Podjadanie między posiłkami

Stres, nuda, zwykle łakomstwo, rygorystyczna dieta czy nieregularny tryb życia łączący się z nieumiejętnym rozplanowaniem posiłków w ciągu dnia sprzyja podjadaniu. Sięganie po „puste kalorie” w sytuacji gdy próbujesz pozbyć się nadwagi może skutecznie uniemożliwiać osiągnięcie szczupłej sylwetki. Jednak podjadanie między posiłkami nie musi szkodzić, o ile będzie oparte na lekkich i wartościowych potrawach dostarczających cennych składników odżywczych.

Jak uniknąć podjadania?

Aby uniknąć podjadania między posiłkami, oprócz śniadania, obiadu i kolacji powinnaś jeść jeszcze drugie śniadanie i podwieczorek. Dostarczając organizmowi regularnie energię, najlepiej co 2-3 godziny, zapobiegniesz skokom glukozy we krwi, odpowiedzialnym za napady głodu. Ustalenie stałych pór jedzenia posiłków ograniczy ryzyko sięgania po słodycze, słone przekąski, fast foody czy inne smakołyki zgubne dla Twojej sylwetki. W nawyk powinno Ci wejść zjadanie śniadania. Organizm po przebudzeniu potrzebuje energii do działania. Jeśli mu jej nie dostarczysz jak najszybciej po wstaniu z łóżka, w ciągu dnia będzie próbował to nadrobić. Niestety, z nawiązką. Dodatkowo, spowolnisz metabolizm, a to sprzyja odkładaniu się tkanki tłuszczowej. Nie jedząc śniadania zwiększasz też podatność organizmu na przeziębienia.

Powinnaś również nauczyć się odróżniać rzeczywisty głód od chwilowej potrzeby zjedzenia małego co nieco lub zwykłego pragnienia. W pierwszej kolejności możesz spróbować sięgnąć po szklankę wody z cytryną, która pomoże zagłuszyć niechciane uczucie. Rozwiązaniem problemu może być odwrócenie uwagi poprzez znalezienie sobie ciekawego i angażującego zajęcia, np. czytanie książki, spacer z psem, wyjście na basen czy na zajęcia fitness. Często jest tak, że jesz z nudy lub dlatego, że czujesz się smutna czy samotna.

Mimo usilnych starań, nie jesteś w stanie zapanować nad zgubnym nawykiem?

Postaw na zdrowe zamienniki. Zamiast kawałka ciasta wybierz ciastka owsiane. Paluszki zastąp garścią orzechów i migdałów, a w miejsce chipsów z bekonem wybierz te zrobione z bananów, jabłek czy marchewki. Staraj się mieć zawsze pod ręką świeże owoce i warzywa, jogurt, pestki dyni czy słonecznika, wafle ryżowe, suszone owoce oraz herbaty ziołowe i herbatę zieloną lub czerwoną. Aby nie ulegać pokusie, unikaj trzymania w domu niezdrowych przekąsek.


Podziel się:


Wasze komentarze


Informacje / opinie publikowane w komentarzach stanowią subiektywną ocenę użytkownika i nie mogą być traktowane jako porada dotycząca leczenia / stosowania leków . W przypadku wątpliwości prosimy o konsultacje z Farmaceutą Dbam o Zdrowie.

komentarze wspierane przez Disqus