Jak schudnąć przed sylwestrem?
Justyna Bielecka

Jak schudnąć przed sylwestrem?

Jeżeli w święta zdarzyło ci się zjeść troszkę za dużo, masz jeszcze kilka dni, żeby wrócić do formy i zmieścić się w sylwestrowej kreacji. Jak się ratować, jeżeli za bardzo sobie w święta pofolgowaliśmy?

Po pierwsze jak najszybciej trzeba wrócić do prawidłowych nawyków. Nie pozwól, by święta przeciągnęły się na cały kolejny tydzień. Jeżeli zostało po nich jeszcze sporo świątecznych potraw, porozdzielaj je między członków rodziny lub włóż do zamrażarki. W tym czasie nie zajadaj się już pierogami i ciastami. Nie trzymaj łakoci na wierzchu, żeby nie kusiły swym widokiem. Wróć do rytmu spożywania pięciu niewielkich posiłków, w regularnych odstępach.

  • Pij dużo wody, nie tylko żeby wypełnić żołądek. Regularne picie wody powoduje, że organizm przestaje ją magazynować, ponieważ czuje, że nie grozi mu jej brak.
  • Jedz błonnik. Po świętach w przewodzie pokarmowym może pozostać jeszcze sporo niestrawionych resztek jedzenia. Żeby usprawnić jego pracę, spożywaj produkty bogate w błonnik. Możesz również sporządzić wywar z siemienia lnianego, który wspomoże pracę żołądka i jelit.
  • Zadbaj o odpowiednią motywację. Powieś swoją kreację w widocznym miejscu, żeby codziennie pamiętać o wyznaczonym celu. Czasu jest mało, więc nie można sobie pozwalać na nawet najmniejsze odstępstwa od ustalonych zasad. Obok kreacji połóż strój do ćwiczeń, żeby móc jak najszybciej wskoczyć w dres.
  • Uderz w strategiczne punkty. Pozostało kilka dni, więc to nie czas, by zajmować się treningiem całego ciała. Skup się na najważniejszych rejonach. Po świętach najbardziej przydatne będą ćwiczenia mięśni brzucha, bo zapewne w tym miejscu kreacja może się nie dopinać. Pamiętaj, że mięśnie brzucha regenerują się bardzo szybko, więc można je ćwiczyć codziennie. Brzuszki zwiększają napięcie ćwiczonych mięśni, dzięki czemu usztywnia się naturalny „gorset mięśniowy”. Jest on znacznie lepszy od ciasnych, sznurowanych wynalazków, które jedynie mogą popsuć zabawę sylwestrową wpijając się niemiłosiernie w ciało. Na ćwiczenia brzucha poświęć przynajmniej 15 minut dziennie.
  • Potrenuj taneczne ruchy. Tańcząc, w ciągu godziny można spalić dodatkowe 300 kcal. W ten sposób nie tylko możesz zadbać o wygląd w kreacji, ale także o swój późniejszy sukces na parkiecie.
  • Ostatni dzień pozostaw na przygotowanie fryzury i makijażu. W żadnym wypadku nie stosuj w tym dniu głodówki, nawet, jeżeli sylwetka wciąż cię do końca nie satysfakcjonuje. Głodówka spowoduje, że wieczorem, zamiast doskonale bawić się na balu, odczujesz osłabienie i zmęczenie. Dodatkowo alkohol, który jest niemal nieodłączną częścią sylwestrowej zabawy, spożyty na czczo, szybko uderzy do głowy, a także może spowodować nieprzyjemne dolegliwości, nudności czy wymioty.
  • Przede wszystkim zabawa. Pamiętaj, że powitanie Nowego Roku ma być przede wszystkim zabawą. Dlatego nawet, jeżeli nie uda ci się uzyskać idealnych kształtów, tu i ówdzie będzie wystawać niewielka fałdka, nie jest to koniec świata, bowiem przed tobą zupełnie nowy, kolejny rok, i nadchodzące wraz z nim noworoczne postanowienia. Ewentualne niepowodzenia potraktuj jako motywację do dalszej pracy nad sobą w kolejnym roku. A tymczasem baw się i tańcz do białego rana!

Twoje sugestie

Dokładamy wszelkich starań, aby podane zdjęcie i opis oferowanych produktów były aktualne, w pełni prawidłowe oraz kompletne. Jeśli widzisz błąd, poinformuj nas o tym.

Zgłoś uwagi Ikona

Polecane artykuły

  • Wielkanoc dla alergików: bez mleka, jaj i pszenicy

    Nietolerancje pokarmowe dają się szczególnie we znaki podczas świąt. Osoby nietolerujące laktozy, a więc mleka i jego przetworów, muszą zapomnieć o tradycyjnym serniku, bezglutenowcy nie zjedzą żurku, zaś uczuleni na jaja zostaną zmuszeni obyć się bez koronnej, wielkanocnej potrawy. Czym zastąpić żelazne pozycje ze świątecznego menu?

