Dobra motywacja połową sukcesu

Spróbuj sobie przypomnieć moment, w którym podjąłeś/podjęłaś decyzję o rozpoczęciu ćwiczeń. Pamiętasz jeszcze ten entuzjazm? Wiarę, że na pewno ci się uda i szybko osiągniesz swój cel? Co zrobić, żeby utrzymać jak najdłużej tak wysoki poziom motywacji?

Przedstawiamy parę prostych rad:

  • Po pierwsze ustal cel. Musi on być realny i najlepiej, żeby był możliwy do osiągnięcia w stosunkowo krótkim czasie. Nie wyznaczaj sobie zadań typu: „schudnę 20 kg w ciągu roku”. Cel taki jest zbyt odległy. Lepiej podziel go na mniejsze wyzwania, osiągaj poszczególne etapy. Powiedz sobie, że chcesz schudnąć pół kilograma w tydzień, a przez dwa tygodnie już kilogram. Na bieżąco będziesz zauważać efekty, co zmotywuje cię do dalszej pracy.
  • Monitoruj postępy. Nic tak nie motywuje, jak osiągnięte, namacalne wyniki. Sprawdzaj swoje osiągnięcia przed rozpoczęciem ćwiczeń oraz po zakończeniu kolejnego etapu.
  • Wyniki możesz zapisywać w jednym miejscu, żeby po dłuższym czasie je podsumować i zobaczyć, jak wiele już osiągnąłeś/osiągnęłaś.
  • Znajdź partnera do ćwiczeń. Nie od dziś wiadomo, że we dwoje zawsze raźniej. Jeżeli znajdziesz kompana do wspólnych ćwiczeń, łatwiej będzie ci się zmotywować do kolejnego treningu, bo głupio będzie ci odwołać zaplanowane spotkanie. Pojawi się także element konkurencji. Jeżeli twój partner będzie osiągał rezultaty, ty również uwierzysz, że cel jest w zasięgu ręki, a może zapragniesz pokazać, że stać cię na więcej. A gdy najdzie cię chwila słabości i stracisz zapał do ćwiczeń, partner pomoże ci odzyskać motywację i wiarę w siebie.

Podziel się:


Wasze komentarze


Informacje / opinie publikowane w komentarzach stanowią subiektywną ocenę użytkownika i nie mogą być traktowane jako porada dotycząca leczenia / stosowania leków . W przypadku wątpliwości prosimy o konsultacje z Farmaceutą Dbam o Zdrowie.

komentarze wspierane przez Disqus