Sposoby na piękny biust
Justyna Bielecka

Sposoby na piękny biust

Skóra na piersiach z biegiem lat traci jędrność, przez co biust traci na atrakcyjności. Czy istnieje sposób na to, by zahamować ten proces? Przedstawiamy wskazówki dotyczące poprawienia jędrności piersi.

Warto pielęgnować nie tylko samą skórę dekoltu i piersi, ale również wzmocnić i trenować mięśnie piersiowe, które podtrzymują biust.
 

Budowa piersi


Piersi zbudowane są z tkanki tłuszczowej i gruczołowej, przewodów mlecznych a także naczyń krwionośnych, limfatycznych oraz nerwów. Pod piersią znajdują się mięśnie: mięsień piersiowy większy oraz mięsień piersiowy mniejszy.
 

Dlaczego biust jest coraz mniej jędrny?


Powodów utraty jędrności piersi jest kilka. Do tych, na które mamy wpływ i możemy je skorygować, należą nieprawidłowe nawyki, tj.  garbienie się i spanie na brzuchu, a także nieprawidłowo dobrany biustonosz (deformujący biust), czy duże wahania wagi. Na niektóre czynniki nie mamy jednak większego wpływu, utrata sprężystości biustu następuje bowiem po porodzie i w wyniku karmienia piersią. Pogłębia się ona również wraz z upływem lat.
 

Przykładowe ćwiczenia na jędrny biust


Piersi przytrzymywane są przez mięśnie, zwłaszcza przez mięsień piersiowy mniejszy. Regularnie wykonując ćwiczenia fizyczne na górne partie ciała podniesiemy biust. Do przykładowych ćwiczeń należą:

  • ćwiczenia w wodzie – jest to niewątpliwie jedna z bardziej kompleksowych metod poprawy wyglądu całego ciała, w tym piersi. Polecam zarówno samo pływanie, jak również ćwiczenia aerobowe, np. aquaaerobik.
  • damskie pompki – różnią się od męskiej wersji tego ćwiczenia głównie pozycją wyjściową – wykonywane są w tzw. klęku podpartym. Co to oznacza? Po klęknięciu na podłodze, należy podeprzeć się rękami. Ręce należy ustawić na szerokości barków, a następnie zginając ręce w łokciach, obniżać klatkę piersiową tak, by piersiami niemal dotknąć podłoża. Ćwiczenia należy wykonywać w kilku seriach po około 10 powtórzeń. Zginanie rąk w łokciach
  • pozycja jogina – usiądź „po turecku” (siad skrzyżny), wyprostuj plecy. Dłonie umieść na wysokości klatki piersiowej, tak, by stykały się one ze sobą na całej powierzchni. Następnie w kilku cyklach naciskaj na nie przez kilka sekund z maksymalną siłą. Rozluźnij mięśnie i powtórz ćwiczenie kilkukrotnie.
     

Najważniejsze wskazówki

  • ​Prostuj plecy  - zachowując wyprostowaną sylwetkę utrzymujemy odpowiednie napięcie mięśniowe, również mięśni piersiowych.
  • Ćwicz – najlepiej zanim zauważysz, że biust jest mniej sprężysty.
  • W czasie wieczornej kąpieli, polewaj biust naprzemiennie ciepłą i chłodną wodą, zakończ prysznic zimniejszym strumieniem wody.
  • Stosuj odpowiednio dobrane preparaty do pielęgnacji biustu

Twoje sugestie

Dokładamy wszelkich starań, aby podane zdjęcie i opis oferowanych produktów były aktualne, w pełni prawidłowe oraz kompletne. Jeśli widzisz błąd, poinformuj nas o tym.

Zgłoś uwagi

Polecane artykuły

  • Zadbaj o dłonie przy komputerze

    Coraz więcej ludzi pracuje regularnie przy komputerze. Dłonie spędzają na klawiaturze i myszce większość dnia.

  • Nie bój się ćwiczyć z chorobą niedokrwienną

    Ćwiczenia odgrywają ważną rolę zarówno w zapobieganiu jak i rehabilitacji wielu chorób serca. Mogą one mieć pozytywny wpływ na wiele czynników ryzyka chorób serca takich jak nadciśnienie tętnicze, podwyższony poziom cholesterolu, cukrzyca czy nadwaga.

  • Jedz błonnik, zadbaj o jelita

    Błonnik nierozpuszczalny w wodzie (inaczej włókno pokarmowe), jest odporny na działanie enzymów trawiennych i pełni wiele funkcji w naszym organizmie, m.in. reguluje poziom kwasu solnego w żołądku i wpływa na wydzielanie hormonów układu pokarmowego (gastryny). To nie jedyne jego zalety, stanowi bowiem dobre podłoże dla rozwoju właściwej flory bakteryjnej jelit, jest zatem niezbędny do prawidłowego funkcjonowania układu pokarmowego.

  • Obawy przed noszeniem soczewek

    Osoby, które nigdy jeszcze soczewek nie nosiły, często mają pewne, zazwyczaj nieuzasadnione obawy. Pomagamy je rozwiać.

  • Nie daj się ograniczyć okularom. Noś kontakty!

    Ile razy musiałeś rezygnować z uprawiania sportu w obawie o to, że w trakcie ćwiczeń twoje okulary spadną lub ulegną uszkodzeniu? Od momentu wynalezienia soczewek kontaktowych wady wzroku przestały być już problemem dla sportowców. Ty również nie daj się ograniczyć okularom. Załóż soczewki i ciesz się pełną swobodą ruchu.

  • Jak gorączka wpływa na organizm?

    Czujesz, że twoje czoło jest rozpalone, a ciało przechodzą lodowate dreszcze? Dowiedz się co się dzieje z twoim organizmem podczas gorączki.

  • Jak schudnąć przed sylwestrem?

    Jeżeli w święta zdarzyło ci się zjeść troszkę za dużo, masz jeszcze kilka dni, żeby wrócić do formy i zmieścić się w sylwestrowej kreacji. Jak ratować się, jeżeli za bardzo sobie w święta pofolgowaliśmy?

Porozmawiaj z farmaceutą
Infolinia: 800 110 110

Zadzwoń do nas jeśli potrzebujesz porady farmaceuty.
Jesteśmy dla Ciebie czynni całą dobę, 7 dni w tygodniu, bezpłatnie.

Pobierz aplikację mobilną Doz.pl

Zdarza Ci się ominąć dawkę leku?

Zainstaluj aplikację. Stwórz apteczkę. Przypomnimy Ci kiedy wziąć lek.

Dostępna w
Dlaczego DOZ.pl
Niższe koszta leczenia

Darmowa dostawa do Apteki
Bezpłatna Infolinia dla Pacjentów.

Bezpieczeństwo

Weryfikacja interakcji leków.
Encyklopedia leków i ziół

Wsparcie w leczeniu

Porady na czacie z Farmaceutą.
E-wizyta z lekarzem specjalistą.

Newsletter

Bądź na bieżąco z DOZ.pl

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie.

Zamnij