Masaż podtrzymujący kondycję sportową poza sezonem

Jak powszechnie wiadomo, istnieją dyscypliny sportowe, które uprawia się tylko i wyłącznie w danej porze roku. Po tym okresie następuje zaprzestanie treningów lub ich ograniczenie. Co można więc zrobić, by osiągnięta przez sportowca kondycja, nie uległa znacznemu pogorszeniu?

Jednym ze sposobów jest stosowanie masażu. Pomaga on utrzymać prawidłowe napięcie mięśni, a także gibkość i wytrzymałość wysiłkową. Najbardziej zaleca się stosowanie automasażu przed lub po gimnastyce a także tuż przed snem (w lepszej sytuacji znajdują się sportowcy, którzy niekiedy, mimo tzw. „martwego” sezonu mogą korzystać z usług masażysty sportowego).

Automasaż wykonywany po ćwiczeniach w celu zmniejszenia napięcia mięśni, powinien trwać około 20 minut. Jeśli zaś chcemy rozluźnić się przed snem, wówczas powinno przeznaczyć się na jego wykonanie około 40 minut. Szczególną uwagę należy zwrócić na partie mięśni, które w szczególności są wykorzystywane oraz narażone na urazy podczas treningów. I tak np.:

  • piłkarze powinni masować w szczególności mięśnie kończyn dolnych
  • koszykarze- kończyny dolne, górne oraz barki
  • siatkarze- kończyny górne i barki
  • skoczkowie narciarscy- kończyny dolne oraz tułów


Nie tylko sportowcy mogą korzystać z tego typu zabiegu. Każda osoba, która lubi aktywny tryb życia może korzystać z jego zalet. Wystarczy odrobina wolnego czasu, który z pewnością zaowocuje w przyszłości.


Podziel się:


Wasze komentarze


Informacje / opinie publikowane w komentarzach stanowią subiektywną ocenę użytkownika i nie mogą być traktowane jako porada dotycząca leczenia / stosowania leków . W przypadku wątpliwości prosimy o konsultacje z Farmaceutą Dbam o Zdrowie.

komentarze wspierane przez Disqus