10 prostych metod na zdobycie wymarzonej sylwetki
Justyna Bielecka

10 prostych metod na zdobycie wymarzonej sylwetki

Ograniczenie spożywanych kalorii nie jest takie trudne, gdy podejdziesz do sprawy z odpowiednim nastawieniem. Proces odchudzania jest pełen wyrzeczeń, a długotrwały sukces w dużej mierze zależy od obranej strategii. Tylko działając systematycznie jesteś w stanie osiągnąć wymarzoną wagę, wysmuklić sylwetkę i poprawić swoje zdrowie.

Od czego zacząć?

  1. Głównymi wrogami odchudzania są zmęczenie i stres. Zmęczenie wynikające z wyczerpania psychicznego i deficytu snu powoduje spowolnienie przemiany materii.

    Osoby doświadczające niedostatku snu wydzielają większość ilość greliny – hormonu, który wzmaga uczucie głodu.

    Ponadto większość osób mających problemy z nadwagą rozładowuje stres objadając się.

    Jeśli więc zależy Ci na osiągnięciu szczupłej sylwetki postaraj się prowadzić unormowany tryb życia, wysypiać się oraz znaleźć alternatywny sposób na rozładowanie napięcia nerwowego, np. poprzez ćwiczenia fizyczne lub medytację.
  2. Każdy z posiłków powinien być urozmaicony owocem bądź warzywem, niwelują one zakwaszający wpływ znacznej części produktów spożywczych i pozwalają organizmowi na zachowanie równowagi kwasowo-zasadowej. 

    Dodatkowym plusem jest fakt, iż warzywa i owoce są bogatym źródłem antyoksydantów, które neutralizując działanie wolnych rodników m.in. chronią przed ryzykiem zachorowania na nowotwory, choroby układu krążenia, cukrzycę, choroby stawów czy zaćmę.

  3. Jedz powoli. Optymalnym rozwiązaniem byłoby poświęcanie około 20 minut na każdy posiłek. Dokładne przeżuwanie każdego kęsa wyzwala działanie soków trawiennych i aktywizuje układ pokarmowy już w trakcie jedzenia posiłku.
  4. Pół godziny przed głównym posiłkiem zjedz przekąskę – garść orzechów czy jabłko.
  5. Udajesz się na rodzinne przyjęcie czy spotkanie towarzyskie? Ograniczaj rozmaitość dań – nie chodzi o rezygnację z urozmaiconej diety, a o ograniczenie spożywania różnorodnych potraw podczas jednego posiłku. Pokusa spróbowania wielu dań może łatwo prowadzić do przejedzenia.
  6. Pozbądź się z domu wszystkich słodyczy i przekąsek, opróżnij lodówkę z tuczących produktów. Jeśli najdzie Cię ochota na małe co nieco, będziesz musiała wyjść z domu do sklepu.
  7. Reaguj nawet na niewielkie wahania wagi, zanim przekształcą się w zbędne kilogramy. Waż się raz w tygodniu i monitoruj osiągane wyniki.
  8. Jeśli dopada cię głód, a do kolejnego posiłku zostało jeszcze trochę czasu, sięgnij po produkty, które dobrze wypełniają żołądek i stosunkowo długo w nim zalegają, co daje wrażenie sytości. Należą do nich np. jajka na twardo, marchew, ogórki, pomidory, jabłka i pomarańcze.
  9. Jesteś na diecie i zamiast po chipsy sięgasz po bakalie? Pamiętaj o umiarze! Daktyle, śliwki, figi czy morele zawierają dużą liczbę kalorii. Ogranicz też spożycie winogron oraz bananów, zawierają bowiem dużo węglowodanów.
  10. Odchudzasz się? Zrezygnuj z alkoholu! Nie dość, że zawiera mnóstwo kalorii, to także pobudza apetyt i blokuje spalanie tłuszczu. Organizm w pierwszej kolejności będzie musiał rozłożyć alkohol, dopiero później zacznie spalać tłuste przekąski.

