Jak utrzymać wakacyjną sylwetkę? przegląd jesiennych aktywności

W ciepłym sezonie większość z nas ciężko pracowała na letnią sylwetkę, żeby z dumą wejść na plażę i pochwalić się ładnym ciałem. Skoro namęczyliśmy się wiosną i latem, szkoda by było, żeby cała praca poszła na marne jesienią, kiedy pogoda panująca za oknem nie zachęca do aktywności fizycznej. Sprawdź jak utrzymać piękną, wakacyjną sylwetkę jesienią.

Jesień - przegląd aktywności

Spacer

10 000 tysięcy kroków to dzienny minimalny limit kroków, jakie powinno się wykonywać, aby utrzymać dobrą kondycję, ale i dobre zdrowie. Człowiek wykonuje przeciętnie około 900 kroków. To aż dziesięć razy mniej niż powinien! Na początek wybierz mniejsze wyzwanie, np. połowę dziennego limitu czyli 5 000 kroków. Potem zwiększaj intensywność, najlepiej o 500 kroków tygodniowo.

Mała zmiana, wielki efekt

  • Osobom, którym brakuje czasu na wieczorne spacery, polecamy zastąpienie komunikacji miejskiej nogami.
  • Zamiast po drobne zakupy do marketu podjeżdżać samochodem, wybierz się na piechotę.
  • Odprowadź dziecko do szkoły zamiast pakować je do samochodu czy jechać autobusem.
  • Jadąc do pracy, zostaw samochód na parkingu, który stoi kawałek dalej lub wysiądź na wcześniejszym przystanku i przejdź się na piechotę.

Każda okazja jest dobra, żeby zamienić jazdę samochodem na spacer. Pamiętaj, że w weekend, kiedy masz więcej czasu, możesz zrobić więcej kroków niż wynosi twoja tygodniowa norma.

Spacery – świetny sposób na zachowanie zdrowia
Krokomierz - zadbaj o formę i zdrowie!

Spacerowanie czy bieganie - co wybrać?

Jogging

Bieganie jest najpopularniejszą formą uprawiania sportu. I najtańszą, bo dobre buty do biegania to w zasadzie jedyna niezbędna inwestycja. Oczywiście, można kupić najnowszą kolekcję dla biegaczy od słynnego projektanta, ale po co, skoro wystarczą wygodne spodnie, oddychająca koszulka i bluza? Najczęstszym błędem wszystkich biegaczy jest zbyt duży wysiłek na pierwszych treningach a potem spadek zapału do ćwiczeń. Lepszym wyborem, zarówno dla zdrowia, kondycji i zapału, jest stopniowe zwiększanie czasu biegania i intensywności. Jest to klucz do sukcesu. Trening powinien być wykonywany co drugi dzień, żeby przynosił efekty i nie zniechęcał. Na początku najlepiej jest biegać na przemian z marszem, stopniowo aż do ciągłego biegu przez 45 minut a potem przez 60 minut. Bieganie nie tylko poprawi kondycję i spowoduje redukcję tkanki tłuszczowej, ale także pomoże zmniejszyć ciśnienie i spowoduje poprawę zdrowia. Jak w przypadku uprawiania każdego sportu, także podczas biegania uwalniają się endorfiny, które wpływają na poprawę samopoczucia i wprowadzają nas w dobry nastrój.

Basen

Jesień jest też dobrym czasem na systematyczne treningi na basenie. Najlepiej jeśli wybierzesz pływalnię, która jest po drodze do twojego domu lub firmy, żeby uniknąć sytuacji, że po powrocie do domu nie chce ci się już z niego wychodzić i w końcu całkowicie rezygnujesz z wizyty na basenie. Jeśli zabierzesz ze sobą torbę z ręcznikiem, strojem kąpielowym i klapkami, to sam fakt tego, że nosisz go ze sobą, już będzie motywacją do odwiedzenia pływalni. Jeśli masz długie włosy, zabierz ze sobą czepek, żeby nie tracić czasu na suszenie włosów na basenie.

