają wzdłuż tułowia) unosimy nogi kilka centymetrów nad podłoże i krzyżujemy je naprzemiennie nie dotykając podłogi.
  • skłony – stajemy w lekkim rozkroku, prostujemy kolana, lewą dłoń trzymamy na biodrze, prawą rękę unosimy nad głowę. Wychylamy się maksymalnie w lewo (pogłębiamy skłon ręką). Wracamy do pozycji wyjściowej i zmieniamy ułożenie rąk. Wykonujemy skłon w przeciwną stronę. Wykonujemy 10 powtórzeń

 

Jak wysmuklać talię poza siłownią? 

Jeśli nie przepadasz za aktywnością na siłowni, polecam ćwiczenia z hula-hop oraz taniec (np. taniec brzucha) bądź ćwiczenia równoważne (więcej na temat ćwiczeń równoważnych przeczytasz w artykule Zadbaj o równowagę).

 

Sposoby na płaski brzuch

Same ćwiczenia to za mało, by uzyskać smukłą talię. Konieczna jest również modyfikacja diety.  Chcąc uzyskać płaski brzuch i smukłą talię należy unikać produktów wzdymających (warzyw kapustnych i roślin strączkowych), jednocześnie pamiętając o wzbogaceniu codziennych posiłków o błonnik.
Warto również sięgnąć po zioła, np. koper włoski, kminek czy mięta. Zioła te stosowane w celu pobudzenia trawienia, w zaburzeniach trawiennych, którym towarzyszą wzdęcia czy bóle brzucha.

Optyczne wyszczuplenie talii zapewni bielizna korygująca (gorsety, bielizna ściągająca), a także... prawidłowa postawa ciała, obejmująca wyprostowaną sylwetkę, napięte mięśnie brzucha i pośladków.
 


Podziel się:


Wasze komentarze


Informacje / opinie publikowane w komentarzach stanowią subiektywną ocenę użytkownika i nie mogą być traktowane jako porada dotycząca leczenia / stosowania leków . W przypadku wątpliwości prosimy o konsultacje z Farmaceutą Dbam o Zdrowie.

komentarze wspierane przez Disqus