Zwolnij w święta. Jak zadbać o relaks i odpoczynek?

Oczekując nadchodzących świąt marzymy o tym, by spędzić ten czas w gronie najbliższych, odpocząć od codziennych spraw i obowiązków. Często jednak intensywne przygotowania do tego czasu dostarczają nam dużej dawki stresu. Już kilka dni w stanie zwiększonego napięcia nerwowego, może osłabić organizm i sprawić, że zamiast cieszyć się czasem świąt, będziemy rozdrażnieni i zmęczeni.

Warto zatem zwolnić i dołożyć starań, by święta nie były czasem w którym przepracowujemy się dążąc do perfekcji w ich przygotowaniu. Dlaczego? Właściwe wydają się słowa jednej z reklam - nie musi być perfekcyjnie, aby było idealnie.

Jak poradzić sobie z napięciem i stresem?

Jeżeli nieustannie prześladuje cię myśl, że nie zdążysz z przygotowaniem idealnych świat, czujesz napięcie i masz trudności z zaśnięciem, wzmocnij swój organizm. Warto uzupełnić niedobory magnezu, które mogą przyczyniać się do występowania zwiększonego napięcia nerwowego. Preparaty magnezu z witaminą B6, wyciągiem z szyszek chmielu lub ziela melisy, mają działanie lekko uspokajające i ułatwiają zasypianie.

Obowiązki potrafią pochłonąć bez reszty. Nie zapominaj jednak o przerwach w pracach domowych, regularnych posiłkach każdego dnia oraz odpowiedniej ilości przyjmowanych płynów. Woda to podstawa, w okresie zimowym dobrze również sięgnąć po ziołowe herbatki. Wśród szerokiej oferty znajdziemy herbatki zawierające w składzie melisę, kwiat głogu, ziele werbeny, wrzosu, które działają uspokajająco, pomagają w odprężeniu oraz przyczyniają się do dobrego samopoczucia.  

Jak zadbać o relaks i odpoczynek?

Odpowiednio wcześnie zaplanuj każdy dzień, który chcesz przeznaczyć na przygotowania do świąt. Nie staraj się zmieścić w jednym dniu jak najwięcej, pamiętaj, że najprawdopodobniej nie uda się zrealizować wszystkiego, przez co na koniec dnia możesz czuć złość lub rozczarowanie. W swoich planach dnia koniecznie przeznacz godzinę lub dwie wyłącznie dla siebie. Zostaw porządki, gotowanie, pakowanie prezentów. Dokończ dnia następnego.

Zrelaksuj się, weź odprężającą kąpiel z dodatkiem aromatycznej soli do kąpieli z ekstraktami z lawendy i rozmarynu. Bogata w naturalne  biopierwiastki sól to doskonały sposób na relaks, wzmocnienie organizmu i piękną skórę. Warto sięgnąć również po balsamy lub olejki do ciała. Te zawierające lawendę lub zieloną herbatę działają aromaterapeutycznie, rozluźniają ciało i wyciszają umysł. 

Udekoruj swój dom

Przebywanie w uporządkowanym i pięknym otoczeniu pozwala odprężyć się i poczuć klimat świąt. Postaraj się jednak by świątecznym przygotowaniom w odpowiednim momencie powiedzieć stop. Zwolnij w święta. Pierniki nie koniecznie muszą być udekorowane, a dodatkowy zestaw lampek na choince niech nie stanie się najważniejszym elementem tych świąt.  

Zadbaj o siebie

Zarezerwuj przynajmniej połowę dnia przed spotkaniem z najbliższymi na odpoczynek i przygotowanie wyłącznie siebie na wieczór wigilijny. Warto spotkać się z bliskimi w dobrym nastroju, bez oznak zmęczenia przygotowaniami do świąt.

W sytuacji kryzysowej mogą pomóc specjalistyczne kosmetyki dostępne w postaci żelowego serum, dające efekt przeciwzmęczeniowy. Warto sięgnąć po dermokosmetyki z rozświetlającymi mikro-pigmentami ujednolicającymi koloryt skóry, które skutecznie imitują efekt wypoczętej, promiennej twarzy.

Świąteczny prezent dla każdego – również dla ciebie!

Wybieranie świątecznych prezentów dla bliskich zajmuje zazwyczaj sporo czasu. Myślimy o innych i staramy się trafić w czyjś gust, sprawić niespodziankę. Nie da się ukryć, że z prezentów cieszy się każdy. Bywają bardziej lub mniej trafione, ale lubi je każdy. Dlatego, nie zapomnij o prezencie dla siebie. Spraw sobie przyjemność. Wybierz coś o czym marzysz, na pewno zasługujesz na to!


Podziel się:

Wasze komentarze


Informacje / opinie publikowane w komentarzach stanowią subiektywną ocenę użytkownika i nie mogą być traktowane jako porada dotycząca leczenia / stosowania leków . W przypadku wątpliwości prosimy o konsultacje z Farmaceutą Dbam o Zdrowie.

komentarze wspierane przez Disqus