Fitness w domu

Ogromną popularnością cieszą się aktualnie trenerki fitness, których autorskie programy treningowe czynią cuda i są dostępne na płytach DVD na ich stronach internetowych lub w innych sklepach. Żeby ćwiczyć potrzebne są wygodne buty oraz mata do ćwiczeń oraz oczywiście odrobina dobrej woli. Takie ćwiczenia szybko wchodzą w nawyk i po kilku tygodniach ciężko będzie sobie wyobrazić dzień bez treningu. Żeby ćwiczenia przynosiły oczekiwany efekt, przerwy w treningu nie powinny być dłuższe niż dwa dni. Oprócz tego, trenerki na portalach społecznościowych bardzo motywują do podjęcia pracy nad swoim ciałem, a nawet zupełnie za darmo tworzą jadłospisy, które mają pomóc w uzyskaniu wymarzonej sylwetki.


Ćwiczenie jogi w domu przed telewizorem

Wiele klubów fitness, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, wprowadza do oferty różne zajęcia dla osób, które lubią trenować w grupie. Sprawdź, jakie formy ćwiczeń, możesz znaleźć w swojej siłowni lub klubie fitness i wybierz zajęcia, które najbardziej będą spełniały twoje oczekiwania.

CrossFit

Są to bardzo intensywne ćwiczenia fizyczne, nastawione na rozwijanie mięśni, bez czasu na przerwę. CrossFit doskonale rozwija mięśnie, ale także „charakter” sportowca. Jednocześnie ćwiczy się podnoszenie ciężarów oraz odporność krążeniowo – oddechową, ale także siłę, wytrzymałość, sprawność i precyzję. CrossFit powinno się trenować codziennie w określonej liczbie powtórzeń, a jedna sesja trwa od 5 do 30 minut. CrossFit jest bardzo rozpowszechniony wśród mężczyzn, ale także kobiety chętnie sięgają po tą formę aktywności.

Zumba

Bardzo popularna ostatnimi czasy forma fitnessu połączona z tańcem. Szczególnie doceniana i lubiana przez kobiety. Pozwala nie tylko nauczyć się tańczyć ale także spala kalorie i dostarcza świetnej zabawy. Kobiety mają chwilę dla siebie, podczas której świetnie się bawią i wprowadzają siebie nawzajem w dobry nastrój. Radosna muzyka, sala pełna tancerek, zarażających siebie nawzajem dobrą energią, jest idealnym miejscem na leczenie jesiennej chandry.

TRX

To metoda ćwiczeń polegająca na zawieszeniu specjalnego sprzętu pod sufitem i ćwiczeniach wykonywanych w powietrzu. Przyrząd do ćwiczeń powstał po to, żeby żołnierze mogli na niewielkiej powierzchni w bazach wojskowych mieć możliwość utrzymania ciała w dobrej formie. Niektóre siłownie posiadają ten rodzaj sprzętu, żeby w treningu mogło uczestniczyć jak najwięcej chętnych. To, że TRX powstał aby pomagać żołnierzom utrzymać kondycję nie znaczy, że kobiety nie mogą go trenować. TRX ma różne poziomy trudności, zarówno dla początkujących jak i tych bardziej zaawansowanych, dlatego z pewnością każdy znajdzie coś dla siebie.

Ćwiczenia TRX na ręce i uda

TABATA

Wiele siłowni i klubów fitness wprowadziło tę rewolucyjną metodę ćwiczeń do swojego planu zajęć, ponieważ pozwala osiągnąć rewolucyjne efekty, zarówno wizualne jak i kondycyjne, w bardzo krótkim czasie. Ponieważ trening jest bardzo wyczerpujący, można go wykonywać tylko 2 lub 3 razy w tygodniu. Wysiłek nie trwa długo, lecz z treningu na trening zauważysz, że robisz coraz więcej powtórzeń jednego ćwiczenia, a im ich więcej, tym lepszą formę, jesteś w stanie osiągnąć.


Podziel się:


Wasze komentarze


Informacje / opinie publikowane w komentarzach stanowią subiektywną ocenę użytkownika i nie mogą być traktowane jako porada dotycząca leczenia / stosowania leków . W przypadku wątpliwości prosimy o konsultacje z Farmaceutą Dbam o Zdrowie.

komentarze wspierane przez Disqus