Sposoby na piękny biust

Skóra na piersiach z biegiem lat traci jędrność, przez co biust traci na atrakcyjności. Czy istnieje sposób na to, by zahamować ten proces? Przedstawiamy wskazówki dotyczące poprawienia jędrności piersi.

Warto pielęgnować nie tylko samą skórę dekoltu i piersi, ale również wzmocnić i trenować mięśnie piersiowe, które podtrzymują biust.
 

Budowa piersi


Piersi zbudowane są z tkanki tłuszczowej i gruczołowej, przewodów mlecznych a także naczyń krwionośnych, limfatycznych oraz nerwów. Pod piersią znajdują się mięśnie: mięsień piersiowy większy oraz mięsień piersiowy mniejszy.
 

Dlaczego biust jest coraz mniej jędrny?


Powodów utraty jędrności piersi jest kilka. Do tych, na które mamy wpływ i możemy je skorygować, należą nieprawidłowe nawyki, tj.  garbienie się i spanie na brzuchu, a także nieprawidłowo dobrany biustonosz (deformujący biust), czy duże wahania wagi. Na niektóre czynniki nie mamy jednak większego wpływu, utrata sprężystości biustu następuje bowiem po porodzie i w wyniku karmienia piersią. Pogłębia się ona również wraz z upływem lat.
 

Przykładowe ćwiczenia na jędrny biust


Piersi przytrzymywane są przez mięśnie, zwłaszcza przez mięsień piersiowy mniejszy. Regularnie wykonując ćwiczenia fizyczne na górne partie ciała podniesiemy biust. Do przykładowych ćwiczeń należą:

  • ćwiczenia w wodzie – jest to niewątpliwie jedna z bardziej kompleksowych metod poprawy wyglądu całego ciała, w tym piersi. Polecam zarówno samo pływanie, jak również ćwiczenia aerobowe, np. aquaaerobik.
  • damskie pompki – różnią się od męskiej wersji tego ćwiczenia głównie pozycją wyjściową – wykonywane są w tzw. klęku podpartym. Co to oznacza? Po klęknięciu na podłodze, należy podeprzeć się rękami. Ręce należy ustawić na szerokości barków, a następnie zginając ręce w łokciach, obniżać klatkę piersiową tak, by piersiami niemal dotknąć podłoża. Ćwiczenia należy wykonywać w kilku seriach po około 10 powtórzeń. Zginanie rąk w łokciach
  • pozycja jogina – usiądź „po turecku” (siad skrzyżny), wyprostuj plecy. Dłonie umieść na wysokości klatki piersiowej, tak, by stykały się one ze sobą na całej powierzchni. Następnie w kilku cyklach naciskaj na nie przez kilka sekund z maksymalną siłą. Rozluźnij mięśnie i powtórz ćwiczenie kilkukrotnie.
     

Najważniejsze wskazówki

  • ​Prostuj plecy  - zachowując wyprostowaną sylwetkę utrzymujemy odpowiednie napięcie mięśniowe, również mięśni piersiowych.
  • Ćwicz – najlepiej zanim zauważysz, że biust jest mniej sprężysty.
  • W czasie wieczornej kąpieli, polewaj biust naprzemiennie ciepłą i chłodną wodą, zakończ prysznic zimniejszym strumieniem wody.
  • Stosuj odpowiednio dobrane preparaty do pielęgnacji biustu


Podziel się:

Wasze komentarze


Informacje / opinie publikowane w komentarzach stanowią subiektywną ocenę użytkownika i nie mogą być traktowane jako porada dotycząca leczenia / stosowania leków . W przypadku wątpliwości prosimy o konsultacje z Farmaceutą Dbam o Zdrowie.

komentarze wspierane przez Disqus