Pij wodę w trakcie treningu

Organizm przeciętnego człowieka w ciągu dnia potrzebuje ok. 30-45 ml wody na kilogram masy ciała, czyli około 2-3 litrów. W trakcie treningu zapotrzebowanie na płyny znacznie wzrasta. Podczas wysiłku tracimy płyny poprzez zwiększone wydalanie potu, ale także wydychamy je w postaci pary wodnej. Oprócz tego, im wyższa temperatura pomieszczenia, w którym ćwiczymy, tym większa utrata płynów. Dlatego należy pamiętać o regularnym ich uzupełnianiu.

Zawsze gdy wybierasz się na zajęcia fitness czy też na siłownię, pamiętaj, aby zabrać ze sobą butelkę wody. Możesz ją zastąpić napojem izotonicznym, który uzupełnia składniki mineralne oraz witaminy oraz węglowodany. Unikaj natomiast napojów gazowanych, słodzonych soków i nektarów. Napój z butelki popijaj zarówno przed, w trakcie, jak i po treningu. Najlepiej jest pić napoje lekko schłodzone, o temperaturze ok. 5-10 stopni Celsjusza.

Żeby sprawdzić, ile płynów potrzebujesz, zważ się przed ćwiczeniami, a następnie po godzinie ćwiczeń. Na każdy utracony kilogram masy ciała należy wypić 1 litr wody. Jeżeli nie masz możliwości zważenia się, wypijaj około 1 litr napoju na godzinę ćwiczeń. 


Podziel się:

Wasze komentarze


Informacje / opinie publikowane w komentarzach stanowią subiektywną ocenę użytkownika i nie mogą być traktowane jako porada dotycząca leczenia / stosowania leków . W przypadku wątpliwości prosimy o konsultacje z Farmaceutą Dbam o Zdrowie.

komentarze wspierane przez Disqus