Wielkanoc w wersji light
Justyna Bielecka

Wielkanoc w wersji light

W trakcie świąt wielu ludzi rezygnuje z wcześniejszych postanowień utrzymywania zdrowej diety, tłumacząc, że przecież w święta wolno wszystko, ba, wręcz trzeba skosztować wszystkich tłustych sałatek i słodkich mazurków. Jak  w szale świętowania zachować umiar i ustrzec się przed niechcianymi kilogramami?

Od dawna trwa spór o wyższość Świąt Wielkanocnych nad Bożym Narodzeniem. Niezależnie od tego, które z nich bardziej lubimy, święta te mają niewątpliwie jedną, wspólną cechę: wiążą się z ucztowaniem przy stole i spożywaniem ogromnych ilości pysznych kalorii. 

Wielkie wiosenne porządki formą gimnastyki

Szykując się do Świąt Wielkanocnych, zazwyczaj zabieramy się za wielkie wiosenne porządki. Warto wykorzystać ten czas na przygotowaniu swojego ciała do ogromnego ucztowania.

Pamiętajmy, że sprzątanie może być formą gimnastyki. Aby było przyjemniejsze, pomyśl, że np. mycie okien przez godzinę pozwoli ci spalić aż 240 kcal, zaś odkurzanie: 150. Im więcej kalorii spalisz przed świętami, tym więcej będziesz mógł „bezkarnie” zjeść w ich trakcie.

Jak „odchudzić” stół Wielkanocny?

Podczas świątecznej uczty, gdy wszyscy zaspokoją już pierwszy głód, warto ruszyć się od stołu, chociażby pozmywać naczynia.
Największym zagrożeniem dla zgrabnej sylwetki są podczas świąt niewątpliwie wszelkie przysmaki podczas Wielkanocy: tłuste sałatki ociekające majonezem, żur doprawiony śmietaną czy też słodkie baby, mazurki i czekoladowe jajka.

  1. Staraj się używać jak najmniej majonezu. Pełnotłusty majonez zastąp wersją light (płaska łyżka takiego majonezu zawiera 100 kcal, zaś zwykły majonez ma ich 150). Produkty light należy jednak stosować bardzo ostrożnie, gdyż często zawierają dodatkowe substancje wzmacniające smak i aromat. Jeszcze lepszym rozwiązaniem będzie zastąpienie całości lub części majonezu jogurtem naturalnym – łyżka jogurtu to jedynie 10 kcal.
  2. Jedz chrzan – dzięki temu, że pobudza wydzielanie soków trawiennych, wspomaga trawienie, co szczególnie pomaga podczas obfitych, świątecznych posiłków. Dobrze jest samodzielnie utrzeć korzeń. Świeżo starty chrzan ma bardziej wyrazisty, ostrzejszy smak niż ten w słoiku, a oprócz tego jest, rzecz jasna, zdrowszy, gdyż nie zawiera substancji konserwujących oraz wzmacniających.
  3. Posiej rzeżuchę. Rzeżucha rosnąca w ozdobnym naczyniu będzie niewątpliwie ozdobą świątecznego stołu. Sama roślina ma wiele wartości odżywczych. Zawiera łatwo przyswajalny jod, witaminy A, B1, B2, E, PP, siarkę, chrom, potas, mangan, magnez i wapń. Jedzenie rzeżuchy wspomaga trawienie i prawidłową pracę trzustki, a także obniża poziom cukru we krwi. Warto zatem zastosować ją jako dodatek do kanapek, sałatek czy sosów.
  4. Doprawiaj potrawy pieprzem i ziołami, dzięki czemu zrezygnujesz z nadmiernej ilości soli, która zatrzymuje wodę w organizmie.
  5. Pij wodę – przed, po oraz pomiędzy posiłkami. Woda wypełnia żołądek, przez co zmniejsza uczucie głodu. Pamiętaj jednak, by nie popijać jej w trakcie jedzenia. Woda ubija jedzenie w żołądku, przez co sprawia, że zjadamy więcej.
  6. Delektuj się – pamiętaj, że jedzenie ma być przyjemnością i niemalże rytuałem. Staraj się jeść wolniej, by w pełni delektować się nie tylko smakiem, ale i zapachem oraz barwą spożywanych potraw.

