Wysportowana mama  - jak ćwiczyć mięśnie brzucha po porodzie?
Justyna Bielecka

Wysportowana mama - jak ćwiczyć mięśnie brzucha po porodzie?

Urodziłaś dziecko i nie wiesz jak wrócić do formy sprzed ciąży? Zastanawiasz się kiedy możesz zacząć ćwiczyć? Dowiedz się jak wzmocnić mięśnie brzucha w okresie poporodowym.

Z chwilą urodzenia dziecka w organizmie kobiety, pod wpływem hormonów, następuje cofanie się zmian powstałych podczas ciąży i porodu. Umiarkowana i systematyczna aktywność ruchowa, pomoże wzmocnić organizm młodej mamy. Przed rozpoczęciem ćwiczeń warto skonsultować się jednak z lekarzem, by upewnić się, czy nie istnieją żadne przeciwwskazania do powrotu do aktywności fizycznej.

Jak ćwiczyć brzuch?

W trzecim trymestrze mięśnie brzucha uległy znacznemu rozciągnięciu. Jeśli chcesz zadbać o ich sprawność i szybki powrót do wyglądu sprzed ciąży, wykonuj ćwiczenia, które zwiększą ich napięcie.

Młodym mamom zaleca się wykonywanie tzw. płytkich brzuszków. Aby je wykonać połóż się  na plecach i ugnij nogi w kolanach. Podnoś przednią część  ciała, nie odrywając łopatek od ziemi.

Kobiety w okresie poporodowym powinny unikać bardziej wymagających ćwiczeń, obejmujących, np. unoszenie nóg w górę czy unoszenie tułowia, do czasu aż mięśnie brzucha nie odzyskają odpowiedniego napięcia.

Warto zapamiętać

W przeciwieństwie do wielu ćwiczeń  fizycznych, trening brzucha powinien odbywać się przy  zaokrąglonych plecach. W trakcie wykonywania brzuszków, leżąc na plecach, przyciskaj odcinek lędźwiowy pleców do podłoża, a w trakcie unoszenia górnej części tułowia, lekko wyginaj plecy w łuk.

Wykonywanie brzuszków przy całkowicie wyprostowanych plecach powoduje duże obciążenie odcinka lędźwiowego kręgosłupa i przesunięcie do przodu krążków międzykręgowych. Może to skończyć się kontuzją pleców.

Unoszenie jedynie górnej części tułowia przy zachowaniu krzywizny pleców jest bezpieczne i polecane wielu kobietom w okresie poporodowym.

Źródło: Modelowanie sylwetki. Atlas ćwiczeń  dla kobiet. Frederic Delavier, PZWL, Warszawa 2008

Twoje sugestie

Dokładamy wszelkich starań, aby podane zdjęcie i opis oferowanych produktów były aktualne, w pełni prawidłowe oraz kompletne. Jeśli widzisz błąd, poinformuj nas o tym.

Zgłoś uwagi

Polecane artykuły

  • Zadbaj o dłonie przy komputerze

    Coraz więcej ludzi pracuje regularnie przy komputerze. Dłonie spędzają na klawiaturze i myszce większość dnia.

  • Nie bój się ćwiczyć z chorobą niedokrwienną

    Ćwiczenia odgrywają ważną rolę zarówno w zapobieganiu jak i rehabilitacji wielu chorób serca. Mogą one mieć pozytywny wpływ na wiele czynników ryzyka chorób serca takich jak nadciśnienie tętnicze, podwyższony poziom cholesterolu, cukrzyca czy nadwaga.

  • Jedz błonnik, zadbaj o jelita

    Błonnik nierozpuszczalny w wodzie (inaczej włókno pokarmowe), jest odporny na działanie enzymów trawiennych i pełni wiele funkcji w naszym organizmie, m.in. reguluje poziom kwasu solnego w żołądku i wpływa na wydzielanie hormonów układu pokarmowego (gastryny). To nie jedyne jego zalety, stanowi bowiem dobre podłoże dla rozwoju właściwej flory bakteryjnej jelit, jest zatem niezbędny do prawidłowego funkcjonowania układu pokarmowego.

  • Obawy przed noszeniem soczewek

    Osoby, które nigdy jeszcze soczewek nie nosiły, często mają pewne, zazwyczaj nieuzasadnione obawy. Pomagamy je rozwiać.

  • Nie daj się ograniczyć okularom. Noś kontakty!

    Ile razy musiałeś rezygnować z uprawiania sportu w obawie o to, że w trakcie ćwiczeń twoje okulary spadną lub ulegną uszkodzeniu? Od momentu wynalezienia soczewek kontaktowych wady wzroku przestały być już problemem dla sportowców. Ty również nie daj się ograniczyć okularom. Załóż soczewki i ciesz się pełną swobodą ruchu.

  • Jak gorączka wpływa na organizm?

    Czujesz, że twoje czoło jest rozpalone, a ciało przechodzą lodowate dreszcze? Dowiedz się co się dzieje z twoim organizmem podczas gorączki.

  • Jak schudnąć przed sylwestrem?

    Jeżeli w święta zdarzyło ci się zjeść troszkę za dużo, masz jeszcze kilka dni, żeby wrócić do formy i zmieścić się w sylwestrowej kreacji. Jak ratować się, jeżeli za bardzo sobie w święta pofolgowaliśmy?

Porozmawiaj z farmaceutą
Infolinia: 800 110 110

Zadzwoń do nas jeśli potrzebujesz porady farmaceuty.
Jesteśmy dla Ciebie czynni całą dobę, 7 dni w tygodniu, bezpłatnie.

Pobierz aplikację mobilną Doz.pl

Zdarza Ci się ominąć dawkę leku?

Zainstaluj aplikację. Stwórz apteczkę. Przypomnimy Ci kiedy wziąć lek.

Dostępna w
Dlaczego DOZ.pl
Niższe koszta leczenia

Darmowa dostawa do Apteki
Bezpłatna Infolinia dla Pacjentów.

Bezpieczeństwo

Weryfikacja interakcji leków.
Encyklopedia leków i ziół

Wsparcie w leczeniu

Porady na czacie z Farmaceutą.
E-wizyta z lekarzem specjalistą.

Newsletter

Bądź na bieżąco z DOZ.pl

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie.

Zamnij