Hula-hop a modelowanie sylwetki
Sylwia Stwora

Hula-hop a modelowanie sylwetki

Pamiętasz, ile frajdy jako dziecku sprawiało Ci kręcenie hula-hop? Koniecznie zainwestuj w to niepozorne koło ponownie. Sezon na bikini tuż tuż, a regularne ćwiczenia z kolorową obręczą to prosty, a zarazem efektywny sposób na smukłą talię oraz pozbycie się tkanki tłuszczowej nie tylko z brzucha, ale i bioder.

Dodatkowo, ćwicząc z hula-hop zyskasz lepszą koordynację, poprawisz równowagę i wzmocnisz mięśnie grzbietu, co pozwoli Ci zmniejszyć dolegliwości ze strony kręgosłupa.

Sprzęt

Jednak aby w pełni korzystać z dobrodziejstw, jakie niesie za sobą systematyczny trening z kolorowym kołem, w pierwszej kolejności powinnaś zadbać o odpowiedni sprzęt. Zadowalające efekty przyniesie praca z obręczą dedykowaną zajęciom fitness o wadze od 1,5 do 2 kg dopasowaną do Twojego wzrostu – prawidłowo dobrane hula-hop, po oparciu o podłoże, powinno dosięgać do początku dolnych żeber. Szerokość modelu należy dostosować do obwodu talii – im jest on mniejszy, tym węższe koło potrzebujesz. Weź jednak pod uwagę, że większą obręczą łatwiej będzie Ci kręcić, co jest ważne przy wyrabianiu sobie odpowiedniej techniki na starcie przygody z tym sprzętem. Wraz ze wzrostem stopnia zaawansowania, możesz zmniejszać rozmiar obręczy. Dobrym wyborem będzie model z wypustkami, który wzbogaci ćwiczenia o masaż usprawniający krążenie krwi, a przez to, że kulki naciskają na skórę, poprawią jej wygląd i elastyczność. Taki gadżet powinien Cię zainteresować zwłaszcza, gdy zależy Ci na zredukowaniu cellulitu i ujędrnieniu ciała. Co ciekawe, hula-hop masuje organy wewnętrzne, w tym jelita, a przez to może pomóc w problemach z zaparciami. Gdy ćwiczysz na powietrzu lub przy szeroko otwartym oknie, dodatkowo dotleniasz organizm.

Technika

Mając już odpowiedni sprzęt, zadbaj o wypracowanie odpowiedniej techniki kręcenia hula-hop. Stań w rozkroku, wysuwając lekko jedną nogę do przodu. Stopy ustaw nieco szerzej niż biodra. Tułów trzymaj wyprostowany, a mięśnie brzucha i pośladków – napięte. Koło umieść na wysokości talii, rozkręć je, pchając w bok i przenoś ciężar ciała z nogi na nogę tak, aby jak najdłużej utrzymać obręcz w jednej linii. W czasie obrotów ręce możesz spleść nad głową albo unieść je do boku na wysokość barków (wybierając ten wariant łatwiej będzie Ci utrzymać równowagę). Gdy już opanujesz podstawę pracy z hula-hop, możesz spróbować przyspieszać bądź zwalniać prędkość kręcenia. Możesz też próbować chodzić, jednocześnie kręcąc obręczą. Wśród innych ćwiczeń z hula-hop pomagających rzeźbić talię osy i płaski brzuch są tradycyjne brzuszki – obręcz zakładasz na wysokość łopatek, kładziesz się na plecach, nogi ugięte w kolanach pod kątem prostym, a ręce oparte na kole. Wykonuj skłony w przód, starając się jak najwyżej oderwać łopatki od podłoża. Na pozbycie się kilku centymetrów z bioder pomoże kręcenie hula-hop umieszczonym na newralgicznej wysokości. Podobnie możesz wyszczuplić uda – wykonuj obroty nogą w leżeniu, i ramiona – kręć naprzemiennie kołem umieszczając je na nadgarstku. Możesz też wykorzystać obręcz jako podpórkę przy robieniu wymachów nóg w bok czy w tył. Inspiracji i pomysłów na ćwiczenia szukaj na blogach, serwisie YouTube lub stronach poświęconych fitnessowi.

Trening - ile powinien trwać?

Dużą zaletą hula-hop jest to, że można z nim trenować w dowolnym miejscu. Nie potrzebujesz też specjalnego ubrania czy obuwia. Pierwsze efekty ćwiczeń zauważysz po około 2-3 tygodniach systematycznego treningu. Zacznij od poświęcenia mu kilku minut dziennie, aby ciało przyzwyczaiło się do nowej formy wysiłku. Unikniesz też nieprzyjemnych siniaków. Stopniowo wydłużaj zajęcia, tak aby ćwiczyć co najmniej 15-20 minut dziennie, najlepiej dwa razy, np. rano i wieczorem. W trakcie półgodzinnych zajęć spalisz nawet 200 kcal, choć ostateczny wynik jest uzależniony od Twojej wagi.

