Jak uniknąć efektu jo-jo?

Stosowanie różnorodnych diet nierzadko kończy się napadami głodu i efektem jojo. W konsekwencji stajemy się coraz bardziej obojętni i niechętni do dalszej walki. Sekret tkwi jednak w tym, by swoje nawyki żywieniowe zmienić na stałe.

Kilka prostych rad, które pomogą Ci pozbyć się zbędnego tłuszczyku na zawsze

  1. Masz ochotę na coś słodkiego? To znak, że organizmowi brakuje cukru. Czekoladkę, ciastko lub batonik zastąp świeżym owocem bądź warzywem, które zawierają niezbędne witaminy i błonnik.
  2. Alkoholowi mówimy „nie!”- alkohol pod każdą postacią dostarcza nam jedynie „pustych kalotrii”, które nie mają żadnej wartości energetycznej (nie oznacza to jednak, że od czasu do czasu nie możesz sobie pozwolić na lapkę wytrawnego wina).
  3. Chleb biały żytni zastąp pełnoziarnistym lub razowym - zawierają one wiele witamin, a także stanowią dobre źródło energii dla organizmu.
  4. Odstąp od połączeń białko - węglowodany, rośliny zbożowe - mleko (więcej o nieprawidłowych połączeniach składników posiłku przeczytasz w artykule "Jak zmienić niezdrowie nawyki" ).
  5. Zmieniasz swoje nawyki żywieniowe? Zmień je u wszystkich domowników - dzięki temu nie tylko unikniesz zbędnych pokus, ale także pozytywnie wpłyniesz na zdrowie całej rodziny.
  6. Rozpocznij aktywność fizyczną - ćwiczenia fizyczne nie tylko potęgują siły witalne i spalają zbędną tkankę tłuszczową, ale także zapobiegają niemiłym skutkom szybkiego odchudzania tj. obwisły brzuch..
  7. Jedz regularnie małe posiłki - dzięki temu unikniesz napadów głodu oraz zaburzeń metabolizmu.
  8. Pij dużo płynów pomiędzy posiłkami - prawidłowe nawodnienie organizmu to podstawa. Pamiętaj jednak, by nie pić podczas jedzenia, gdyż upośledza to funkcje trawienne układu pokarmowego (napoje przyswajane podczas spożywania pożywienia rozcieńczają soki trawienne).
  9. W Twoim domu nadal znajdują się niezdrowe produkty? Pozbądź się ich - brak pokus = spokojne sumienie.

Podziel się:

Wasze komentarze


Informacje / opinie publikowane w komentarzach stanowią subiektywną ocenę użytkownika i nie mogą być traktowane jako porada dotycząca leczenia / stosowania leków . W przypadku wątpliwości prosimy o konsultacje z Farmaceutą Dbam o Zdrowie.

komentarze wspierane przez Disqus