Smaczne i zdrowe przekąski zamiast słodyczy
Ewa Gąsecka

Smaczne i zdrowe przekąski zamiast słodyczy

Typowa sytuacja: dopada Cię głód, a w zasięgu ręki znajduje się tylko automat ze słodyczami. Jak poradzić sobie w sytuacji, gdy do posiłku jeszcze daleko, lub nie mamy możliwości zjeść go o zwykłej porze? Poznaj opinię dietetyka.

Tylko od Ciebie zależy, czy w sytuacji głodu będziesz mieć przy sobie coś wartościowego do zjedzenia.

Z własnego doświadczenia wiemy, kiedy możemy potrzebować dodatkowej dawki energii, bo nieraz nas to spotykało.

Planujemy główne posiłki, zapominając lub lekceważąc ewentualne przekąski i jemy wtedy to co jest pod ręką – batonika kupionego na stacji benzynowej czy pączka przyniesionego przez współpracownika. Jesteśmy źli, że znowu nie wzięliśmy z domu nic na taką sytuację i „śmieciowe jedzenie” zwyciężyło.

Miej przekąskę zawsze pod ręką

Jeżeli chcesz się zdrowo odżywiać, dbasz o linię, odchudzasz się lub chcesz utrzymać efekty odchudzania należy wyrobić sobie nawyk – zawsze mieć przy sobie zdrową przekąskę. W torebce gdy idziesz na zakupy, w pracy w szafce czy w szufladzie biurka, w samochodzie.

Zawsze może się zdarzyć nieprzewidziana sytuacja, gdy twoje zajęcia czy droga do domu znacznie się przedłużą i taka przekąska okaże się niezbędna.

Przykłady zdrowych przekąsek

  • owoce – najwygodniejsze jest jabłko, banan, gruszka, brzoskwinia, nektarynka.
  • mała porcja orzechów – laskowe, włoskie, nerkowce, arachidowe i inne – najlepiej kupić typową porcję 100 lub 200g, podzielić ją na porcje 40 – 50 gramowe, popakować w małe woreczki i nosić przy sobie.
  • jogurt naturalny.
  • trzy kromki pieczywa chrupkiego pełnoziarnistego lub wafli ryżowych.
  • deserki owocowe dla niemowląt i dzieci (musy owocowe są przeważnie bez dodatku cukru).
  • ewentualnie dla osób które się nie odchudzają – batoniki musli, crunchy itp.
  • mała kanapka z pieczywa pełnoziarnistego z chudą wędliną.
  • serek w kubku zawartością tłuszczu do 5% bez dodatku cukru.

Twoje sugestie

Dokładamy wszelkich starań, aby podane zdjęcie i opis oferowanych produktów były aktualne, w pełni prawidłowe oraz kompletne. Jeśli widzisz błąd, poinformuj nas o tym.

Zgłoś uwagi

Polecane artykuły

  • Lekka jak piórko. Skuteczne odchudzanie

    Nie wszyscy rozumiemy w taki sam sposób, czym jest skuteczne dieta. Czy nie powtarzamy ciągle tych samych błędów chudnąc i tyjąc na przemian? Może błąd tkwi w naszym myśleniu? Dowiedz się, jak ustrzec się porażki w odchudzaniu.

  • Odchudzasz się? Unikaj pułapek!

    Co utrudnia nam skuteczne odchudzanie? Dlaczego jemy więcej niż potrzebujemy i niż byśmy chcieli? Przeczytaj, dokonaj zmian w otoczeniu i jedz świadomie!

  • Dlaczego warto jeść śniadania?

    Wielu z nas ma problem ze zjedzeniem śniadania, albo przez brak czasu, albo nie mają rano apetytu. Czy można pominąć ten posiłek? Poznaj opinię dietetyka.

  • Podjadanie kontra odchudzanie

    Zdarza się, że mamy nadwagę, mimo że jemy nieduże, nietłuste, raczej zdrowe posiłki. Co jest najczęstszą przyczyną takiego stanu rzeczy ? Przeczytaj i przeanalizuj swoje nawyki, czy nie dotyczy to także Ciebie!

  • Dlaczego tyjemy zimą?

    Wiele osób zauważa, że późna jesień i zima nie jest łatwym okresem do odchudzania. Tłumaczymy sobie, że w tym okresie mniej się ruszamy i potrzebujemy kalorii do ogrzania organizmu, stąd te 2-3 kilogramy więcej w marcu. Czy rzeczywiście taka jest rzeczywistość?

  • Jak dotrzymać noworocznych postanowień?

    Odchudzanie, zmiana stylu życia, to chyba najczęstsze postanowienia noworoczne. Najgorsze jest to, że wiele osób powtarza je co roku bez skutku, licząc na to, że tym razem się uda. Jak przygotować się na to wyzwanie, ułożyć sobie plan który zakończy się sukcesem? Poznaj opinię doświadczonego dietetyka.

  • Czym są probiotyki i prebiotyki?

    Coraz częściej w szczególnych sytuacjach zdrowotnych lekarze zalecają nam dostarczenie organizmowi probiotyków i prebiotyków, czy to w postaci żywności je zawierającej, czy w postaci preparatów które można kupić w aptece. Co oznaczają te nazwy i jakie maja znaczenie dla zdrowia człowieka? Dowiedz się więcej.

  • Dieta w anemii z niedoboru żelaza

    Anemia z niedoboru żelaza występuje w różnych okresach życia, zarówno u niemowląt i dzieci, jak i u dorosłych. Dowiedz się więcej, jakie są jej przyczyny oraz w jaki sposób dieta może pomóc w jej leczeniu.

Porozmawiaj z farmaceutą
Infolinia: 800 110 110

Zadzwoń do nas jeśli potrzebujesz porady farmaceuty.
Jesteśmy dla Ciebie czynni całą dobę, 7 dni w tygodniu, bezpłatnie.

Pobierz aplikację mobilną Doz.pl

Zdarza Ci się ominąć dawkę leku?

Zainstaluj aplikację. Stwórz apteczkę. Przypomnimy Ci kiedy wziąć lek.

Dostępna w
Dlaczego DOZ.pl
Niższe koszta leczenia

Darmowa dostawa do Apteki
Bezpłatna Infolinia dla Pacjentów.

Bezpieczeństwo

Weryfikacja interakcji leków.
Encyklopedia leków i ziół

Wsparcie w leczeniu

Porady na czacie z Farmaceutą.
E-wizyta z lekarzem specjalistą.

Newsletter

Bądź na bieżąco z DOZ.pl

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie.

Zamnij