Bibliografia: Helena Ciborowska, Anna Rudnicka "Żywienie zdrowego i chorego człowieka" Wydawnictwo Lekarskie PZWL

Twoje sugestie

Dokładamy wszelkich starań, aby podane zdjęcie i opis oferowanych produktów były aktualne, w pełni prawidłowe oraz kompletne. Jeśli widzisz błąd, poinformuj nas o tym.

Zgłoś uwagi Ikona

Polecane artykuły

  • Zadbaj o dłonie przy komputerze

    Coraz więcej ludzi pracuje regularnie przy komputerze. Dłonie spędzają na klawiaturze i myszce większość dnia.

  • Nie bój się ćwiczyć z chorobą niedokrwienną

    Ćwiczenia odgrywają ważną rolę zarówno w zapobieganiu jak i rehabilitacji wielu chorób serca. Mogą one mieć pozytywny wpływ na wiele czynników ryzyka chorób serca takich jak nadciśnienie tętnicze, podwyższony poziom cholesterolu, cukrzyca czy nadwaga.

  • Jedz błonnik, zadbaj o jelita

    Błonnik nierozpuszczalny w wodzie (inaczej włókno pokarmowe), jest odporny na działanie enzymów trawiennych i pełni wiele funkcji w naszym organizmie, m.in. reguluje poziom kwasu solnego w żołądku i wpływa na wydzielanie hormonów układu pokarmowego (gastryny). To nie jedyne jego zalety, stanowi bowiem dobre podłoże dla rozwoju właściwej flory bakteryjnej jelit, jest zatem niezbędny do prawidłowego funkcjonowania układu pokarmowego.

  • Obawy przed noszeniem soczewek

    Osoby, które nigdy jeszcze soczewek nie nosiły, często mają pewne, zazwyczaj nieuzasadnione obawy. Pomagamy je rozwiać.

  • Nie daj się ograniczyć okularom. Noś kontakty!

    Ile razy musiałeś rezygnować z uprawiania sportu w obawie o to, że w trakcie ćwiczeń twoje okulary spadną lub ulegną uszkodzeniu? Od momentu wynalezienia soczewek kontaktowych wady wzroku przestały być już problemem dla sportowców. Ty również nie daj się ograniczyć okularom. Załóż soczewki i ciesz się pełną swobodą ruchu.

  • Jak gorączka wpływa na organizm?

    Czujesz, że twoje czoło jest rozpalone, a ciało przechodzą lodowate dreszcze? Dowiedz się co się dzieje z twoim organizmem podczas gorączki.

  • Jak schudnąć przed sylwestrem?

    Jeżeli w święta zdarzyło ci się zjeść troszkę za dużo, masz jeszcze kilka dni, żeby wrócić do formy i zmieścić się w sylwestrowej kreacji. Jak ratować się, jeżeli za bardzo sobie w święta pofolgowaliśmy?

Porozmawiaj z farmaceutą
Infolinia: 800 110 110

Zadzwoń do nas jeśli potrzebujesz porady farmaceuty.
Jesteśmy dla Ciebie czynni całą dobę, 7 dni w tygodniu, bezpłatnie.

Pobierz aplikację mobilną Pobierz aplikację mobilną Doz.pl

Ikona przypomnienie o zażyciu leku.
Zdarza Ci się ominąć dawkę leku?

Zainstaluj aplikację. Stwórz apteczkę. Przypomnimy Ci kiedy wziąć lek.

Dostępna w Aplikacja google play Aplikacja appstore
Dlaczego DOZ.pl
Niższe koszta leczenia

Darmowa dostawa do Apteki
Bezpłatna Infolinia dla Pacjentów.

ikona niższe koszty leczenia
Bezpieczeństwo

Weryfikacja interakcji leków.
Encyklopedia leków i ziół

Ikona encklopedia leków i ziół
Wsparcie w leczeniu

Porady na czacie z Farmaceutą.
E-wizyta z lekarzem specjalistą.

Ikona porady na czacie z farmaceutą
Newsletter

Bądź na bieżąco z DOZ.pl

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie.

Zamnij