Owoce i warzywa - czy można jeść je bez ograniczeń?
Ewa Gąsecka

Owoce i warzywa - czy można jeść je bez ograniczeń?

Warzywa i owoce maja opinię produktów, które możemy jeść w każdej ilości i im więcej, tym lepiej. Czy rzeczywiście jest to prawdą? Przeczytaj opinię specjalisty.

Miłośnicy warzyw mogą odetchnąć z ulgą – są to produkty bez których diety odchudzające były by bardzo trudne. Wypełniają żołądek niwelując głód, urozmaicają posiłki, są alternatywą dla makaronów, kaszy ryżu oraz ziemniaków – które mimo że też są warzywami w dietetyce tworzą osobną kategorię ze względu na dużą zawartość skrobi.

Mięso lub ryba z kalafiorem lub fasolką szparagową lub dużą miską sałaty to obfity, sycący posiłek o wiele mniej kaloryczny niż z ryżem lub kluskami.

Warzywa jak lekarstwo

Z mojego doświadczenia wynika, że kobiety lubią warzywa, natomiast jeżeli chodzi o mężczyzn – tu jest różnie. Dla wielu mogłyby nie istnieć – nie lubią lub nie maja nawyku ich jedzenia.

W diecie odchudzającej, tak jak w każdej zdrowej diecie warzywa są niezbędne – i są jedynym produktem (oprócz wody), który można jeść praktycznie bez ograniczeń. Szczególnie ważne są w diecie gdzie jest dużo białka zwierzęcego.

Mężczyznom proponuję traktowanie ich jak lekarstwo które pozwoli im zrzucić nadwagę – bo tak w istocie jest. Ponadto udowodnione jest ich działanie antynowotworowe, przeciwmiażdżycowe oraz korzystny wpływ na funkcje seksualne mężczyzny.

Owoce, czy można jeść je bez ograniczeń?

Owoce – w diecie odchudzającej nie powinno ich zabraknąć, ponieważ zawierają dużo witamin, minerałów, błonnika ale nie powinniśmy ich jeść bez ograniczeń. Mają dużo cukrów  i to tych prostych, łatwo przyswajalnych.

Przykładowo gdyby przeliczyć cukier zawarty w winogronach na taki zwykły, który mamy w cukiernicy – duża kiść, ważąca 1 kg zawiera 30 łyżeczek cukru. Nie jest problemem zjedzenie takiej kiści w trakcie oglądania filmu w telewizji. Dlatego kiedy chcemy stracić kilka kilogramów powinniśmy jeść 200 – 300g owoców dziennie, nieco więcej możemy zjeść truskawek, malin, porzeczek (400 - 500g) – te mają małą zawartość cukru.

Twoje sugestie

Dokładamy wszelkich starań, aby podane zdjęcie i opis oferowanych produktów były aktualne, w pełni prawidłowe oraz kompletne. Jeśli widzisz błąd, poinformuj nas o tym.

Zgłoś uwagi Ikona

Polecane artykuły

  • Lekka jak piórko. Skuteczne odchudzanie

    Nie wszyscy rozumiemy w taki sam sposób, czym jest skuteczne dieta. Czy nie powtarzamy ciągle tych samych błędów chudnąc i tyjąc na przemian? Może błąd tkwi w naszym myśleniu? Dowiedz się, jak ustrzec się porażki w odchudzaniu.

  • Odchudzasz się? Unikaj pułapek!

    Co utrudnia nam skuteczne odchudzanie? Dlaczego jemy więcej niż potrzebujemy i niż byśmy chcieli? Przeczytaj, dokonaj zmian w otoczeniu i jedz świadomie!

  • Dlaczego warto jeść śniadania?

    Wielu z nas ma problem ze zjedzeniem śniadania, albo przez brak czasu, albo nie mają rano apetytu. Czy można pominąć ten posiłek? Poznaj opinię dietetyka.

  • Podjadanie kontra odchudzanie

    Zdarza się, że mamy nadwagę, mimo że jemy nieduże, nietłuste, raczej zdrowe posiłki. Co jest najczęstszą przyczyną takiego stanu rzeczy ? Przeczytaj i przeanalizuj swoje nawyki, czy nie dotyczy to także Ciebie!

  • Smaczne i zdrowe przekąski zamiast słodyczy

    Typowa sytuacja: dopada Cię głód, a w zasięgu ręki znajduje się tylko automat ze słodyczami. Jak poradzić sobie w sytuacji, gdy do posiłku jeszcze daleko, lub nie mamy możliwości zjeść go o zwykłej porze? Poznaj opinię dietetyka.

  • Jak dotrzymać noworocznych postanowień?

    Odchudzanie, zmiana stylu życia, to chyba najczęstsze postanowienia noworoczne. Najgorsze jest to, że wiele osób powtarza je co roku bez skutku, licząc na to, że tym razem się uda. Jak przygotować się na to wyzwanie, ułożyć sobie plan który zakończy się sukcesem? Poznaj opinię doświadczonego dietetyka.

  • Czym są probiotyki i prebiotyki?

    Coraz częściej w szczególnych sytuacjach zdrowotnych lekarze zalecają nam dostarczenie organizmowi probiotyków i prebiotyków, czy to w postaci żywności je zawierającej, czy w postaci preparatów które można kupić w aptece. Co oznaczają te nazwy i jakie maja znaczenie dla zdrowia człowieka? Dowiedz się więcej.

  • Dieta w anemii z niedoboru żelaza

    Anemia z niedoboru żelaza występuje w różnych okresach życia, zarówno u niemowląt i dzieci, jak i u dorosłych. Dowiedz się więcej, jakie są jej przyczyny oraz w jaki sposób dieta może pomóc w jej leczeniu.

Porozmawiaj z farmaceutą
Infolinia: 800 110 110

Zadzwoń do nas jeśli potrzebujesz porady farmaceuty.
Jesteśmy dla Ciebie czynni całą dobę, 7 dni w tygodniu, bezpłatnie.

Pobierz aplikację mobilną Pobierz aplikację mobilną Doz.pl

Ikona przypomnienie o zażyciu leku.
Zdarza Ci się ominąć dawkę leku?

Zainstaluj aplikację. Stwórz apteczkę. Przypomnimy Ci kiedy wziąć lek.

Dostępna w Aplikacja google play Aplikacja appstore
Dlaczego DOZ.pl
Niższe koszta leczenia

Darmowa dostawa do Apteki
Bezpłatna Infolinia dla Pacjentów.

ikona niższe koszty leczenia
Bezpieczeństwo

Weryfikacja interakcji leków.
Encyklopedia leków i ziół

Ikona encklopedia leków i ziół
Wsparcie w leczeniu

Porady na czacie z Farmaceutą.
E-wizyta z lekarzem specjalistą.

Ikona porady na czacie z farmaceutą
Newsletter

Bądź na bieżąco z DOZ.pl

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie.

Zamnij