  • Błonnik pokarmowy – gdzie i czym jest? Jak wpływa na zdrowie?

    Błonnik pokarmowy, zwany włóknem pokarmowym, to grupa substancji, która odgrywa ważną rolę w funkcjonowaniu układu pokarmowego człowieka. Wyróżnia się dwie frakcje błonnika pokarmowego: rozpuszczalną i nierozpuszczalną w wodzie. Każda wywiera określony wpływ na organizm. W jakich produktach można znaleźć błonnik pokarmowy i jakie są jego właściwości?

  • Jak zacząć biegać? ABC biegania dla początkujących

    Bieganie wyszczupla sylwetkę, wzmacnia mięśnie, pozwala na trening w zasadzie w każdych warunkach i okolicznościach. Można biegać zarówno na siłowni (na bieżni), jak i pod gołym niebem. Na początku bieganie wymaga chwili przygotowania i dostosowania swojego organizmu do nowych warunków, jednak w miarę zdobywania doświadczenia i wiedzy staje się codziennym nawykiem. Jak zacząć biegać? O czym pamiętać i na co zwrócić uwagę, aby nie zrobić sobie krzywdy? Zobacz nasz poradnik ABC biegania dla początkujących. 

  • Prawidłowa rozgrzewka przed bieganiem – wszystko, co powinieneś o niej wiedzieć

    W temacie rozgrzewki przed treningiem każdy słyszał niejedno i każdy wie, że wykonywać ją trzeba. Czy jednak za teorią idzie praktyka? Czy wiesz, dlaczego należy wykonywać rozgrzewkę i co możemy dzięki niej zyskać? Ile powinna trwać i czego należy w niej unikać? Na wszystkie pytania znajdziesz odpowiedź poniżej.

  • Mleko kokosowe – wartości odżywcze, właściwości, zastosowanie. Jak zrobić je w domu?

    Mleko kokosowe stanowi smaczną alternatywę dla mleka krowiego, dzięki czemu może znaleźć miejsce m.in. w diecie osób chorujących na celiakię, cukrzycę czy nietolerancję laktozy. Jakie właściwości i zastosowanie ma mleko kokosowe? Jak w łatwy sposób przygotować je samodzielnie w domu?

  • Blue Monday – co to jest? Kiedy wypada? Czy Blue Monday to mit?

    Blue Monday to termin określający rzekomo najbardziej depresyjny dzień w roku. Według wyliczeń twórcy tej teorii przypada on na trzeci poniedziałek stycznia. To właśnie w tym dniu we wszystkich mediach słyszymy o niebieskim poniedziałku. Wiele osób zastanawia się wówczas, ile jest prawdy w teorii Blue Monday.

  • Żele energetyczne – jak używać? Czy są tylko dla sportowców?

    Podczas długotrwałej, zwiększonej aktywności fizycznej, jak udział w maratonie, intensywny trening czy wyścig kolarski, organizm potrzebuje dużej ilości energii, którą czerpie z glukozy i glikogenu. W celu utrzymania wydolności na tym samym poziomie oraz niedopuszczenia do uczucia zmęczenia dobrym rozwiązaniem jest stosowanie żeli energetycznych, które w prosty sposób dostarczają łatwo przyswajalne węglowodany i pozwalają utrzymać cukier na odpowiednim poziomie.

  • E-book "Dieta na obniżenie cholesterolu. Produkty, suplementacja, jadłospis"

    Podwyższony poziom cholesterolu to stan, który może stanowić zagrożenie, prowadząc do rozwoju miażdżycy. Możesz przejąć kontrolę nad swoim profilem lipidowym. Jednym z kluczowych elementów leczenia tego stanu jest zmiana stylu życia. Codzienna aktywność fizyczna czy zaprzestanie palenia tytoniu to nie wszystko. Najważniejsza jest twoja dieta.  

Porozmawiaj z farmaceutą
Infolinia: 800 110 110

Zadzwoń do nas jeśli potrzebujesz porady farmaceuty.
Jesteśmy dla Ciebie czynni całą dobę, 7 dni w tygodniu, bezpłatnie.

Pobierz aplikację mobilną Pobierz aplikację mobilną Doz.pl

Ikona przypomnienie o zażyciu leku.
Zdarza Ci się ominąć dawkę leku?

Zainstaluj aplikację. Stwórz apteczkę. Przypomnimy Ci kiedy wziąć lek.

Dostępna w Aplikacja google play Aplikacja appstore
Dlaczego DOZ.pl
Niższe koszta leczenia

Darmowa dostawa do Apteki
Bezpłatna Infolinia dla Pacjentów.

ikona niższe koszty leczenia
Bezpieczeństwo

Weryfikacja interakcji leków.
Encyklopedia leków i ziół

Ikona encklopedia leków i ziół
Wsparcie w leczeniu

Porady na czacie z Farmaceutą.
E-wizyta z lekarzem specjalistą.

Ikona porady na czacie z farmaceutą
Newsletter

Bądź na bieżąco z DOZ.pl

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie.

Zamnij