Spacery – świetny sposób na zachowanie zdrowia

Nie zawsze jesteśmy w stanie codziennie wylewać siódme poty podczas biegania, jazdy na rowerze, treningu na siłowni czy w sali fitness. Wyrzuty sumienia z powodu braku aktywności fizycznej można zniwelować, wybierając się na spacer. Pozornie niewymagająca dużego wysiłku forma ruchu to bardzo efektywny sposób na cieszenie się zdrowiem i witalnością.

W dobie gdy problem otyłości, bólów i dolegliwości ze strony kręgosłupa czy chorób układu sercowo-naczyniowego dotyczy nie tylko dorosłych, ale także małych dzieci, spacer wydaje się najprostszą receptą na wszelkie zło wynikające z siedzącego trybu życia i nieprawidłowej diety. Spacerowanie jest także lekiem na brak energii, ospałość i kłopoty z koncentracją. Jeśli borykasz się z którymś z tych objawów to sygnał, że mózg jest niedotleniony.

Dobroczynny spacer

  • Największą zaletą spacerowania jest to, że nie ma ograniczeń co do wieku, płci, stanu zdrowia czy kondycji ćwiczącego.
  • Drugą cenną korzyścią wynikającą z przebywania na świeżym powietrzu jest dostarczenie ciału większej dawki tlenu. Dzięki temu przyspieszasz przepływ krwi po organizmie, a tym samym usprawniasz pracę serca, układu oddechowego i nerwowego.
  • Regularny spacer żwawym krokiem jest też doskonałym sposobem na podkręcenie metabolizmu, co przekłada się na lepsze spalanie tkanki tłuszczowej i szybsze wydalanie toksyn z organizmu.
  • Ruch w plenerze to również najprostszy sposób na odstresowanie i polepszenie samopoczucia, gdyż w trakcie spaceru uwalniane są endorfiny oraz serotonina zwana hormonem szczęścia.

Jak często spacerować?

Poświęcenie 30 minut 3 - 4 razy w tygodniu na spacer lub wykonanie przynajmniej 10 tys. kroków dziennie wzmocni układ odpornościowy. Ponadto, gdy spacerujesz w słoneczny dzień zwiększasz wydzielanie witaminy D, która pomaga zachować kości i zęby w dobrej kondycji, a także podnosi odporność organizmu oraz zmniejsza ryzyko nowotworu czy osteoporozy.

Spacer pomoże też uregulować poziom cholesterolu i spalić kalorie. Utrzymując tempo 3 km/h po godzinie stracisz ok. 240 kcal, chodząc z prędkością 5 km/h pozbędziesz się ok. 320 kcal, a spacerując 7 km/h spalisz blisko 440 kcal.

spacer po parku


Podziel się:


Wasze komentarze


Informacje / opinie publikowane w komentarzach stanowią subiektywną ocenę użytkownika i nie mogą być traktowane jako porada dotycząca leczenia / stosowania leków . W przypadku wątpliwości prosimy o konsultacje z Farmaceutą Dbam o Zdrowie.

komentarze wspierane przez Disqus