Spacery – świetny sposób na zachowanie zdrowia
Sylwia Stwora

Spacery – świetny sposób na zachowanie zdrowia

Nie zawsze jesteśmy w stanie codziennie wylewać siódme poty podczas biegania, jazdy na rowerze, treningu na siłowni czy w sali fitness. Wyrzuty sumienia z powodu braku aktywności fizycznej można zniwelować, wybierając się na spacer. Pozornie niewymagająca dużego wysiłku forma ruchu to bardzo efektywny sposób na cieszenie się zdrowiem i witalnością.

W dobie gdy problem otyłości, bólów i dolegliwości ze strony kręgosłupa czy chorób układu sercowo-naczyniowego dotyczy nie tylko dorosłych, ale także małych dzieci, spacer wydaje się najprostszą receptą na wszelkie zło wynikające z siedzącego trybu życia i nieprawidłowej diety. Spacerowanie jest także lekiem na brak energii, ospałość i kłopoty z koncentracją. Jeśli borykasz się z którymś z tych objawów to sygnał, że mózg jest niedotleniony.

Dobroczynny spacer

  • Największą zaletą spacerowania jest to, że nie ma ograniczeń co do wieku, płci, stanu zdrowia czy kondycji ćwiczącego.
  • Drugą cenną korzyścią wynikającą z przebywania na świeżym powietrzu jest dostarczenie ciału większej dawki tlenu. Dzięki temu przyspieszasz przepływ krwi po organizmie, a tym samym usprawniasz pracę serca, układu oddechowego i nerwowego.
  • Regularny spacer żwawym krokiem jest też doskonałym sposobem na podkręcenie metabolizmu, co przekłada się na lepsze spalanie tkanki tłuszczowej i szybsze wydalanie toksyn z organizmu.
  • Ruch w plenerze to również najprostszy sposób na odstresowanie i polepszenie samopoczucia, gdyż w trakcie spaceru uwalniane są endorfiny oraz serotonina zwana hormonem szczęścia.

Jak często spacerować?

Poświęcenie 30 minut 3-4 razy w tygodniu na spacer lub wykonanie przynajmniej 10 tys. kroków dziennie wzmocni układ odpornościowy. Ponadto, gdy spacerujesz w słoneczny dzień zwiększasz wydzielanie witaminy D, która pomaga zachować kości i zęby w dobrej kondycji, a także podnosi odporność organizmu oraz zmniejsza ryzyko nowotworu czy osteoporozy.

Spacer pomoże też uregulować poziom cholesterolu i spalić kalorie. Utrzymując tempo 3 km/h po godzinie stracisz ok. 240 kcal, chodząc z prędkością 5 km/h pozbędziesz się ok. 320 kcal, a spacerując 7 km/h spalisz blisko 440 kcal.

spacer po parku

Twoje sugestie

Dokładamy wszelkich starań, aby podane zdjęcie i opis oferowanych produktów były aktualne, w pełni prawidłowe oraz kompletne. Jeśli widzisz błąd, poinformuj nas o tym.

Zgłoś uwagi Ikona

Polecane artykuły

  • EKUZ – aktualne informacje o ubezpieczeniach zdrowotnych

    Każdy mieszkaniec Polski, o ile jest ubezpieczony w NFZ, może korzystać z bezpłatnej, publicznej opieki zdrowotnej na terenie państw Unii Europejskiej i w krajach członkowskich EFTA, jeśli posiada EKUZ, czyli Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego. Jej wyrobienie pozwala na pokrycie niektórych kosztów opieki zdrowotnej za granicą.

  • Miód rzepakowy

    Ma specyficzny zapach oraz smak i jest najzdrowszy jedzony w gęstej, kremowej formie na kanapce lub w orzeźwiającej lemoniadzie. Miód rzepakowy może pomóc przy wielu dolegliwościach, również w stanach ogólnego zmęczenia i osłabienia.

  • Miód spadziowy

    Miód spadziowy jest bardzo specyficzną odmianą pszczelego przysmaku. Powstaje nie na bazie kwiatowych pyłków, ale spadzi, czyli lepkiej substancji zbierającej się na drzewach oraz krzewach, zarówno iglastych, jak i liściastych.

  • Miód akacjowy

    Na wrzody, zgagę, problemy z układem moczowym czy w okresie nadmiernego wysiłku fizycznego lub psychicznego. Miód akacjowy kryje w sobie nie tylko walory smakowe, ale także efektywnie zwalcza i zapobiega wielu dolegliwościom. Ze względu na słodki smak, idealnie zda egzamin w leczeniu domowymi sposobami dzieci. Natomiast w przypadku niemowląt może zastąpić cukier przy konieczności dosładzania jedzenia.

  • Miód gryczany

    Miód gryczany nie na darmo nazywany jest miodem starców – dzięki dużej zawartości rutyny, idealnie wspiera funkcjonowanie serca oraz naczyń krwionośnych, chroniąc je przed licznymi chorobami, zwłaszcza nadciśnieniem i zmianami o charakterze miażdżycowym. Nektar o intensywnym zapachu pozyskiwany z kwiatów gryki pomoże również przy anemii będącej następstwem niedoboru żelaza.

  • Nietypowe miody z różnych stron świata

    Miody powstają pod prawie każdą szerokością geograficzną, na bazie roślin charakterystycznych dla danego regionu. W Polsce do tej grupy należą m.in. lipa, akacja czy rzepak. Z kolei we Włoszech popularny jest miód z eukaliptusa, w Grecji – z tymianku, na Hawajach przysmak wytwarza się z kwiatów drzewa makadamia, a na dalekim Madagaskarze z liczi.

  • Orzechy włoskie

    Zwykle chrupie się je jako przekąskę pomagającą usprawnić pracę mózgu, jednak orzechy włoskie, kształtem przypominające ten organ, pomagają utrzymać w dobrym zdrowiu i kondycji cały organizm.

Porozmawiaj z farmaceutą
Infolinia: 800 110 110

Zadzwoń do nas jeśli potrzebujesz porady farmaceuty.
Jesteśmy dla Ciebie czynni całą dobę, 7 dni w tygodniu, bezpłatnie.

Pobierz aplikację mobilną Pobierz aplikację mobilną Doz.pl

Ikona przypomnienie o zażyciu leku.
Zdarza Ci się ominąć dawkę leku?

Zainstaluj aplikację. Stwórz apteczkę. Przypomnimy Ci kiedy wziąć lek.

Dostępna w Aplikacja google play Aplikacja appstore
Dlaczego DOZ.pl
Niższe koszta leczenia

Darmowa dostawa do Apteki
Bezpłatna Infolinia dla Pacjentów.

ikona niższe koszty leczenia
Bezpieczeństwo

Weryfikacja interakcji leków.
Encyklopedia leków i ziół

Ikona encklopedia leków i ziół
Wsparcie w leczeniu

Porady na czacie z Farmaceutą.
E-wizyta z lekarzem specjalistą.

Ikona porady na czacie z farmaceutą
Newsletter

Bądź na bieżąco z DOZ.pl

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie.

Zamnij