Smaczne i zdrowe przekąski zamiast słodyczy

Typowa sytuacja: dopada Cię głód, a w zasięgu ręki znajduje się tylko automat ze słodyczami. Jak poradzić sobie w sytuacji, gdy do posiłku jeszcze daleko, lub nie mamy możliwości zjeść go o zwykłej porze? Poznaj opinię dietetyka.

Tylko od Ciebie zależy, czy w sytuacji głodu będziesz mieć przy sobie coś wartościowego do zjedzenia.

Z własnego doświadczenia wiemy, kiedy możemy potrzebować dodatkowej dawki energii, bo nieraz nas to spotykało.

Planujemy główne posiłki, zapominając lub lekceważąc ewentualne przekąski i jemy wtedy to co jest pod ręką – batonika kupionego na stacji benzynowej czy pączka przyniesionego przez współpracownika. Jesteśmy źli, że znowu nie wzięliśmy z domu nic na taką sytuację i „śmieciowe jedzenie” zwyciężyło.
 

Miej przekąskę zawsze pod ręką


Jeżeli chcesz się zdrowo odżywiać, dbasz o linię, odchudzasz się lub chcesz utrzymać efekty odchudzania należy wyrobić sobie nawyk – zawsze mieć przy sobie zdrową przekąskę. W torebce gdy idziesz na zakupy, w pracy w szafce czy w szufladzie biurka, w samochodzie.

Zawsze może się zdarzyć nieprzewidziana sytuacja, gdy twoje zajęcia czy droga do domu znacznie się przedłużą i taka przekąska okaże się niezbędna.
 

Przykłady zdrowych przekąsek
 

  • owoce – najwygodniejsze jest jabłko, banan, gruszka, brzoskwinia, nektarynka
  • mała porcja orzechów – laskowe, włoskie, nerkowce, arachidowe i inne – najlepiej kupić typową porcję 100 lub 200g, podzielić ją na porcje 40 – 50 gramowe, popakować w małe woreczki i nosić przy sobie
  • jogurt naturalny
  • trzy kromki pieczywa chrupkiego pełnoziarnistego lub wafli ryżowych
  • deserki owocowe dla niemowląt i dzieci (musy owocowe są przeważnie bez dodatku cukru)
  • ewentualnie dla osób które się nie odchudzają – batoniki musli, crunchy itp.
  • mała kanapka z pieczywa pełnoziarnistego z chudą wędliną
  • serek w kubku zawartością tłuszczu do 5% bez dodatku cukru


Podziel się:


Wasze komentarze


Informacje / opinie publikowane w komentarzach stanowią subiektywną ocenę użytkownika i nie mogą być traktowane jako porada dotycząca leczenia / stosowania leków . W przypadku wątpliwości prosimy o konsultacje z Farmaceutą Dbam o Zdrowie.

komentarze wspierane przez Disqus