Zdrowa alternatywa dla paczek ze słodyczami dla dzieci

Prezenty pod choinkę przeznaczone dla dzieci, oprócz nowoczesnej zabawki, sprzętu lub ciekawej gry, wiążą się też z dodatkiem słodkich przekąsek, uwielbianych przez wszystkie maluchy. Niestety, większość z nich to zagrożenie dla zdrowia kształtujących się zębów, więc warto pomyśleć o zdrowszej alternatywie.

Świeże owoce

Jednym z zamienników słodyczy pełnych sztucznej chemii są zdrowe, świeże owoce. Jak wiadomo, dla dziecka zawsze lepszym wyborem będzie czekoladka niż piękne, dorodne jabłko. Sytuacja może się znacznie zmienić, gdy podarunek będzie atrakcyjnie zapakowany, np. w postaci kosza z kokardą. Do jego wnętrza z powodzeniem możesz włożyć mandarynki i pomarańcze, dla których okres świąteczny to najlepszy sezon. Dobrym rozwiązaniem będą też banany – cenne źródło białka i błonnika, który pomoże w trawieniu. Dodatkiem mogą być jabłka pełne witaminy C, która wspomoże odporność, lub słodkie winogrono bogate w przeciwutleniacze.

Owoce suszone

Innym pomysłem na zdrową alternatywę są owoce suszone, które wbrew obiegowej opinii wcale nie są mniej zdrowe w porównaniu do owoców świeżych. Jako bogate źródło węglowodanów świetnie sprawdzą się w przypadku dzieci, dodając energii po spadku sił. Zawarty w nich potas, oprócz walki ze skurczami mięśni, pomoże w koncentracji, dzięki czemu maluch będzie mógł lepiej skupiać się na lekcjach w szkole. W mieszance dla dziecka powinny znaleźć się przede wszystkim morele bogate w wapń i magnez, śliwki oraz figi pełne błonnika, daktyle, rodzynki, żurawina chroniącą układ moczowy, a także słodkie mango czy papaja. Suszone banany o kształcie i konsystencji chipsów mogą stanowić ich zdrowszy zamiennik.

Orzechy

Przekąską pełną wartości odżywczych są także orzechy. Usprawnią pracę mózgu, dostarczają cennych nienasyconych kwasów tłuszczowych, białka, błonnika i witamin z grupy B. Migdały wpłyną na zmniejszenie poziomu stresu, orzechy włoskie dostarczą cennych kwasów omega-3, a ziemne zwiększą +koncentrację i kondycję psychofizyczną. Orzeszki piniowe zawierają dużo magnezu, dzięki czemu wzmocnią mięśnie, nerkowce wspomogą ochronę układu kostnego, a pistacje dostarczą witamin
z grupy B.

Słodycze nie będą miały negatywnego wpływu na zdrowie, jeśli ograniczymy dzieciom ich spożycie. Dobrym rozwiązaniem będzie wprowadzenie określonych zasad, np. słodka przekąska w postaci batonika czy lizaka raz na dwa dni. Tylko w ten sposób węglowodany i zawarte w słodyczach cukry nie odbiją się negatywnie na kondycji zębów malucha czy zbyt wysokiej wadze.


Podziel się:


Wasze komentarze


Informacje / opinie publikowane w komentarzach stanowią subiektywną ocenę użytkownika i nie mogą być traktowane jako porada dotycząca leczenia / stosowania leków . W przypadku wątpliwości prosimy o konsultacje z Farmaceutą Dbam o Zdrowie.

komentarze wspierane przez Disqus