Ocet jabłkowy i odchudzanie

Odchudzanie zyskuje coraz więcej zwolenniczek. Panie pragnące szybko schudnąć sięgają po różne przyspieszacze pomagające zgubić kilogramy. Jednym z nim jest znany i popularny już od dłuższego czasu ocet jabłkowy. Co takiego znajdziemy w jego składzie i czy rzeczywiście posiada właściwości odchudzające?

Trochę podstaw

Ocet jabłkowy jest odmianą octu pozyskiwaną z soku jabłkowego. Jego smak, zapach i kolor różni się w zależności od odmiany, stopnia dojrzałości i smaku jabłek. Jednak zazwyczaj ocet ma bursztynowy kolor. W kuchni jest często używany jako dodatek do sałatek, dań mięsnych oraz różnego rodzaju sosów.

Bogactwo octu

Ocet zawiera m.in. potas, żelazo, fosfor, sód, fluor, miedź oraz witaminy: A, witaminy z grupy B, C, E, P, a ponadto bioflawonidy (przeciwutleniacze wzmiacniające naczynia krwionośne), pektyny (przyspieszające proces trawienia, pomaga walczyć ze złym cholesterolem) oraz kwasy: mlekowy, cytrynowy i octowy.

Odchudzająca kuracja

W przypadku nadwagi samo picie octu nic nie wskóra. Aby pozbyć się niechcianych kilogramów należy zastosować odpowiednią dietę i aktywność fizyczną. Spożywanie octu jabłkowego może jedynie wspomóc taką wielokierunkową kurację odchudzającą. Dlaczego? Ocet jabłkowy dzięki zawartości pektyny oczyszcza organizm, przyspiesza metabolizm oraz spalanie tłuszczu, co może przyczynić się do szybszego gubienia kilogramów. Ponadto spożywanie octu jabłkowego niweluje zaparcia oraz zapobiega zmęczeniu mięśni po intensywnym wysiłku fizycznym.

Ocet również jako kosmetyk?

Prócz właściwości wspomagających nasz organizm od środka, ocet jabłkowy sprawdzi się także jako kosmetyk. Ma właściwości antybakteryjne i świetnie tonizuje skórę. W postaci płukanki nawilża i nabłyszcza zniszczone włosy.

Ocet nie dla każdego

Ocet jabłkowy nie jest wskazany dla kobiet w ciąży i małych dzieci. Nie powinny go spożywać także osoby cierpiące z powodu nadkwaśności czy z wrzodami żołądka i dwunastnicy, ponieważ ocet może takie dolegliwości zaostrzyć. W przypadku tabletkowanych preparatów ocet jabłkowy często jest jedynie jednym z wielu składników. Przeanalizujmy więc dokładnie skład takiego suplementu. Może się bowiem okazać, że oprócz octu zawiera on również jod, z którym należy postępować bardzo ostrożnie w przypadku osób z chorobami tarczycy.

Domowa produkcja

Można pokusić się o samodzielne przygotowanie octu jabłkowego w zaciszu domu.

Przepis:

Jabłka umyć, pokroić w plasterki i przepuścić przez sokowirówkę. Na jeden kilogram jabłek, dodać: 5 szklanek wody, skórkę razowego chleba, 10 dag cukru, 1 dag drożdży. Gotowy zaczyn przykryć gazą i odstawić w chłodne miejsce na 10 dni. Każdego dnia, trzy razy dziennie przemieszać zaczyn drewnianą łyżką. Po 10 dniach zdjąć gazę i odsączyć uzyskany płyn. Odstawić na kolejne 40 dni. Po upływie tego czasu ocet jabłkowy jest gotowy do spożycia. Należy go przechowywać w chłodnym miejscu w szklanych butelkach/słoikach.


Podziel się:


Wasze komentarze


Informacje / opinie publikowane w komentarzach stanowią subiektywną ocenę użytkownika i nie mogą być traktowane jako porada dotycząca leczenia / stosowania leków . W przypadku wątpliwości prosimy o konsultacje z Farmaceutą Dbam o Zdrowie.

komentarze wspierane przez Disqus