Dobra motywacja połową sukcesu
Justyna Bielecka

Dobra motywacja połową sukcesu

Spróbuj sobie przypomnieć moment, w którym podjąłeś/podjęłaś decyzję o rozpoczęciu ćwiczeń. Pamiętasz jeszcze ten entuzjazm? Wiarę, że na pewno ci się uda i szybko osiągniesz swój cel? Co zrobić, żeby utrzymać jak najdłużej tak wysoki poziom motywacji?

Przedstawiamy parę prostych rad:

  • Po pierwsze ustal cel. Musi on być realny i najlepiej, żeby był możliwy do osiągnięcia w stosunkowo krótkim czasie. Nie wyznaczaj sobie zadań typu: „schudnę 20 kg w ciągu roku”. Cel taki jest zbyt odległy. Lepiej podziel go na mniejsze wyzwania, osiągaj poszczególne etapy. Powiedz sobie, że chcesz schudnąć pół kilograma w tydzień, a przez dwa tygodnie już kilogram. Na bieżąco będziesz zauważać efekty, co zmotywuje cię do dalszej pracy.
  • Monitoruj postępy. Nic tak nie motywuje, jak osiągnięte, namacalne wyniki. Sprawdzaj swoje osiągnięcia przed rozpoczęciem ćwiczeń oraz po zakończeniu kolejnego etapu.
  • Wyniki możesz zapisywać w jednym miejscu, żeby po dłuższym czasie je podsumować i zobaczyć, jak wiele już osiągnąłeś/osiągnęłaś.
  • Znajdź partnera do ćwiczeń. Nie od dziś wiadomo, że we dwoje zawsze raźniej. Jeżeli znajdziesz kompana do wspólnych ćwiczeń, łatwiej będzie ci się zmotywować do kolejnego treningu, bo głupio będzie ci odwołać zaplanowane spotkanie. Pojawi się także element konkurencji. Jeżeli twój partner będzie osiągał rezultaty, ty również uwierzysz, że cel jest w zasięgu ręki, a może zapragniesz pokazać, że stać cię na więcej. A gdy najdzie cię chwila słabości i stracisz zapał do ćwiczeń, partner pomoże ci odzyskać motywację i wiarę w siebie.

Twoje sugestie

Dokładamy wszelkich starań, aby podane zdjęcie i opis oferowanych produktów były aktualne, w pełni prawidłowe oraz kompletne. Jeśli widzisz błąd, poinformuj nas o tym.

Zgłoś uwagi Ikona

Polecane artykuły

  • Zadbaj o dłonie przy komputerze

    Coraz więcej ludzi pracuje regularnie przy komputerze. Dłonie spędzają na klawiaturze i myszce większość dnia.

  • Nie bój się ćwiczyć z chorobą niedokrwienną

    Ćwiczenia odgrywają ważną rolę zarówno w zapobieganiu jak i rehabilitacji wielu chorób serca. Mogą one mieć pozytywny wpływ na wiele czynników ryzyka chorób serca takich jak nadciśnienie tętnicze, podwyższony poziom cholesterolu, cukrzyca czy nadwaga.

  • Jedz błonnik, zadbaj o jelita

    Błonnik nierozpuszczalny w wodzie (inaczej włókno pokarmowe), jest odporny na działanie enzymów trawiennych i pełni wiele funkcji w naszym organizmie, m.in. reguluje poziom kwasu solnego w żołądku i wpływa na wydzielanie hormonów układu pokarmowego (gastryny). To nie jedyne jego zalety, stanowi bowiem dobre podłoże dla rozwoju właściwej flory bakteryjnej jelit, jest zatem niezbędny do prawidłowego funkcjonowania układu pokarmowego.

  • Obawy przed noszeniem soczewek

    Osoby, które nigdy jeszcze soczewek nie nosiły, często mają pewne, zazwyczaj nieuzasadnione obawy. Pomagamy je rozwiać.

  • Nie daj się ograniczyć okularom. Noś kontakty!

    Ile razy musiałeś rezygnować z uprawiania sportu w obawie o to, że w trakcie ćwiczeń twoje okulary spadną lub ulegną uszkodzeniu? Od momentu wynalezienia soczewek kontaktowych wady wzroku przestały być już problemem dla sportowców. Ty również nie daj się ograniczyć okularom. Załóż soczewki i ciesz się pełną swobodą ruchu.

  • Jak gorączka wpływa na organizm?

    Czujesz, że twoje czoło jest rozpalone, a ciało przechodzą lodowate dreszcze? Dowiedz się co się dzieje z twoim organizmem podczas gorączki.

  • Jak schudnąć przed sylwestrem?

    Jeżeli w święta zdarzyło ci się zjeść troszkę za dużo, masz jeszcze kilka dni, żeby wrócić do formy i zmieścić się w sylwestrowej kreacji. Jak ratować się, jeżeli za bardzo sobie w święta pofolgowaliśmy?

Porozmawiaj z farmaceutą
Infolinia: 800 110 110

Zadzwoń do nas jeśli potrzebujesz porady farmaceuty.
Jesteśmy dla Ciebie czynni całą dobę, 7 dni w tygodniu, bezpłatnie.

Pobierz aplikację mobilną Pobierz aplikację mobilną Doz.pl

Ikona przypomnienie o zażyciu leku.
Zdarza Ci się ominąć dawkę leku?

Zainstaluj aplikację. Stwórz apteczkę. Przypomnimy Ci kiedy wziąć lek.

Dostępna w Aplikacja google play Aplikacja appstore
Dlaczego DOZ.pl
Niższe koszta leczenia

Darmowa dostawa do Apteki
Bezpłatna Infolinia dla Pacjentów.

ikona niższe koszty leczenia
Bezpieczeństwo

Weryfikacja interakcji leków.
Encyklopedia leków i ziół

Ikona encklopedia leków i ziół
Wsparcie w leczeniu

Porady na czacie z Farmaceutą.
E-wizyta z lekarzem specjalistą.

Ikona porady na czacie z farmaceutą
Newsletter

Bądź na bieżąco z DOZ.pl

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie.

Zamnij