Dieta spowolni starzenie

Każdy z nas wcześniej czy później doświadczy procesu zwanego starzeniem się. Czy istnieje jednak dieta lub sposób życia, które spowodują, że młodością będziemy cieszyć się nieco dłużej?

Za starzenie się naszego organizmu winne są wolne rodniki, które nie tylko osłabiają układ immunologiczny, ale także uszkadzają komórki. W wyniku ich działania jesteśmy bardziej podatni na infekcje, zmienia się struktura naszej skóry, a także dochodzi do upośledzenia funkcjonowania rozmaitych układów. Nasz organizm ma jednak na to sposoby. Dzięki tzw. antyoksydantom dochodzi do niwelowania negatywnych skutków działania wolnych rodników, a co za tym idzie- spowolnienia procesów degeneracyjnych naszego organizmu. 

Przykłady antyoksydantów i ich źródła

  • witamina A - w połączeniu z karotenem pozytywnie wpływa na naszą skórę a także płuca. Jej niedobory możemy uzupełnić spożywając m.in. wątróbkę, oraz zielone, pomarańczowe i żółte warzywa bądź owoce.
  • witamina E - jej duże ilości zwarte są m.in. w orzechach, kiełkach oraz pestkach. Wywiera bardzo duży wpływ na prawidłową pracę naszego serca.
  • witamina C - występuje we wszystkich owocach cytrusowych. Odgywa szczególną rolę w procesach odpornościowych.
  • selen- do jego głównych źródeł należą m.in. pełnoziarnste produkty zbożowe, mięso oraz podroby, a także owoce cytrusowe i ryby. W znacznym stopniu zmniejsza ryzyko zachorowania na schorzenia onkologiczne. 

 
Bibliografia:

   1. „Zdrowa żywność”,  Dr J. Briffa, Warszawa 2000r
   2. „ Dieta fizjologiczna Tomasza Reznera”, T. Rezner
 


Podziel się:


Wasze komentarze


Informacje / opinie publikowane w komentarzach stanowią subiektywną ocenę użytkownika i nie mogą być traktowane jako porada dotycząca leczenia / stosowania leków . W przypadku wątpliwości prosimy o konsultacje z Farmaceutą Dbam o Zdrowie.

komentarze wspierane przez Disqus