Marzysz o pięknej skórze? Idź na siłownię!
Justyna Bielecka

Marzysz o pięknej skórze? Idź na siłownię!

Systematyczne ćwiczenia fizyczne mogą poprawić jędrność ciała i wygląd cery. Dowiedz się jakie korzyści niosą ze sobą regularne treningi. Co się dzieje ze skórą, gdy ćwiczymy?

Poznaj zasady, których warto przestrzegać, by jak najlepiej dbać o skórę:

kontroluj wagę – zarówno gwałtowne tycie, jak i szybka utrata wagi negatywnie odbijają się na wyglądzie skóry. Gwałtowne odchudzanie zmniejsza sprężystość skóry, która zwłaszcza po 30-tym roku życia, wolniej się regeneruje. Mniej sprężysta skóra sprawia również, że zmarszczki są bardziej widoczne, co postarza wygląd.

  • ćwicz – dzięki aktywności fizycznej  skóra i mięśnie robią się elastyczne, poprawia się przemiana materii, a także obniża ciśnienie krwi. Ćwicz najlepiej trzy razy w tygodniu.

 

  • Warto skupić się na dużych grupach mięśni, plecach, klatce piersiowej i nogach. Postaw na ćwiczenia aerobowe, tj. ćwiczenia fitness, spinning, jazda na rolkach – dotleniają one organizm, spalają tkankę tłuszczową i kształtują ciało, dzięki czemu skóra stanie się bardziej napięta i sprężysta.

Regularne treningi zwiększają pojemność życiową płuc, oddychamy głębiej, a krew jest lepiej dotleniona, więcej tlenu i substancji odżywczych dociera wówczas do skóry. Systematyczne ćwiczenia zwiększają ponadto liczbę naczyń włosowatych w mięśniach. Zwiększony przepływ krwi przez tkanki powoduje również sprawniejsze usuwanie toksyn z organizmu.

Jeśli się odchudzasz, ruch pozwoli Ci uniknąć efektu jo-jo, który ma bardzo negatywny wpływ na wygląd skóry. Warto pamiętać, że jeśli regularnie ćwiczysz, to przez kolejne 48 godzin po zakończeniu wysiłku, Twoja przemiana materii będzie szybsza. Dzieje się tak na skutek działania hormonów, m.in. insuliny.

  • nawilżaj ciało - warto pamiętać, że po ćwiczeniach skóra wymaga szczególnej pielęgnacji, ponieważ podczas treningu następuje wzmożone wydzielanie potu, a skóra staje się wysuszona i odwodniona. Wówczas z pomocą przyjdą Ci kosmetyki pielęgnacyjne.

 

  •  pij dużo wody – jeśli chcesz poprawić kondycję skóry, postaw przede wszystkim na intensywne nawilżanie, także od środka.

Twoje sugestie

Dokładamy wszelkich starań, aby podane zdjęcie i opis oferowanych produktów były aktualne, w pełni prawidłowe oraz kompletne. Jeśli widzisz błąd, poinformuj nas o tym.

Zgłoś uwagi

Polecane artykuły

  • Zadbaj o dłonie przy komputerze

    Coraz więcej ludzi pracuje regularnie przy komputerze. Dłonie spędzają na klawiaturze i myszce większość dnia.

  • Nie bój się ćwiczyć z chorobą niedokrwienną

    Ćwiczenia odgrywają ważną rolę zarówno w zapobieganiu jak i rehabilitacji wielu chorób serca. Mogą one mieć pozytywny wpływ na wiele czynników ryzyka chorób serca takich jak nadciśnienie tętnicze, podwyższony poziom cholesterolu, cukrzyca czy nadwaga.

  • Jedz błonnik, zadbaj o jelita

    Błonnik nierozpuszczalny w wodzie (inaczej włókno pokarmowe), jest odporny na działanie enzymów trawiennych i pełni wiele funkcji w naszym organizmie, m.in. reguluje poziom kwasu solnego w żołądku i wpływa na wydzielanie hormonów układu pokarmowego (gastryny). To nie jedyne jego zalety, stanowi bowiem dobre podłoże dla rozwoju właściwej flory bakteryjnej jelit, jest zatem niezbędny do prawidłowego funkcjonowania układu pokarmowego.

  • Obawy przed noszeniem soczewek

    Osoby, które nigdy jeszcze soczewek nie nosiły, często mają pewne, zazwyczaj nieuzasadnione obawy. Pomagamy je rozwiać.

  • Nie daj się ograniczyć okularom. Noś kontakty!

    Ile razy musiałeś rezygnować z uprawiania sportu w obawie o to, że w trakcie ćwiczeń twoje okulary spadną lub ulegną uszkodzeniu? Od momentu wynalezienia soczewek kontaktowych wady wzroku przestały być już problemem dla sportowców. Ty również nie daj się ograniczyć okularom. Załóż soczewki i ciesz się pełną swobodą ruchu.

  • Jak gorączka wpływa na organizm?

    Czujesz, że twoje czoło jest rozpalone, a ciało przechodzą lodowate dreszcze? Dowiedz się co się dzieje z twoim organizmem podczas gorączki.

  • Jak schudnąć przed sylwestrem?

    Jeżeli w święta zdarzyło ci się zjeść troszkę za dużo, masz jeszcze kilka dni, żeby wrócić do formy i zmieścić się w sylwestrowej kreacji. Jak ratować się, jeżeli za bardzo sobie w święta pofolgowaliśmy?

Porozmawiaj z farmaceutą
Infolinia: 800 110 110

Zadzwoń do nas jeśli potrzebujesz porady farmaceuty.
Jesteśmy dla Ciebie czynni całą dobę, 7 dni w tygodniu, bezpłatnie.

Pobierz aplikację mobilną Doz.pl

Zdarza Ci się ominąć dawkę leku?

Zainstaluj aplikację. Stwórz apteczkę. Przypomnimy Ci kiedy wziąć lek.

Dostępna w
Dlaczego DOZ.pl
Niższe koszta leczenia

Darmowa dostawa do Apteki
Bezpłatna Infolinia dla Pacjentów.

Bezpieczeństwo

Weryfikacja interakcji leków.
Encyklopedia leków i ziół

Wsparcie w leczeniu

Porady na czacie z Farmaceutą.
E-wizyta z lekarzem specjalistą.

Newsletter

Bądź na bieżąco z DOZ.pl

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie.

Zamnij