Twoje sugestie

Dokładamy wszelkich starań, aby podane zdjęcie i opis oferowanych produktów były aktualne, w pełni prawidłowe oraz kompletne. Jeśli widzisz błąd, poinformuj nas o tym.

Zgłoś uwagi Ikona

Polecane artykuły

  • Zadbaj o dłonie przy komputerze

    Coraz więcej ludzi pracuje regularnie przy komputerze. Dłonie spędzają na klawiaturze i myszce większość dnia.

  • Nie bój się ćwiczyć z chorobą niedokrwienną

    Ćwiczenia odgrywają ważną rolę zarówno w zapobieganiu jak i rehabilitacji wielu chorób serca. Mogą one mieć pozytywny wpływ na wiele czynników ryzyka chorób serca takich jak nadciśnienie tętnicze, podwyższony poziom cholesterolu, cukrzyca czy nadwaga.

  • Jedz błonnik, zadbaj o jelita

    Błonnik nierozpuszczalny w wodzie (inaczej włókno pokarmowe), jest odporny na działanie enzymów trawiennych i pełni wiele funkcji w naszym organizmie, m.in. reguluje poziom kwasu solnego w żołądku i wpływa na wydzielanie hormonów układu pokarmowego (gastryny). To nie jedyne jego zalety, stanowi bowiem dobre podłoże dla rozwoju właściwej flory bakteryjnej jelit, jest zatem niezbędny do prawidłowego funkcjonowania układu pokarmowego.

  • Obawy przed noszeniem soczewek

    Osoby, które nigdy jeszcze soczewek nie nosiły, często mają pewne, zazwyczaj nieuzasadnione obawy. Pomagamy je rozwiać.

  • Nie daj się ograniczyć okularom. Noś kontakty!

    Ile razy musiałeś rezygnować z uprawiania sportu w obawie o to, że w trakcie ćwiczeń twoje okulary spadną lub ulegną uszkodzeniu? Od momentu wynalezienia soczewek kontaktowych wady wzroku przestały być już problemem dla sportowców. Ty również nie daj się ograniczyć okularom. Załóż soczewki i ciesz się pełną swobodą ruchu.

  • Jak gorączka wpływa na organizm?

    Czujesz, że twoje czoło jest rozpalone, a ciało przechodzą lodowate dreszcze? Dowiedz się co się dzieje z twoim organizmem podczas gorączki.

  • Jak schudnąć przed sylwestrem?

    Jeżeli w święta zdarzyło ci się zjeść troszkę za dużo, masz jeszcze kilka dni, żeby wrócić do formy i zmieścić się w sylwestrowej kreacji. Jak ratować się, jeżeli za bardzo sobie w święta pofolgowaliśmy?

Porozmawiaj z farmaceutą
Infolinia: 800 110 110

Zadzwoń do nas jeśli potrzebujesz porady farmaceuty.
Jesteśmy dla Ciebie czynni całą dobę, 7 dni w tygodniu, bezpłatnie.

Pobierz aplikację mobilną Pobierz aplikację mobilną Doz.pl

Ikona przypomnienie o zażyciu leku.
Zdarza Ci się ominąć dawkę leku?

Zainstaluj aplikację. Stwórz apteczkę. Przypomnimy Ci kiedy wziąć lek.

Dostępna w Aplikacja google play Aplikacja appstore
Dlaczego DOZ.pl
Niższe koszta leczenia

Darmowa dostawa do Apteki
Bezpłatna Infolinia dla Pacjentów.

ikona niższe koszty leczenia
Bezpieczeństwo

Weryfikacja interakcji leków.
Encyklopedia leków i ziół

Ikona encklopedia leków i ziół
Wsparcie w leczeniu

Porady na czacie z Farmaceutą.
E-wizyta z lekarzem specjalistą.

Ikona porady na czacie z farmaceutą
Newsletter

Bądź na bieżąco z DOZ.pl

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie.

Zamnij