Rolki – sposób na smukłe nogi i jędrne pośladki

Wygląd nóg i pośladków przyprawia o ból głowy niejedną kobietę. Jednak zamiast narzekać, że pierwsze nie grzeszą smukłością, a drugie jędrnością, warto zrobić pierwszy krok do zmiany i założyć rolki. Jazda na nich zapewni sporą dawkę ruchu niezbędnego do spalania tkanki tłuszczowej oraz uwolni endorfiny odpowiedzialne za dobre samopoczucie.

Największą zachętą do skorzystania z wypadów z rolkami na nogach powinno być to, że godzina jazdy może zaowocować spaleniem od 400 do nawet 1000 kcal. Wszystko zależy od Twojej wagi oraz intensywności ruchów – im będzie ona wyższa, tym ubytek kalorii będzie większy.

Zgrabna sylwetka i jędrna skóra czyli efekty jazdy na rolkach

Na efekty codziennych zajęć trwających co najmniej 30 minut nie będziesz musiała długo czekać. W przeciągu miesiąca widoczna będzie poprawa elastyczności skóry, co przełoży się na redukcję cellulitu. Ubędzie Ci też centymetrów w newralgicznych partiach, czyli biodrach i udach. Łydki zyskają ładną, ale niezbyt rozbudowaną rzeźbę. Zatem, jeśli zależy Ci na wymodelowaniu dolnych partii ciała, to rolki zrobią to lepiej niż jogging czy jazda na rowerze. Przy okazji, dzięki dużemu zaangażowaniu ramion, również one poprawią swój wygląd, podobnie jak talia, która będzie lepiej zarysowana.

Korzyści wynikające z jazdy na rolkach

Na korzyść rolek przemawia też to, że poprawiają kondycję, równowagę i wytrzymałość, usprawniają przemianę materii oraz krążenie, co obniża ryzyko chorób układu sercowo-krążeniowego. Warto też skorzystać z ich zbawiennego wpływu na psychikę. Pozwolą się odprężyć, odreagować, a także uniknąć stresów związanych np. z jazdą spóźnionym i zatłoczonym autobusem czy tramwajem.

Jak uchronić swoje ciało przed kontuzjami?

Jeśli boisz się o swoje kolana, kręgosłup i stawy skokowe, wiedz, że jeżdżenie na rolkach jest dla nich znacznie mniej obciążające niż przykładowo bieganie. Pamiętaj, że to Ty decydujesz o tym, jak długo i jak intensywnie będziesz trenować. Dostosuj trening do własnych możliwości kondycyjnych.

Obserwuj swoje ciało!  Ból może być sygnałem nadwyrężenia mięśni i stawów.

Aby chronić swoje ciało przed kontuzjami, które zdarzyć się mogą w każdej dyscyplinie sportowej, sięgnij po sprzęt z usztywnieniami nie tylko w kostce, ale i na całej powierzchni butów, dodatkowo możesz zakupić ochraniacze na łokcie,kolana i nadgarstki, a także kask, który ochroni Twoją głowę w razie upadku.


Podziel się:

Wasze komentarze


Informacje / opinie publikowane w komentarzach stanowią subiektywną ocenę użytkownika i nie mogą być traktowane jako porada dotycząca leczenia / stosowania leków . W przypadku wątpliwości prosimy o konsultacje z Farmaceutą Dbam o Zdrowie.

komentarze wspierane przez Disqus