Jak zmienić niezdrowe nawyki?

Przyszła wiosna, a od niej już tylko krok do lata. Chcesz zmienić swoje nawyki żywieniowe, ale nie wiesz jak? Dowiedz się, jakich błędów nie popełniać.

Jak więc skutecznie schudnąć, nie narażając się na głodówki, zaburzenia metabolizmu oraz problemy zdrowotne? Odpowiedź jest prosta - jedz mało, często i zmień nawyki żywieniowe.

Prawidłowe odżywianie, to nic innego niż właściwy dobór składników wchodzących w skład posiłku. Jakich połączeń należy unikać?

  1. Kanapka z masłem i wędliną - tego rodzaju posiłek zawiera zarówno węglowodany, tłuszcz, jak i białko, które trawione są na różnych poziomach naszego układu pokarmowego. Wymaga to dużego nakładu energii, która mogłaby zostać spożytkowana na wykonanie rozmaitych czynności ruchowych. Co więcej tłuszcz (skonsumowany w postaci masła) dodatkowo opóźnia wszystkie procesy metabolizujące.
  2. Mięso z ziemniakami - białko w połączeniu z węglowodanami jest nie tylko trudne do strawienia, ale także stanowi gigantyczną bombę kaloryczną. Podobnie rzecz ma się w przypadku łączenia mięsa z kaszą, czy miodem.
  3. Rośliny zbożowe (kukurydza, ryż, owies) w połączeniu z mlekiem lub białkiem w każdej postaci - i ponownie wracamy do problemu, jakim jest energia spożytkowana przez organizm na trawienie. To właśnie spożywanie takiego rodzaju posiłku sprawia, że jesteśmy ospali i brak nam energii życiowej.

Przykłady dobrze zbilansowanego posiłku:

  • Grillowany stek (grillowane mięso jest o wiele uboższe o tłuszcze) z gotowanymi warzywami,
  • Ryż z warzywami - unikaj dodawania bulionów, które zawierają duże ilości soli,
  • Ziemniaki z warzywami,
  • Ryba z warzywami (szczególnie marchewką),
  • Gotowane mięso kurczaka w połączeniu z gotowanymi warzywami - możesz wykorzystać w tym celu warzywa z ugotowanej dla rodziny zupy,
  • Jajko z ogórkiem, sałatą, groszkiem, czyli warzywami zielonymi,
  • Kwaśne owoce (truskawki, jabłka) z orzechami, kwaśnym mlekiem lub innymi kwaśnymi owocami.

Co robić w przypadku, gdy ochota na małe co nieco dopada Cię między posiłkami?

Zimą - zjedz kilka suszonych owoców,

Latem - przestaw się na świeże owoce tj. maliny, truskawki, wiśnie, czereśnie.

Uwaga!

  • Prawidłowe odżywianie to nie wszystko. Jeśli chcesz naprawdę być zdrowa/y połącz zdrowy tryb odżywiania z ćwiczeniami. Zadbaj o swój układ oddechowy, mięśnie oraz kręgosłup.
  • Nie zapominaj także, że najważniejsze jest dobre samopoczucie. Jeśli pokochasz się taką/im jaką/im jesteś, masz większe szanse na sukces.

Podziel się:

Wasze komentarze


Informacje / opinie publikowane w komentarzach stanowią subiektywną ocenę użytkownika i nie mogą być traktowane jako porada dotycząca leczenia / stosowania leków . W przypadku wątpliwości prosimy o konsultacje z Farmaceutą Dbam o Zdrowie.

komentarze wspierane przez Disqus