Trenuj na rowerze

Rower to doskonałe narzędzie do wysmuklenia sylwetki, jak i poprawy ogólnej kondycji. Z jego pomocą można przeprowadzić zarówno właściwy trening siłowy czy wytrzymałościowy, jak i spokojną rozgrzewkę. Jazda na rowerze jest szczególnie polecana osobom z nadwagą i otyłym, ponieważ w czasie wysiłku odciąża stawy.

Należy pamiętać, że jeśli chcemy schudnąć, podejmowany przez nas wysiłek fizyczny, każdorazowo powinien trwać ponad pół godziny, dopiero po tym czasie zaczyna być spalana tkanka tłuszczowa. Dwa-trzy godzinne intensywne treningi w tygodniu sprawią, że masa ciała zacznie stopniowo, acz systematycznie spadać.  

Każdy trening powinien rozpoczynać się rozgrzewką, która polega na spokojnej jeździe, trwającej kilka minut. W ten sam sposób powinniśmy również kończyć jazdę rowerem. Po zakończonym treningu należy koniecznie wykonać streching, czyli rozciągnąć mięśnie po wysiłku.

Chcesz wysmuklić mięśnie? Ustaw przerzutki w ten sposób, by czuć lekki opór. Jeśli chcesz rozbudować muskulaturę – zwiększ obciążenie za pomocą przerzutek.  

 

Plusy z jazdy na rowerze: 

  • wysmuklenie i wzmocnienie mięśni nóg, bioder i pleców
  • spalanie tkanki tłuszczowej
  • zwiększenie wydolności płuc
  • zwiększenie krążenia krwi, dotlenienie organizmu
  • poprawa wydolności

 

Wyprawa rowerowa – jak się przygotować?

Jak przygotować się  do wycieczki rowerowej, gdy prowadzimy siedzący tryb życia?

  • Zwiększ wytrzymałość – jazda na rowerze wiąże się ze stałym wysiłkiem fizycznym (którego poziom może być przez nas regulowany poprzez wybór odpowiedniej trasy, zmianę obciążenia i prędkości jazdy), dlatego warto rozruszać się przed dłuższym wypadem na miasto. Polecam jogging, nie wymaga sprzętu, ani nakładów finansowych, jest to ciekawa propozycja powrotu do aktywności fizycznej zwłaszcza dla osób zapracowanych. Najskuteczniejsze jest bieganie ze zmiennym tempem, tzw. interwałowe. Przeplatamy wówczas sprint z truchtem. W ten sposób skuteczniej i szybciej zwiększymy naszą wytrzymałość.
  • Popraw kondycję nóg – polecam ćwiczenia na siłowni z obciążeniem dolnej części ciała. Szykując się do wyprawy rowerowej warto wziąć również pod uwagę wzmocnienie mięśni pleców oraz nadgarstków.

 


Podziel się:

Wasze komentarze


Informacje / opinie publikowane w komentarzach stanowią subiektywną ocenę użytkownika i nie mogą być traktowane jako porada dotycząca leczenia / stosowania leków . W przypadku wątpliwości prosimy o konsultacje z Farmaceutą Dbam o Zdrowie.

komentarze wspierane przez Disqus