Suplementy w sporcie również dla początkujących
Jacek Feldman

Suplementy w sporcie również dla początkujących

Wśród osób zaczynających przygodę ze sportem lub jakąkolwiek aktywnością fizyczną od dawna panuje przekonanie, że suplementy diety przeznaczone są wyłącznie dla profesjonalistów. Z tą tezą nie zgadza się Jacek Feldman – jeden z najlepszych dietetyków sportowych w kraju, który przygotowuje do walk takich zawodników, jak Jan Błachowicz czy Damian Janikowski. W ostatnim czasie Feldman zdecydował się – po raz pierwszy – na podjęcie współpracy z producentem suplementów diety marki GymFood – firmą Pharmovit.

Nad podjęciem współpracy z firmą Pharmovit i marką GymFood nie musiałem się długo zastanawiać. Znam ich produkty i wiem, że są one w pełni wartościowe. Receptury oparte są jedynie na najwyższej klasy surowcach. Skład suplementów diety powstaje podczas konsultacji ze mną i wspólnie dbamy o to, aby produkty były skuteczne i jednocześnie bezpieczne.

Produkty składają się ze składników o udowodnionych naukowo właściwościach wspomagających sportowców. Charakteryzują się również minimalnym udziałem zbędnych substancji wypełniających w procesie produkcji. Firma słynie ze swojego minimalistycznego podejścia do dodatków, wybierając jedynie te niezbędne i w pełni bezpieczne.

Do opakowania swoich suplemementów firma GymFood używa wysokiej jakości kapsułek. Suplementy diety marki GymFood składają się głównie z pojedynczych substancji bez dodatków smakowych, słodzików itp. W ofercie znajdują się również preparaty wieloskładnikowe o dopracowanym składzie i odpowiednich dawkach poszczególnych komponentów. Takie podejście do Klienta jest dla mnie w pełni satysfakcjonujące. Stąd też decyzja o podjęciu współpracy akurat z firmą Pharmovit i marką GymFood. Suplementy GymFood nie zawierają substancji niedozwolonych przez WADA, tak więc sportowcy mogą z nich korzystać bez obaw.

W ofercie firmy GymFood znajdziemy następujące produkty:

