Body Pump – trening ze sztangami dla każdego

Żyjesz w przekonaniu, że ćwiczenia siłowe prowadzą tylko do jednego – przyrostu masy mięśniowej? Wybierając się na Body Pump szybko przekonasz się, że zajęcia ze sztangami to doskonały sposób na wymodelowanie sylwetki poprzez redukcję tkanki tłuszczowej, poprawę kondycji i wzmocnienie mięśni bez obaw o ich nadmierne rozbudowanie.

Co to jest Body Pump?

Body Pump jest formą fitness o charakterze wytrzymałościowo-siłowym, w trakcie której wykonuje się układ choreograficzny w rytm muzyki i przy użyciu sztangi, a także stepu oraz hantli. Potrzebna jest też mata i obciążenie w postaci talerzy o wadze 1, 2,5 i 5 kg. Program opracowany przez Phillipa Millsa, lekkoatletę z Nowej Zelandii na początku lat 90. składa się z rozgrzewki, sekcji z ćwiczeń na każdą partię ciała – nogi i pośladki, plecy, klatkę piersiową, biceps, triceps, barki i brzuch, oraz stretchingu, czyli rozciągania na zakończenie treningu.

Na czym polega trening Body Pump?

W trakcie jednego utworu ćwiczysz jedną partię mięśni z odpowiednio dopasowanym obciążeniem. Te dobierasz samodzielnie, zgodnie ze swoimi możliwościami oraz podpowiedziami instruktora, który w zależności od grupy mięśni mówi, aby zmniejszyć (m.in. triceps, biceps) lub zwiększyć (m.in. nogi, plecy) ciężar na sztandze. Regulowanie obciążania według własnych potrzeb i możliwości oraz prostota układu to największe zalety Body Pump, sprawiające, że zajęcia są dedykowane zarówno kobietom, jak i mężczyznom bez względu na kondycję, wiek czy stopień wytrenowania.

Układ zawiera różnorakie ćwiczenia, w tym przysiady czy wypady ze sztangą na barkach, martwy ciąg, wyciskanie francuskie, podciąganie sztangi w opadzie tułowia w przód (wiosłowanie), pompki, brzuszki, rozpiętki, itp. Poszczególne elementy powtarzane są kilkanaście razy w kilku seriach i w zmiennym tempie. Poszczególne sekwencje kończy krótkie rozciąganie ćwiczącej partii mięśni.

Jeden układ choreograficzny powtarzany jest przez 3 miesiące, dzięki czemu nie tylko możesz doskonalić technikę wykonywania poszczególnych ćwiczeń, ale także stopniować intensywność zajęć (zwiększając obciążenie), co przekłada się lepsze rezultaty.

Efekty

W trakcie godzinnych zajęć możesz spalić do nawet 600 kcal. Ćwicząc 2-3 razy w tygodniu pierwsze efekty zaobserwujesz już po miesiącu. Dodatkowo, regularne treningi Body Pump obniżą ryzyko osteoporozy i pomogą zwalczyć dolegliwości ze strony kręgosłupa.


Podziel się:

Wasze komentarze


Informacje / opinie publikowane w komentarzach stanowią subiektywną ocenę użytkownika i nie mogą być traktowane jako porada dotycząca leczenia / stosowania leków . W przypadku wątpliwości prosimy o konsultacje z Farmaceutą Dbam o Zdrowie.

komentarze wspierane przez Disqus