Podobno odpowiednie oddychanie ułatwia prawidłowe wykonanie ćwiczeń. Jakieś wskazówki?

W ćwiczeniach siłowych zazwyczaj zaleca się wykonywanie wydechu podczas podnoszenia ciężaru, a wdechu w trakcie jego opuszczania. Na przykład w przypadku ćwiczeń na mięśnie brzucha: rób wydech podczas unoszenia klatki piersiowej, a wdech przy opuszczaniu. Powietrze wciągaj do płuc nosem – tam jest ono oczyszczane, a także nawilżane i podgrzewane. Z kolei wydech rób przez usta – tą drogą powietrze szybciej wydostanie się z klatki piersiowej. Unikaj wstrzymywania oddechu podczas ćwiczeń siłowych. Zatrzymany oddech może znacznie podnieść ciśnienie krwi, zmniejszyć dopływ krwi do mózgu oraz zwiększyć ciśnienie w klatce piersiowej – wszystkie te czynniki są niekorzystne i mogą być niebezpieczne podczas wykonywania ćwiczenia.


Podziel się:


Wasze komentarze


Informacje / opinie publikowane w komentarzach stanowią subiektywną ocenę użytkownika i nie mogą być traktowane jako porada dotycząca leczenia / stosowania leków . W przypadku wątpliwości prosimy o konsultacje z Farmaceutą Dbam o Zdrowie.

komentarze wspierane przez Disqus