Jak zmienić niezdrowe nawyki?
Joanna Sławska

Jak zmienić niezdrowe nawyki?

Przyszła wiosna, a od niej już tylko krok do lata. Chcesz zmienić swoje nawyki żywieniowe, ale nie wiesz jak? Dowiedz się, jakich błędów nie popełniać.

Jak więc skutecznie schudnąć, nie narażając się na głodówki, zaburzenia metabolizmu oraz problemy zdrowotne? Odpowiedź jest prosta - jedz mało, często i zmień nawyki żywieniowe.

Prawidłowe odżywianie, to nic innego niż właściwy dobór składników wchodzących w skład posiłku. Jakich połączeń należy unikać?

  1. Kanapka z masłem i wędliną - tego rodzaju posiłek zawiera zarówno węglowodany, tłuszcz, jak i białko, które trawione są na różnych poziomach naszego układu pokarmowego. Wymaga to dużego nakładu energii, która mogłaby zostać spożytkowana na wykonanie rozmaitych czynności ruchowych. Co więcej tłuszcz (skonsumowany w postaci masła) dodatkowo opóźnia wszystkie procesy metabolizujące.
  2. Mięso z ziemniakami - białko w połączeniu z węglowodanami jest nie tylko trudne do strawienia, ale także stanowi gigantyczną bombę kaloryczną. Podobnie rzecz ma się w przypadku łączenia mięsa z kaszą, czy miodem.
  3. Rośliny zbożowe (kukurydza, ryż, owies) w połączeniu z mlekiem lub białkiem w każdej postaci - i ponownie wracamy do problemu, jakim jest energia spożytkowana przez organizm na trawienie. To właśnie spożywanie takiego rodzaju posiłku sprawia, że jesteśmy ospali i brak nam energii życiowej.

Przykłady dobrze zbilansowanego posiłku:

  • Grillowany stek (grillowane mięso jest o wiele uboższe o tłuszcze) z gotowanymi warzywami,
  • Ryż z warzywami - unikaj dodawania bulionów, które zawierają duże ilości soli,
  • Ziemniaki z warzywami,
  • Ryba z warzywami (szczególnie marchewką),
  • Gotowane mięso kurczaka w połączeniu z gotowanymi warzywami - możesz wykorzystać w tym celu warzywa z ugotowanej dla rodziny zupy,
  • Jajko z ogórkiem, sałatą, groszkiem, czyli warzywami zielonymi,
  • Kwaśne owoce (truskawki, jabłka) z orzechami, kwaśnym mlekiem lub innymi kwaśnymi owocami.

Co robić w przypadku, gdy ochota na małe co nieco dopada Cię między posiłkami?

Zimą - zjedz kilka suszonych owoców,

Latem - przestaw się na świeże owoce tj. maliny, truskawki, wiśnie, czereśnie.

Uwaga!

  • Prawidłowe odżywianie to nie wszystko. Jeśli chcesz naprawdę być zdrowa/y połącz zdrowy tryb odżywiania z ćwiczeniami. Zadbaj o swój układ oddechowy, mięśnie oraz kręgosłup.
  • Nie zapominaj także, że najważniejsze jest dobre samopoczucie. Jeśli pokochasz się taką/im jaką/im jesteś, masz większe szanse na sukces.

Twoje sugestie

Dokładamy wszelkich starań, aby podane zdjęcie i opis oferowanych produktów były aktualne, w pełni prawidłowe oraz kompletne. Jeśli widzisz błąd, poinformuj nas o tym.

Zgłoś uwagi Ikona

Polecane artykuły

Porozmawiaj z farmaceutą
Infolinia: 800 110 110

Zadzwoń do nas jeśli potrzebujesz porady farmaceuty.
Jesteśmy dla Ciebie czynni całą dobę, 7 dni w tygodniu, bezpłatnie.

Pobierz aplikację mobilną Pobierz aplikację mobilną Doz.pl

Ikona przypomnienie o zażyciu leku.
Zdarza Ci się ominąć dawkę leku?

Zainstaluj aplikację. Stwórz apteczkę. Przypomnimy Ci kiedy wziąć lek.

Dostępna w Aplikacja google play Aplikacja appstore
Dlaczego DOZ.pl
Niższe koszta leczenia

Darmowa dostawa do Apteki
Bezpłatna Infolinia dla Pacjentów.

ikona niższe koszty leczenia
Bezpieczeństwo

Weryfikacja interakcji leków.
Encyklopedia leków i ziół

Ikona encklopedia leków i ziół
Wsparcie w leczeniu

Porady na czacie z Farmaceutą.
E-wizyta z lekarzem specjalistą.

Ikona porady na czacie z farmaceutą
Newsletter

Bądź na bieżąco z DOZ.pl

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie.

Zamnij