Dbaj o kręgosłup w pracy! - prawidłowa pozycja przy biurku

Coraz więcej osób regularnie siedzi przy biurku, czy to w pracy, w szkole, czy też w domu. Siedzenie przy komputerze stało się nieodłączną częścią naszego życia. W trosce o swój kręgosłup warto zwrócić uwagę, na pozycję, w której spędzamy znaczną część dnia.

Zacznijmy od dołu: stopy powinny opierać się stabilnie na podłodze. Wysokość siedziska ustala się tak, by pod kolanem był kąt 90 stopni. Plecy powinny się opierać o oparcie krzesła, fotela. Najlepiej, by było ono odpowiednio wyprofilowane, dopasowane do naturalnych krzywizn kręgosłupa. Nadgarstki powinny podpierać się na blacie biurka. Mogą także leżeć na specjalnych żelowych podkładkach. Należy przy tym pilnować, żeby obręcz barkowa (wraz z ramionami) nie wysuwała się do przodu. Łokcie trzymamy blisko tułowia, nadgarstki powinny znaleźć się na tej samej wysokości.

Jeżeli ustawione wcześniej siedzisko okazuje się być za nisko względem blatu, należy je podnieść, pamiętając, żeby pod nogi podłożyć jakiś stopień, pozwalający na oparcie stóp. W tak ustalonej pozycji wyciągamy głowę w górę, prostując cały kręgosłup. Monitor powinien być ustawiony na wysokości wzroku tak, by patrzeć w niego na wprost, nie zaś na boki.

Początkowo może być trudno utrzymać prawidłową pozycję przez cały czas, jednak warto ją korygować za każdym razem, gdy sobie o tym przypomnimy. Z czasem stanie się ona nawykiem.


Podziel się:

Wasze komentarze


Informacje / opinie publikowane w komentarzach stanowią subiektywną ocenę użytkownika i nie mogą być traktowane jako porada dotycząca leczenia / stosowania leków . W przypadku wątpliwości prosimy o konsultacje z Farmaceutą Dbam o Zdrowie.

komentarze wspierane przez Disqus