  • Kreatynę, która jest najlepiej przebadanym suplementem o właściwościach ergogenicznych. Suplementacja kreatyną może zwiększać poziom ATP, hamować zmęczenie mięśni, wspierać zdolności kognitywne. Z suplementacji kreatyną skorzystają przede wszystkim sportowcy dyscyplin szybkościowo-siłowych. W ofercie znajdziemy ją w formie monohydratu, który stanowi najlepiej zbadaną i najskuteczniejszą formę suplementacji kreatyną. Sportowcy preferujący urozmaicenie i inne rozwiązania mogą zdecydować się na alternatywną formę jabłczanu kreatyny;
  • Kofeinę, która jest substancją powszechnie używaną w celu zwiększenia zdolności kognitywnych, czujności, czasu reakcji, zmniejszenia uczucia zmęczenia, a także posiada udowodnione właściwości ergogeniczne w wielu dyscyplinach sportowych;
  • Preparaty białkowe: koncentrat oraz izolat białka serwatki, aminokwasy rozgałęzione (BCAA). Stanowią pełnowartościową i niezastąpioną alternatywę żywieniową dla białka pokarmowego w diecie sportowców. Szybko przyswajalne, funkcjonalne źródło białka, jakim są preparaty białkowe, to ważne ogniwo diety sportowca;
  • Preparaty multiwitaminowe, kompleksy witamin z grupy B oraz poszczególne witaminy w monopreparatach – np. Witaminę D3 oraz K2, witaminę C (solo i w wersji z bioflawonoidami), biotynę, witaminę B12 oraz witaminę B6. W ofercie znajdziemy je w atrakcyjnych formach, jak np: metylokobalamina (B12), fosforan-5-pirydoksalu (B6). Wkrótce oferta będzie się rozszerzać o kolejne atrakcyjne preparaty witaminowo-mineralne;
  • Składniki mineralne, elektrolity, które stanowią istotny element diety sportowca. Potas będący głównym kationem płynu wewnątrzkomórkowego odgrywa – obok sodu i chlorków – istotną rolę w zapewnieniu właściwej gospodarki wodno-elektrolitowej w organizmie. Warto zadbać o jego podaż, spożywając np. awokado, szpinak, bataty, łososia, suszone morele, wodę kokosową, fasolę, banany, pomidory, ziemniaki, arbuzy, buraki. W przypadku niewystarczającego spożycia dobrze zdecydować się na suplementację. Wapń będący aktywatorem enzymów, odpowiedzialny za przewodzenie impulsów bioelektrycznych, krzepnięcie krwi, wydzielanie hormonów i neuroprzekaźników; przydatny w skurczu mięśni. Dobrymi źródłami wapnia są nabiał, sardynki, nasiona chia, bataty, buraki, karob, ziarna sezamu, migdały, zielone warzywa (natka pietruszki, jarmuż, szczypiorek). Bywa niedoborowy na dietach wykluczających nabiał. Magnez, który bierze udział w przemianie węglowodanów i ponad 40 reakcjach biochemicznych. Dobre źródła magnezu w diecie to kasza gryczana, kakao, produkty zbożowe z pełnego przemiału, banany, orzechy, migdały. W przypadku silnego stresu i problemów ze snem warto zdecydować się na suplementację magnezem. W ofercie firmy GymFood wymienione składniki mineralne znajdziemy w ofercie w formie cytrynianów;
  • L-teaninę: aminokwas naturalnie występujący w zielonej herbacie, zwiększający fale alfa mózgu. Wpływa korzystnie na redukcję stresu, poprawę nastroju, zdolności kognitywne. Znajduje swoje zastosowanie nawet w prewencji chorób układu sercowo-naczyniowego i nowotworów. Promuje spadek masy ciała i wspiera układ immunologiczny. Złotym standardem w celu wsparcia czasu reakcji, koncentracji i funkcji kognitywnych jest połączenie l-teaniny z kofeiną w stosunku 2:1;
  • L-glutaminę: aminokwas posiadający wiele funkcji w ludzkim organizmie – odpowiada np. za syntezę białek, jest prekursorem nukleotydów, bierze udział w procesie powstawania glutationu – silnego antyoksydantu komórkowego, jest paliwem dla enterocytów. Jest ważnym źródłem energii leukocytów, w szczególności dla limfocytów. Do tej pory nie udowodniono jego właściwości ergogenicznych, jednak wykazuje korzystne działanie na nabłonek jelitowy;
  • Naturalne roślinne ekstrakty adaptogenów, które mogą wspierać zdolności kognitywne oraz poprawiać tolerancję stresu np. ginko biloba, gotu kola, różeniec górski, tarczyca bajkalska, żeń szeń indyjski. Każdy z nich, wpływając na odmienne mechanizmy, może być pomocny w okresie silnych obciążeń treningowych oraz przy chronicznym stresie;
  • Naturalne ekstrakty ziołowe o szerokim wachlarzu właściwości np. forskolina, mango afrykańskie, moringa, ostropest plamisty, kordyceps.

Szczerze polecam produkty firmy GymFood.

Doceniam profesjonalne podejście do klienta, jakim wykazuje się firma, która chce zapewnić najwyższą jakość suplementów o udowodnionych naukowo właściwościach, nie wykorzystując niskiej świadomości konsumenta na sprzedaż produktów o wątpliwym zastosowaniu.

Wkrótce oferta będzie – w porozumieniu ze mną – rozszerzona o nowe suplementy o wyjątkowych właściwościach i zastosowaniu w sporcie.

Artykuł sponsorowany

Twoje sugestie

Dokładamy wszelkich starań, aby podane zdjęcie i opis oferowanych produktów były aktualne, w pełni prawidłowe oraz kompletne. Jeśli widzisz błąd, poinformuj nas o tym.

Zgłoś uwagi Ikona

Polecane artykuły

  • Wakacyjna apteczka. Co musi się w niej znaleźć?

    Planując wakacyjny wyjazd, uwzględnijmy możliwość wystąpienia różnych niespodziewanych okoliczności, w tym sytuacje wymagające pomocy medycznej — od drobnych skaleczeń i zadrapań po konieczność podania leków. Ważne jest to, abyśmy zadbali o dodatkowe ubezpieczenie medyczne oraz apteczkę pierwszej pomocy, szczególnie jeśli w podróży uczestniczą dzieci.

  • Dziecko w samochodzie w upał

    Wraz z nadejściem letnich upałów media zasypują nas informacjami o dzieciach i zwierzętach pozostawianych w rozgrzanych do czerwoności samochodach. Roztargnienie lub brak wyobraźni często prowadzą do tragedii, ponieważ nawet godzina spędzona w takich warunkach może grozić śmiercią dziecka. Najnowsze badanie potwierdzają, że ryzyko jest równie duże także w pojeździe pozostawionym w cieniu.

