Ćwiczenia mięśni Kegla - przykłady

Mięśnie Kegla wchodzą w skład mięśni dna miednicy. Ich prawidłowa kontrola i napięcie wpływają między innymi na szybkość porodu, trzymanie moczu czy nawet wzrost satysfakcji seksualnej u obu partnerów.

Przykłady ćwiczeń

  • Leżąc na plecach, ugnij nogi w stawach kolanowych i biodrowych, ręce wzdłuż tułowia - zaciśnij dolną partię ciała, a następnie, spróbuj "wciągnąć zawartość pęcherza moczowego do wnętrza brzucha"; dół brzucha powinien być teraz napięty. Utrzymaj napięcie przez 10 sekund, a następnie powoli rozluźnij mięśnie
  • Klęk podparty (na czworaka) - zaciśnij dolną partię ciała, a następnie, spróbuj "wciągnąć zawartość pęcherza moczowego do wnętrza brzucha"; napięciu mięśni powinien towarzyszyć delikatny ruch dolnej części kręgosłupa w stronę sufitu; Utrzymaj napięcie przez 10 sekund, a następnie powoli rozluźnij mięśnie
  • Klęk wysoki (na kolanach, kręgosłup wyprostowany, zgięcie między udem a podudziem 90o) - ruch, tak jak w punkcie pierwszym
  • Pozycja stojąca; nogi w lekkim rozkroku, stopy skierowane do przodu - ruch, tak jak w punkcie pierwszym

Pamiętaj!

  1. Zacznij ćwiczenia od pozycji leżących. Jeśli opanujesz prawidłowe napięcie mięśni (uczucie „twardego brzucha”) stopniowo przechodź do ćwiczeń w klęku, a następnie pozycji stojącej
  2. Podczas "wciągnięcia zawartości pęcherza moczowego do wnętrza brzucha" staraj się nie napinać pośladków
  3. Każde z ćwiczeń powtórz około pięciu razy
  4. Podczas ćwiczeń nie wciągaj, a napinaj brzuch

Podziel się:

Wasze komentarze


Informacje / opinie publikowane w komentarzach stanowią subiektywną ocenę użytkownika i nie mogą być traktowane jako porada dotycząca leczenia / stosowania leków . W przypadku wątpliwości prosimy o konsultacje z Farmaceutą Dbam o Zdrowie.

komentarze wspierane przez Disqus