Zdrowe odżywianie - wybieramy wodę
Ewa Gąsecka

Zdrowe odżywianie - wybieramy wodę

Jeżeli Twoim głównym napojem jest woda, to wspaniale. Czy wiesz czym się kierować wkładając zgrzewkę wody do wózka w supermarkecie? Dowiedz się od dietetyka.

Woda jest przykładem, że to co zdrowe nie zawsze musi być drogie. Jest najlepszym napojem dla dzieci i dorosłych. Niestety, nie wszyscy mają nawyk jej picia. Jeżeli masz dzieci, zrobisz dla nich dużo dobrego przyzwyczajając je do picia wody już w okresie wczesnego dzieciństwa.

Na rynku dostępne są wody mineralne, źródlane i „smakowe”

  • wody mineralne

Najbardziej wartościowe są wody mineralne, które zawierają składniki mineralne w różnych, ale stabilnych dla danej wody ilościach, wpływają korzystnie na zdrowie. Na etykiecie podane są ilości poszczególnych minerałów (sód jest jedynym z nich, którego lepiej aby nie było zbyt dużo). Najzdrowsze są te, które zawierają ponad 1000 mg minerałów na litr.
Nie wszystkie najczęściej reklamowane należą do tej grupy, a często nasz wybór zależy od tego czy nazwa kojarzy nam się ze świeżością, a jeszcze lepiej z górskimi źródłami.

  • wody źródlane

Druga grupa to wody źródlane – mają bardzo mało minerałów i powinny być wybierane w drugiej kolejności. Bardzo dobrze nadają się dla niemowląt.

  • wody smakowe

Jakiś czas temu na rynku pojawiły się wody smakowe, które powinniśmy raczej nazwać napojami słodzonymi. Nie mają one, niestety, w pełni właściwości zdrowotnych wody, ponieważ czysta woda dlatego jest zdrowa, że nie zawiera cukru i chemicznych substancji smakowych. W butelce może być nawet 300 kcal, osoby z nadwagą powinny je omijać z daleka.

Pomysły dla tych, którzy nie lubią pić wody

Są ludzie, którzy nie lubią czystej wody, mimo że nie ma ona smaku.

Co wtedy? Można samodzielnie przygotowywać zimne napoje dodając na litr wody sok z 1 pomarańczy, cytryny lub grejpfruta. Inną propozycją jest ugotowanie słabego kompotu bez cukru lub zaparzenie zielonej lub owocowej herbaty, a następne jej schłodzenie.

Twoje sugestie

Dokładamy wszelkich starań, aby podane zdjęcie i opis oferowanych produktów były aktualne, w pełni prawidłowe oraz kompletne. Jeśli widzisz błąd, poinformuj nas o tym.

Zgłoś uwagi Ikona

Polecane artykuły

  • Lekka jak piórko. Skuteczne odchudzanie

    Nie wszyscy rozumiemy w taki sam sposób, czym jest skuteczne dieta. Czy nie powtarzamy ciągle tych samych błędów chudnąc i tyjąc na przemian? Może błąd tkwi w naszym myśleniu? Dowiedz się, jak ustrzec się porażki w odchudzaniu.

  • Odchudzasz się? Unikaj pułapek!

    Co utrudnia nam skuteczne odchudzanie? Dlaczego jemy więcej niż potrzebujemy i niż byśmy chcieli? Przeczytaj, dokonaj zmian w otoczeniu i jedz świadomie!

  • Dlaczego warto jeść śniadania?

    Wielu z nas ma problem ze zjedzeniem śniadania, albo przez brak czasu, albo nie mają rano apetytu. Czy można pominąć ten posiłek? Poznaj opinię dietetyka.

  • Podjadanie kontra odchudzanie

    Zdarza się, że mamy nadwagę, mimo że jemy nieduże, nietłuste, raczej zdrowe posiłki. Co jest najczęstszą przyczyną takiego stanu rzeczy ? Przeczytaj i przeanalizuj swoje nawyki, czy nie dotyczy to także Ciebie!

  • Smaczne i zdrowe przekąski zamiast słodyczy

    Typowa sytuacja: dopada Cię głód, a w zasięgu ręki znajduje się tylko automat ze słodyczami. Jak poradzić sobie w sytuacji, gdy do posiłku jeszcze daleko, lub nie mamy możliwości zjeść go o zwykłej porze? Poznaj opinię dietetyka.

  • Jak dotrzymać noworocznych postanowień?

    Odchudzanie, zmiana stylu życia, to chyba najczęstsze postanowienia noworoczne. Najgorsze jest to, że wiele osób powtarza je co roku bez skutku, licząc na to, że tym razem się uda. Jak przygotować się na to wyzwanie, ułożyć sobie plan który zakończy się sukcesem? Poznaj opinię doświadczonego dietetyka.

  • Czym są probiotyki i prebiotyki?

    Coraz częściej w szczególnych sytuacjach zdrowotnych lekarze zalecają nam dostarczenie organizmowi probiotyków i prebiotyków, czy to w postaci żywności je zawierającej, czy w postaci preparatów które można kupić w aptece. Co oznaczają te nazwy i jakie maja znaczenie dla zdrowia człowieka? Dowiedz się więcej.

  • Dieta w anemii z niedoboru żelaza

    Anemia z niedoboru żelaza występuje w różnych okresach życia, zarówno u niemowląt i dzieci, jak i u dorosłych. Dowiedz się więcej, jakie są jej przyczyny oraz w jaki sposób dieta może pomóc w jej leczeniu.

Porozmawiaj z farmaceutą
Infolinia: 800 110 110

Zadzwoń do nas jeśli potrzebujesz porady farmaceuty.
Jesteśmy dla Ciebie czynni całą dobę, 7 dni w tygodniu, bezpłatnie.

Pobierz aplikację mobilną Pobierz aplikację mobilną Doz.pl

Ikona przypomnienie o zażyciu leku.
Zdarza Ci się ominąć dawkę leku?

Zainstaluj aplikację. Stwórz apteczkę. Przypomnimy Ci kiedy wziąć lek.

Dostępna w Aplikacja google play Aplikacja appstore
Dlaczego DOZ.pl
Niższe koszta leczenia

Darmowa dostawa do Apteki
Bezpłatna Infolinia dla Pacjentów.

ikona niższe koszty leczenia
Bezpieczeństwo

Weryfikacja interakcji leków.
Encyklopedia leków i ziół

Ikona encklopedia leków i ziół
Wsparcie w leczeniu

Porady na czacie z Farmaceutą.
E-wizyta z lekarzem specjalistą.

Ikona porady na czacie z farmaceutą
Newsletter

Bądź na bieżąco z DOZ.pl

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie.

Zamnij