  • Jakie badania wykonuje się tuż przed porodem?

    Ostatnie tygodnie ciąży to czas narastającego oczekiwania. Zanim dziecko zjawi się na świecie, warto się upewnić, że wszystko jest gotowe. Nie chodzi tylko o niezbędną wyprawkę, ale przede wszystkim o dopełnienie medycznych zaleceń lekarza prowadzącego. Jakie badania obrazowe i biochemiczne należy wykonać tuż przed porodem? Odpowiedzi na te pytania udzielono w niniejszym artykule.

  • Odwodnienie u niemowląt i dzieci – przyczyny, objawy i zasady postępowania

    Odwodnienie u dzieci może pojawić się na skutek tzw. jelitówki, przewlekłych wymiotów, gorączki lub upałów przy niedostatecznej podaży płynów. Odwodnione dziecko odczuwa wzmożone pragnienie, jest apatyczne, senne, płacze bez łez, a także oddaje zmniejszoną ilość moczu. Co robić w przypadku wystąpienia odwodnienia u dziecka? W jaki sposób nawadniać dziecko?

  • Zioła na menopauzę – jakie złagodzą objawy klimakterium?

    Około 50. roku życia kobiety wygasa czynność hormonalna jajników, następuje spadek poziomu estrogenów i zanika miesiączka. Rozpoczyna się szczególny okres życia kobiety, jakim jest okres menopauzy, inaczej nazywany klimakterium lub przekwitaniem. Niedobór estrogenów powoduje występowanie wielu uciążliwych objawów. By menopauza była nieco przyjemniejszym okresem w życiu, wiele kobiet sięga po zioła pozwalające na łagodzenie objawów klimakterium. Które zioła warto wybrać i jak bezpiecznie je stosować? 

  • Dieta w menopauzie – jak powinna wyglądać? Co jeść, a czego unikać? Jak schudnąć podczas menopauzy?

    Czy dieta podczas menopauzy (klimakterium) odgrywa ważną rolę? Okazuje się, że tak. W tym okresie warto zmienić swoje dotychczasowe menu. W jadłospisie przy menopauzie powinny zagościć produkty bogate w fitohormony (fitoestrogeny), witaminy z grupy B, witaminę K, selen, magnez, wapń oraz tryptofan. Dlaczego?  

  • Zaburzenia odżywiania – rodzaje, przyczyny, objawy, leczenie

    Zaburzenia odżywiania mogą prowadzić do poważnych niedoborów pokarmowych, chorób i groźnych powikłań, dlatego nie należy ich bagatelizować. Jakie zaburzenia odżywiania występują najczęściej? Jak je rozpoznać i leczyć? W jaki sposób pomóc osobie, która ma przejawia problemy z odżywianiem? 

  • Trening siłowy – zasady i efekty ćwiczeń siłowych. Wskazówki dla osób początkujących

    Trening siłowy to rodzaj treningu beztlenowego, który polega na wykonywaniu kilku ćwiczeń w seriach.  Ćwiczenia siłowe mają głównie na celu rozrost tkanki mięśniowej. Ten rodzaj treningów powoduje przyspieszenie procesów związanych z przemianą materii, co z kolei przekłada się również na wzrost dziennego zapotrzebowania kalorycznego.

Porozmawiaj z farmaceutą
Infolinia: 800 110 110

Zadzwoń do nas jeśli potrzebujesz porady farmaceuty.
Jesteśmy dla Ciebie czynni całą dobę, 7 dni w tygodniu, bezpłatnie.

Pobierz aplikację mobilną Pobierz aplikację mobilną Doz.pl

Ikona przypomnienie o zażyciu leku.
Zdarza Ci się ominąć dawkę leku?

Zainstaluj aplikację. Stwórz apteczkę. Przypomnimy Ci kiedy wziąć lek.

Dostępna w Aplikacja google play Aplikacja appstore
Dlaczego DOZ.pl
Niższe koszta leczenia

Darmowa dostawa do Apteki
Bezpłatna Infolinia dla Pacjentów.

ikona niższe koszty leczenia
Bezpieczeństwo

Weryfikacja interakcji leków.
Encyklopedia leków i ziół

Ikona encklopedia leków i ziół
Wsparcie w leczeniu

Porady na czacie z Farmaceutą.
E-wizyta z lekarzem specjalistą.

Ikona porady na czacie z farmaceutą
Newsletter

Bądź na bieżąco z DOZ.pl

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie.

Zamnij