Zielony jęczmień – bomba witaminowa i środek odchudzający?

Niestety wszystkich negatywnych konsekwencji rozwoju cywilizacyjnego, takich jak zubożona, niesamowicie przetworzona dieta, nie da się całkowicie zneutralizować. Warto jednak pochylić się nad tematem i spróbować wprowadzić pewne zbawienne dla naszego organizmu modyfikacje. W końcu stawką jest to, co najcenniejsze – nasze zdrowie. Od czego zacząć? Możemy na przykład zakupić kiełkownicę i zabawić się w domowego ogrodnika…

Kto sieje ten zbiera zdrowe, zielone plony

Nasiona do kiełkowania kupimy w sklepie ze zdrową żywnością (nie mogą to być nasiona pochodzące ze zwykłego sklepu ogrodniczego). Wysiewamy je w wyłożonym watą lub ligniną szklanym pojemniku. Kiełki powinny rosnąć w półcieniu. Nie należy ich eksponować na działanie pełnego słońca ze względu na zbyt dużą ilość ciepła wytwarzaną przez kiełkujące nasiona i możliwość powstania pleśni. Następnie czekamy na jadalne efekty. Czyż nie jest to prosta instrukcja? W praktyce jednak wielu z nas nawet na to nie znajduje czasu… Producenci suplementów diety wychodzą naprzeciw takim zabieganym „mieszczuchom”.


Z dobrodziejstw pędów jęczmienia możemy więc skorzystać kupując młodą trawę jęczmienną (ang. barley grass) w kapsułkach lub proszku. Brzmi nieco egzotycznie? Wcale nie!

Młoda trawa jęczmienna w kapsułkach lub proszku (ang. barley grass)

Młode pędy są zbierane u szczytu swoich właściwości odżywczych. Podczas kiełkowania ziarna wytwarzają bowiem mnóstwo składników, które mają zapewnić rozwój wyrastającym z nich pędom. Następnie pędy są suszone. Wykorzystuje się liofilizację, czyli suszenie w warunkach niskiej temperatury, co umożliwia zachowanie maksymalnej ilości składników w produkcie finalnym.

Co właściwie zawiera taki zielony jęczmień?

Całe bogactwo składników! Dzięki wysokiej zawartości chlorofilu zielony jęczmień alkalizuje płyny ustrojowe (odkwasza organizm) wspierając równowagę kwasowo-zasadową naszego organizmu (pamiętajmy, że nasza dieta obfituje w produkty kwasotwórcze). Młoda jęczmienna trawa jest także źródłem dobrze przyswajalnego żelaza (nawet lepszym niż szpinak). Warto również wspomnieć o wysokiej zawartości witaminy B12, której niedobory dość często odnotowuje się u osób stosujących dietę wegetariańską czy restrykcyjną wegańską. Jest to także doskonałe źródło rozmaitych enzymów, przeciwutleniaczy (między innymi beta-karotenu) i aminokwasów.

Zielony jęczmień na odchudzanie?

Pod tym względem młody, zielony jęczmień "zawojował" świat! Ta niepozorna roślina to obecnie najpopularniejszy środek odchudzająco-oczyszczający, promowany na całym świecie. Jest ona bowiem nie tylko witaminową bombą, ale jednocześnie znakomitym źródłem błonnika. Zwiększenie udziału przetworów jęczmiennych w diecie jest także zalecane osobom borykającym się z zaburzeniami gospodarki lipidowej.


Podziel się:


Wasze komentarze


Informacje / opinie publikowane w komentarzach stanowią subiektywną ocenę użytkownika i nie mogą być traktowane jako porada dotycząca leczenia / stosowania leków . W przypadku wątpliwości prosimy o konsultacje z Farmaceutą Dbam o Zdrowie.

komentarze wspierane przez Disqus