Zrzuć brzuch, czyli jak pozbyć się mięśnia piwnego?
Justyna Bielecka

Zrzuć brzuch, czyli jak pozbyć się mięśnia piwnego?

Zależy Ci na atrakcyjnym wyglądzie i zdrowiu? Dowiedz się jakie zmiany należy wprowadzić w życie, by odzyskać młodzieńczą sylwetkę.

Pozytywna informacja na początek - już niewielka modyfikacja diety i zwiększenie aktywności fizycznej, spowoduje zmniejszenie obwodu pasa, ponieważ „mięsień piwny” jest stosunkowo łatwy do zrzucenia.

Postaw na ćwiczenia aerobowe

Osoby, które chciałyby uzyskać bardziej smukłą sylwetkę powinny wykonywać przede wszystkim ćwiczenia aerobowe (tlenowe). Są one najskuteczniejsze w walce z nadmiarem tkanki tłuszczowej.

Do najpopularniejszych ćwiczeń tlenowych należą:

  • tenists, squash

Trening taki bazuje na ćwiczeniach przyspieszających aktywność serca i oddech, co sprzyja wymianie tlenowej i dotlenieniu organizmu. Regularna aktywność wzmocni obciążone dotychczas serce i jednocześnie znacznie przyspieszy przemianę materii.

Więcej o tego typu ćwiczeniach przeczytasz w artykule - ABC treningu aerobowego

Chcesz spróbować czegoś nowego? Poznaj alternatywę dla ćwiczeń aerobowych – trening HIIT

Ćwicz co najmniej pół godziny

Chcąc na stałe pozbyć się nadmiaru tkanki tłuszczowej na brzuchu należy zwrócić uwagę na czas trwania treningu, który powinien wynosić co najmniej pół godziny.

Podczas wysiłku aerobowego spalaniu ulegają tłuszcze. Jednak w ciągu pierwszych 20 minut mięśnie spalają glikogen, dopiero po tym czasie organizm rozpoczyna spalanie zmagazynowanych tłuszczy.

Regularne ćwiczenia

Regularna aktywność fizyczna spowoduje spadek masy ciała, a także poprawę kondycji. Chcąc szczególnie poprawić wygląd brzucha nie należy jednak zapominać o ćwiczeniach wzmacniających tę partię ciała, czyli tzw. brzuszkach.

Więcej o ćwiczeniach brzucha przeczytasz w artykule - Najlepsze ćwiczenia na "sześciopak"
 

Twoje sugestie

Dokładamy wszelkich starań, aby podane zdjęcie i opis oferowanych produktów były aktualne, w pełni prawidłowe oraz kompletne. Jeśli widzisz błąd, poinformuj nas o tym.

Zgłoś uwagi

Polecane artykuły

  • Zadbaj o dłonie przy komputerze

    Coraz więcej ludzi pracuje regularnie przy komputerze. Dłonie spędzają na klawiaturze i myszce większość dnia.

  • Nie bój się ćwiczyć z chorobą niedokrwienną

    Ćwiczenia odgrywają ważną rolę zarówno w zapobieganiu jak i rehabilitacji wielu chorób serca. Mogą one mieć pozytywny wpływ na wiele czynników ryzyka chorób serca takich jak nadciśnienie tętnicze, podwyższony poziom cholesterolu, cukrzyca czy nadwaga.

  • Jedz błonnik, zadbaj o jelita

    Błonnik nierozpuszczalny w wodzie (inaczej włókno pokarmowe), jest odporny na działanie enzymów trawiennych i pełni wiele funkcji w naszym organizmie, m.in. reguluje poziom kwasu solnego w żołądku i wpływa na wydzielanie hormonów układu pokarmowego (gastryny). To nie jedyne jego zalety, stanowi bowiem dobre podłoże dla rozwoju właściwej flory bakteryjnej jelit, jest zatem niezbędny do prawidłowego funkcjonowania układu pokarmowego.

  • Obawy przed noszeniem soczewek

    Osoby, które nigdy jeszcze soczewek nie nosiły, często mają pewne, zazwyczaj nieuzasadnione obawy. Pomagamy je rozwiać.

  • Nie daj się ograniczyć okularom. Noś kontakty!

    Ile razy musiałeś rezygnować z uprawiania sportu w obawie o to, że w trakcie ćwiczeń twoje okulary spadną lub ulegną uszkodzeniu? Od momentu wynalezienia soczewek kontaktowych wady wzroku przestały być już problemem dla sportowców. Ty również nie daj się ograniczyć okularom. Załóż soczewki i ciesz się pełną swobodą ruchu.

  • Jak gorączka wpływa na organizm?

    Czujesz, że twoje czoło jest rozpalone, a ciało przechodzą lodowate dreszcze? Dowiedz się co się dzieje z twoim organizmem podczas gorączki.

  • Jak schudnąć przed sylwestrem?

    Jeżeli w święta zdarzyło ci się zjeść troszkę za dużo, masz jeszcze kilka dni, żeby wrócić do formy i zmieścić się w sylwestrowej kreacji. Jak ratować się, jeżeli za bardzo sobie w święta pofolgowaliśmy?

Porozmawiaj z farmaceutą
Infolinia: 800 110 110

Zadzwoń do nas jeśli potrzebujesz porady farmaceuty.
Jesteśmy dla Ciebie czynni całą dobę, 7 dni w tygodniu, bezpłatnie.

Pobierz aplikację mobilną Doz.pl

Zdarza Ci się ominąć dawkę leku?

Zainstaluj aplikację. Stwórz apteczkę. Przypomnimy Ci kiedy wziąć lek.

Dostępna w
Dlaczego DOZ.pl
Niższe koszta leczenia

Darmowa dostawa do Apteki
Bezpłatna Infolinia dla Pacjentów.

Bezpieczeństwo

Weryfikacja interakcji leków.
Encyklopedia leków i ziół

Wsparcie w leczeniu

Porady na czacie z Farmaceutą.
E-wizyta z lekarzem specjalistą.

Newsletter

Bądź na bieżąco z DOZ.pl

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie.

Zamnij