Twoje sugestie

Dokładamy wszelkich starań, aby podane zdjęcie i opis oferowanych produktów były aktualne, w pełni prawidłowe oraz kompletne. Jeśli widzisz błąd, poinformuj nas o tym.

Zgłoś uwagi

Polecane artykuły

  • EKUZ – aktualne informacje o ubezpieczeniach zdrowotnych

    Każdy mieszkaniec Polski, o ile jest ubezpieczony w NFZ, może korzystać z bezpłatnej, publicznej opieki zdrowotnej na terenie państw Unii Europejskiej i w krajach członkowskich EFTA, jeśli posiada EKUZ, czyli Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego. Jej wyrobienie pozwala na pokrycie niektórych kosztów opieki zdrowotnej za granicą.

  • Miód rzepakowy

    Ma specyficzny zapach oraz smak i jest najzdrowszy jedzony w gęstej, kremowej formie na kanapce lub w orzeźwiającej lemoniadzie. Miód rzepakowy może pomóc przy wielu dolegliwościach, również w stanach ogólnego zmęczenia i osłabienia.

  • Miód spadziowy

    Miód spadziowy jest bardzo specyficzną odmianą pszczelego przysmaku. Powstaje nie na bazie kwiatowych pyłków, ale spadzi, czyli lepkiej substancji zbierającej się na drzewach oraz krzewach, zarówno iglastych, jak i liściastych.

  • Miód akacjowy

    Na wrzody, zgagę, problemy z układem moczowym czy w okresie nadmiernego wysiłku fizycznego lub psychicznego. Miód akacjowy kryje w sobie nie tylko walory smakowe, ale także efektywnie zwalcza i zapobiega wielu dolegliwościom. Ze względu na słodki smak, idealnie zda egzamin w leczeniu domowymi sposobami dzieci. Natomiast w przypadku niemowląt może zastąpić cukier przy konieczności dosładzania jedzenia.

  • Miód gryczany

    Miód gryczany nie na darmo nazywany jest miodem starców – dzięki dużej zawartości rutyny, idealnie wspiera funkcjonowanie serca oraz naczyń krwionośnych, chroniąc je przed licznymi chorobami, zwłaszcza nadciśnieniem i zmianami o charakterze miażdżycowym. Nektar o intensywnym zapachu pozyskiwany z kwiatów gryki pomoże również przy anemii będącej następstwem niedoboru żelaza.

  • Nietypowe miody z różnych stron świata

    Miody powstają pod prawie każdą szerokością geograficzną, na bazie roślin charakterystycznych dla danego regionu. W Polsce do tej grupy należą m.in. lipa, akacja czy rzepak. Z kolei we Włoszech popularny jest miód z eukaliptusa, w Grecji – z tymianku, na Hawajach przysmak wytwarza się z kwiatów drzewa makadamia, a na dalekim Madagaskarze z liczi.

  • Orzechy włoskie

    Zwykle chrupie się je jako przekąskę pomagającą usprawnić pracę mózgu, jednak orzechy włoskie, kształtem przypominające ten organ, pomagają utrzymać w dobrym zdrowiu i kondycji cały organizm.

Porozmawiaj z farmaceutą
Infolinia: 800 110 110

Zadzwoń do nas jeśli potrzebujesz porady farmaceuty.
Jesteśmy dla Ciebie czynni całą dobę, 7 dni w tygodniu, bezpłatnie.

Pobierz aplikację mobilną Pobierz aplikację mobilną Doz.pl

Ikona przypomnienie o zażyciu leku.
Zdarza Ci się ominąć dawkę leku?

Zainstaluj aplikację. Stwórz apteczkę. Przypomnimy Ci kiedy wziąć lek.

Dostępna w Aplikacja google play Aplikacja appstore
Dlaczego DOZ.pl
Niższe koszta leczenia

Darmowa dostawa do Apteki
Bezpłatna Infolinia dla Pacjentów.

ikona niższe koszty leczenia
Bezpieczeństwo

Weryfikacja interakcji leków.
Encyklopedia leków i ziół

Ikona encklopedia leków i ziół
Wsparcie w leczeniu

Porady na czacie z Farmaceutą.
E-wizyta z lekarzem specjalistą.

Ikona porady na czacie z farmaceutą
Newsletter

Bądź na bieżąco z DOZ.pl

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie.

Zamnij